Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Strefa rodzica

Zasady bezpiecznego zachowania obowiązujące dzieci w przedszkolu.

W sali przedszkolnej dzieci:

  • stosują formy grzecznościowe w stosunku do kolegów i osób dorosłych,
  • bawią się zgodnie, pomagają sobie wzajemnie, dbają o siebie (w sytuacjach konfliktowych starają się szukać kompromisu, wytłumaczenia, w sytuacjach trudnych zgłaszają się o pomoc do nauczycielki),
  • dbają o bezpieczeństwo swoje i kolegów (poruszają się spokojnie, biegają tylko podczas zabaw i ćwiczeń ruchowych),
  • słuchają poleceń nauczycielki i stosują się do nich (podczas zajęć kierowanych podnoszą rękę, gdy chcą coś powiedzieć),
  • dostosowują ton głosu do sytuacji, wywiązują się z powierzonych zadań, dbają o sprzęt i zabawki (dzielą się zabawkami z innymi, po skończonej zabawie sprzątają i odkładają zabawki na wyznaczone miejsce),
  • utrzymują porządek w swoim otoczeniu – sprzątają po sobie, odchodząc od stolika zasuwają krzesło,
  • szanują pracę swoją i innych (nie niszczą budowli i prac wykonanych przez innych),pełnią obowiązki dyżurnych (pomagają nakrywać do stołu i sprzątać po posiłkach, dbają o porządek w sali),
  • podczas posiłków utrzymują prawidłową postawę ciała, bezpiecznie i kulturalnie posługują się sztućcami, zachowują się „po cichu”, gdy inni pracują lub odpoczywają,
  • zgłaszają nauczycielce konieczność wyjścia z grupy np. do toalety, zgłaszają nauczycielce złe samopoczucie, problemy zdrowotne, proszą nauczycielkę o pomoc, gdy jej potrzebują.

W łazience dzieci:

  • ustawiają się w rzędach, przed toaletami i spokojnie oczekują na swoją kolej, do toalety wchodzą pojedynczo,
  • zawsze po sobie spłukują toaletę i opuszczają deskę sedesową,
  • zawsze po sobie spłukują toaletę i opuszczają deskę sedesową,
  • po skorzystaniu z toalety zawsze myją ręce, przestrzegając ustalonej kolejności (pobieranie mydła z podajnika, odkręcanie wody, mycie i spłukiwanie rąk, zamykanie wody, wycieranie rąk papierowym ręcznikiem, ręczniki wyrzucają do kosza).

W łazience dzieci:

  • ustawiają się w rzędach, przed toaletami i spokojnie oczekują na swoją kolej, do toalety wchodzą pojedynczo,
  • zawsze po sobie spłukują toaletę i opuszczają deskę sedesową,
  • zawsze po sobie spłukują toaletę i opuszczają deskę sedesową,
  • po skorzystaniu z toalety zawsze myją ręce, przestrzegając ustalonej kolejności (pobieranie mydła z podajnika, odkręcanie wody, mycie i spłukiwanie rąk, zamykanie wody, wycieranie rąk papierowym ręcznikiem, ręczniki wyrzucają do kosza).

W szatni dzieci:

  • spokojnie się przebierają, odkładają pantofle na swoją półkę i ustawiają się parami w wyznaczonym miejscu,
  • przestrzegają kolejności zakładania odzieży (buty, sweter, kurtka, czapka, szalik, rękawiczki) i odwrotnie podczas rozbierania się,
  • po powrocie z dworu spokojnie się rozbierają i odkładają rzeczy do swoich szafek,
  • zgłaszają nauczycielce potrzebę pomocy.

W ogrodzie przedszkolnym dzieci:

  • bawią się na wyznaczonym przez nauczyciela ternie (nie chowają się między krzewami, nie wchodzą za żywopłot),
  • podczas zabaw w piaskownicy nie obsypują się piaskiem i nie wynoszą go z piaskownicy,
  • po skończonej zabawie wszystkie zabawki wkładają do pojemnika,
  • korzystając ze sprzętu ogrodowego nie wchodzą na górne elementy konstrukcji, nie skaczą po nich, nie popychają bawiących się innych dzieci,
  • na zjeżdżalnię wchodzą pojedynczo i zjeżdżają z niej na siedząco,
  • z dużej zjeżdżalni korzystają tylko pod opieką stojącego obok nauczyciela,
  • dbają o przyrodę - nie niszczą i nie uszkadzają roślinności, nie wkładają do ust znalezionych w ogrodzie owoców roślin ozdobnych,
  • nie zbierają patyków i nie biegają z nimi;
  • nie zakłócają spokoju mieszkańcom bloku – nie krzyczą i nie piszczą,
  • potrzeby fizjologiczne załatwiają w toalecie przedszkolnej (potrzebę skorzystania z toalety zgłaszają nauczycielce).

Opracowała rada pedagogiczna Przedszkola Miejskiego nr 204.  Z zasadami zapoznawani są Rodzice dzieci podczas zebrania, na początku roku szkolnego.