Strefa rodzica
Zasady bezpiecznego zachowania obowiązujące dzieci w przedszkolu.
W sali przedszkolnej dzieci:
- stosują formy grzecznościowe w stosunku do kolegów i osób dorosłych,
- bawią się zgodnie, pomagają sobie wzajemnie, dbają o siebie (w sytuacjach konfliktowych starają się szukać kompromisu, wytłumaczenia, w sytuacjach trudnych zgłaszają się o pomoc do nauczycielki),
- dbają o bezpieczeństwo swoje i kolegów (poruszają się spokojnie, biegają tylko podczas zabaw i ćwiczeń ruchowych),
- słuchają poleceń nauczycielki i stosują się do nich (podczas zajęć kierowanych podnoszą rękę, gdy chcą coś powiedzieć),
- dostosowują ton głosu do sytuacji, wywiązują się z powierzonych zadań, dbają o sprzęt i zabawki (dzielą się zabawkami z innymi, po skończonej zabawie sprzątają i odkładają zabawki na wyznaczone miejsce),
- utrzymują porządek w swoim otoczeniu – sprzątają po sobie, odchodząc od stolika zasuwają krzesło,
- szanują pracę swoją i innych (nie niszczą budowli i prac wykonanych przez innych),pełnią obowiązki dyżurnych (pomagają nakrywać do stołu i sprzątać po posiłkach, dbają o porządek w sali),
- podczas posiłków utrzymują prawidłową postawę ciała, bezpiecznie i kulturalnie posługują się sztućcami, zachowują się „po cichu”, gdy inni pracują lub odpoczywają,
- zgłaszają nauczycielce konieczność wyjścia z grupy np. do toalety, zgłaszają nauczycielce złe samopoczucie, problemy zdrowotne, proszą nauczycielkę o pomoc, gdy jej potrzebują.
W łazience dzieci:
- ustawiają się w rzędach, przed toaletami i spokojnie oczekują na swoją kolej, do toalety wchodzą pojedynczo,
- zawsze po sobie spłukują toaletę i opuszczają deskę sedesową,
- zawsze po sobie spłukują toaletę i opuszczają deskę sedesową,
- po skorzystaniu z toalety zawsze myją ręce, przestrzegając ustalonej kolejności (pobieranie mydła z podajnika, odkręcanie wody, mycie i spłukiwanie rąk, zamykanie wody, wycieranie rąk papierowym ręcznikiem, ręczniki wyrzucają do kosza).
W łazience dzieci:
- ustawiają się w rzędach, przed toaletami i spokojnie oczekują na swoją kolej, do toalety wchodzą pojedynczo,
- zawsze po sobie spłukują toaletę i opuszczają deskę sedesową,
- zawsze po sobie spłukują toaletę i opuszczają deskę sedesową,
- po skorzystaniu z toalety zawsze myją ręce, przestrzegając ustalonej kolejności (pobieranie mydła z podajnika, odkręcanie wody, mycie i spłukiwanie rąk, zamykanie wody, wycieranie rąk papierowym ręcznikiem, ręczniki wyrzucają do kosza).
W szatni dzieci:
- spokojnie się przebierają, odkładają pantofle na swoją półkę i ustawiają się parami w wyznaczonym miejscu,
- przestrzegają kolejności zakładania odzieży (buty, sweter, kurtka, czapka, szalik, rękawiczki) i odwrotnie podczas rozbierania się,
- po powrocie z dworu spokojnie się rozbierają i odkładają rzeczy do swoich szafek,
- zgłaszają nauczycielce potrzebę pomocy.
W ogrodzie przedszkolnym dzieci:
- bawią się na wyznaczonym przez nauczyciela ternie (nie chowają się między krzewami, nie wchodzą za żywopłot),
- podczas zabaw w piaskownicy nie obsypują się piaskiem i nie wynoszą go z piaskownicy,
- po skończonej zabawie wszystkie zabawki wkładają do pojemnika,
- korzystając ze sprzętu ogrodowego nie wchodzą na górne elementy konstrukcji, nie skaczą po nich, nie popychają bawiących się innych dzieci,
- na zjeżdżalnię wchodzą pojedynczo i zjeżdżają z niej na siedząco,
- z dużej zjeżdżalni korzystają tylko pod opieką stojącego obok nauczyciela,
- dbają o przyrodę - nie niszczą i nie uszkadzają roślinności, nie wkładają do ust znalezionych w ogrodzie owoców roślin ozdobnych,
- nie zbierają patyków i nie biegają z nimi;
- nie zakłócają spokoju mieszkańcom bloku – nie krzyczą i nie piszczą,
- potrzeby fizjologiczne załatwiają w toalecie przedszkolnej (potrzebę skorzystania z toalety zgłaszają nauczycielce).
Opracowała rada pedagogiczna Przedszkola Miejskiego nr 204. Z zasadami zapoznawani są Rodzice dzieci podczas zebrania, na początku roku szkolnego.