Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

15.04.2021 - Czwartek

Dzień dobry.
Witajcie w ten zimny, deszczowy dzień, przed nami kolejne propozycje muzycznych zabaw. Liczymy na to, że wprowadzą Was w dobry nastrój.
Zapraszamy!

„Wiatr” – zabawa logorytmiczna.
Dziecko bierze kolorowe paski bibuły, mówi tekst i naśladuje ruchy rodzica.
Wiatr wiosenny wieje, rusza konarami – rodzic naśladuje ruszającesię konary drzew
Teraz ty poruszaj kolorowymi paskami – dziecko naśladuje ruchy rodzica.

„Prawda czy fałsz”.
Dziecko ocenia czy zdanie jest prawdziwe, czy fałszywe podnosząc buźkę uśmiechniętą lub smutną.
- Fortepian ma klawisze.
- Na bębenku można zagrać muzykę.
- Gitara ma struny.
- Do gry na trójkącie używamy plastikowej pałeczki.
- Na tamburynie można wystukiwać rytm.
- Dyrygent dyryguje orkiestrą.

„Zabawy na łące” – zabawy i ćwiczenia poranne (zabawy opisane 12.04.2021r.).

„Deszczyk” – instrumentacja wiersza - umuzykalnianie dziecka, rozwijanie inwencji twórczej oraz doskonalenie poczucia rytmu.
Przebieg:
"Echo rytmiczne".
Rodzic wykonuje na bębenku dowolne tematy rytmiczne, dziecko powtarza rytm wyklaskując go, wytupując, uderzając dłońmi o podłogę. Można zrobić zmianę, dziecko podaje rytm, a rodzic go powtarza. Zabawę powtarzamy kilka razy.
„Na łące” – zabawa oddechowa.
Dziecko swobodnie maszeruje po pokoju,  na sygnał podnosi z podłogi papierowe kwiaty. Układa je na dłoni i zdmuchuje na podłogę. Przed rozpoczęciem zabawy dziecko wycina kwiaty
„Zaznacz raz” – doskonalenie poczucia rytmu.
Dziecko maszeruje po obwodzie koła na zmianę w rytmie ćwierćnut i ósemek (dwa razy szybciej). Gdy pojawi się zmiana, wówczas dziecko klaśnięciem zaznacza pierwszą miarę taktu
„Deszczyk” – słuchanie wiersza D. Kossakowskiej.
"Co robi deszcz?" – dziecko opowiada, o czym jest wiersz.
„Deszczyk” – instrumentacja wiersza.
Deszczyk kropi                         – lekkie uderzenia w trójkąt
Deszczyk pada                         – uderzanie palcami w bębenek
Deszczyk bajki opowiada         – szeleszczenie folią
O kropelkach                            – lekkie uderzenia w trójkąt
O kałuży                                   – uderzanie palcami w bębenek
Deszczyk mały                         – lekkie uderzenia w trójkąt
I deszcz duży                           – uderzanie palcami w bębenek
Moczy kwiaty oraz trawy          – grają trójkąty i bębenki
I zaprasza do zabawy              – szeleszczenie folią
W bąbelkowe z deszczem granie zapraszamy miłe panie – grają wszystkie instrumenty.

„Cztery pory roku. Wiosna” – malowanie do muzyki A. Vivaldiego - odkrywanie własnych możliwości twórczych podczas kontaktu z muzyką, rozwijanie wyobraźni.
Przebieg:
„Cztery pory roku”
– słuchanie muzyki.
Dziecko słucha nagrania „Cztery pory roku. Wiosna” A. Vivaldiego. Wypowiada się na temat nastroju, który mu towarzyszył podczas słuchania muzyki. Określa charakter muzyki.
Podanie tematu pracy - "Wiosna".
Dziecko maluje podczas słuchania muzyki. Czekam na maile ze zdjęciami Waszych prac.

„Pszczoły do ula” – zabawa orientacyjno - porządkowa dla całej rodziny.
Uczestnicy zabawy poruszają się naśladując lot pszczół. Sygnał gwizdka (lub inny umówiony sygnał) oznacza, że pszczoły wchodzą do ula – obręczy (pętli ze sznurka) rozłożonych na podłodze. Rodzic informuje ile osób może być w jednym ulu.

"Stefan" - dziecko próbuje samodzielnie przeczytać tekst i odpowiedzieć na pytania.
- O kim jest mowa?
- Co robi Stefan?
- W jakim kolorze jest deska Stefana?
- Jakie są fale?
- W jakim nastroju jest Stefan i dlaczego?
- Jakie są spodenki Stefana?

„Zapamiętaj instrument” – zabawa słowna dla całej rodziny.
Uczestnicy zabawy siedzą w kole. Osoba rozpoczynająca zabawę wymienia nazwę dowolnego instrumentu. Osoba siedząca obok powtarza nazwę instrumentu i dodaje swoją nazwę instrumentu. Każda kolejna osoba wymienia usłyszane nazwy instrumentów i dodaje swój instrument.

Karty pracy: 
- Figury
- Instrumenty
- Kodowanie

Udanych zabaw 
Iwona Jedlińska, Marlena Dratkowicz