Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

19.11.2020 - Czwartek

Na początek zabawa przy piosence “Hop, siup” - dziecko tańczy w parze z rodzicem lub rodzeństwem.

„Wysyłamy listy” - zabawa ruchowa (opis zabawy zawarty w dniu 17.11.2020r.).

“Czego brakuje?” - zabawa kształtująca spostrzegawczość. Ułóżcie na dywanie 6 małych zabawek. Może to być klocek (niebieski, czerwony), samochodzik, miś i inne, co chcecie. Gdy będą ułożone dziecko przygląda się im, a następnie zasłania oczy. Rodzic chowa jedną zabawkę, tak żeby dziecko nie widziało, a następnie prosi dziecko, aby powiedziało jakiej zabawki brakuje. Zabawę powtarzamy kilka razy.

“Droga listu” - zabawa dydaktyczna na podstawie wiersza Olgi Adamowicz.

Rodzic czyta dziecku wiersz, a następnie zadaje kilka pytań:

  • Co to jest list?
  • Kto to jest nadawca?
  • Kim jest adresat?
  • Jakie mogą być listy?
  • Gdzie naklejamy znaczek?
  • Kto roznosi listy?
  • Kto oprócz listonosza przynosi paczki?

Rodzic prosi dziecko, aby spróbowało samodzielnie opowiedzieć, jak wygląda droga listu od adresata do nadawcy. Zwracamy uwagę na to, żeby dziecko wypowiadało się pełnymi zdaniami.

Historyjka obrazkowa “Droga listu” - dziecko ogląda historyjkę obrazkową i stara się ułożyć ją według właściwej kolejności.

“Stworki z kopert” - praca plastyczna. Spróbujcie zaprojektować swojego stworka. Możecie go ozdobić według własnego pomysłu, tutaj macie małą podpowiedź “Stworek z koperty”.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych, kształtujących równowagę.
Część wstępna:
Dziecko przemieszcza się po pomieszczeniu w określony przez rodzica sposób:
- Bocian – dzieci chodzą wysoko unosząc kolana;
- Żabki – dzieci skaczą naśladując żabki;
- Jaskółka – dzieci stoją na jednej nodze, druga noga uniesiona w tył, ramiona w bok;
- Żuraw – dzieci stoją na jednej nodze, druga noga ugięta i uniesiona w górę, ręka przełożona pod kolanem i chwytamy się za nos.
Część główna:
Dziecko w parze z rodzicem ustawiają się naprzeciwko siebie i trzymając się za ręce wykonują ćwiczenia:
- przysiady wykonywane na zmianę;
- przysiady wykonywane w tym samym czasie;
- obrót wokół własnej osi cały czas trzymając się za ręce, zmiana kierunku;
- rodzic liczy do 2, na 1 dzieci klaszczą w swoje dłonie, na 2 uderzają w dłonie osoby współćwiczącej;
- ćwiczenie jak wyżej tylko liczymy do 4, na 1 rodzic z dzieckiem klaszczą w swoje dłonie, na 2 przybijają piątkę prawą ręką, na 3 klaszczą w swoje dłonie, na 4 przybijają piątkę lewą ręką;
- ćwiczenie jak wyżej tylko w siadzie ugiętym i ćwiczą nogi, na 1 klaśnięcie podeszwami stóp, na 2 przybijamy piątkę prawą stopą, na 3 klaśnięcie podeszwami stóp i na 4 przybijamy piątkę lewą stopą; ćwiczący w leżeniu tyłem stopy opierają o stopy osoby współćwiczącej i wykonują ruchy jakby jechały na rowerze. po kilku ruchach zmiana kierunku.
Część końcowa:
Ćwiczenie oddechowe:
W parach, dziecko w leżeniu tyłem wykonuje wdech (brzuch wciągamy uwypuklamy klatkę piersiową) i wydech (wypychamy brzuszek ku górze), w tym czasie rodzic kładzie rękę na brzuchu dziecka i sprawdza czy brzuch prawidłowo pracuje. Zamiana w parach.

W ramach odpoczynku zapraszamy do wysłuchania słuchowiska „Latający kufer”. Następnie opowiedzcie Rodzicom o czym było słuchowisko. Pamiętajcie, aby wypowiadać się całymi zdaniami.

„Gdzie jest list?” - zabawa kształtująca spostrzegawczość i rozwijająca funkcje językowe. W różnych miejscach pomieszczenia rodzic ukrywa koperty (na półce, na oknie, w kąciku zabawek itp.). Następnie informuje dziecko, ile kopert ukrył w pokoju. Zadaniem dziecka jest odnalezienie wszystkich kopert. Po odnalezieniu kopert dziecko liczy je, proponuje do kogo można wysłać listy i jaką wiadomość przekazać. Np. W pierwszej kopercie wyślę list do babci i zaproszę ją na moje urodziny. W drugiej kopercie wyślę list do mojej koleżanki i napiszę w nim co robiłam w niedzielę.

„Co robi listonosz?” – zabawa ruchowo – naśladowcza. Dziecko naśladuje czynności wykonywane przez listonosza.
- listonosz niesie ciężką torbę;
- roznosi listy chodząc na piechotę;
- jedzie na rowerze;
- jedzie samochodem;
- puka do drzwi, mówi dzień dobry i wręcza list adresatowi.

To już wszystko na dziś. Korzystając z faktu, iż zakończył się już okres kwarantanny zachęcamy do spacerów po najbliższej okolicy.

Marlena Dratkowicz, Iwona Jedlińska