11.03.2021 r. - Czwartek
Kochane przedszkolaki dzisiaj zapraszam Was na zabawy muzyczne.
Zaczynamy od rytmicznej rozgrzewki Dzięki rozgrzewce wprowadzimy się w miły nastrój, rozwijamy naszą wrażliwość słuchową, szybkość reakcji, a także sprawność ruchową.
Mam nadzieję, że dzieciom zostało jeszcze trochę sił na kolejną zabawę, dzięki której, dodatkowo rozwijamy naszą pamięć i koncentrację, poczucie rytmu oraz umiejętność reagowania w ustalony sposób na dany sygnał dźwiękowy. Zapraszam na Pogodne ćwiczenia.
Teraz już na pewno wszyscy są zmęczeni więc proszę usiąść wygodnie na dywanie, uspokoić swój oddech (głęboki wdech nosem - wydech ustami). Dzisiaj poznamy nową piosenkę o pewnym wyjątkowym kucharzu...słuchajcie uważnie, bo rodzice zapytają Was kim był kucharz, a także co gotował.
Kucharz Marzec (sł. Dorota Kluska, muz. Andrzej Zagajewski)
Do kuchni wpada marzec,
i chce coś ugotować,
lecz straszny z niego gapa,
nie może zdecydować….
Ref.: Czy będzie deszcz czy słońce,
czy może jednak plucha,
ulewa, mały wietrzyk,
czy wielka zawierucha….
Do garnka wszystko wrzucił,
dołożył dwie przyprawy…
Co wyszło? Nie wiadomo!
Sam bardzo jest ciekawy.
Ref.: Czy będzie deszcz czy słońce…
Wiosną zdarzyć się może
W pogodzie zamieszanie.
Gdy marzec znów gotuje,
Nikt nie wie co się stanie.
Ref.: Czy będzie deszcz czy słońce…
Po wysłuchaniu piosenki możemy zadać przykładowe pytania:
Kim był kucharz?
Co to jest marzec?
Czy pamiętasz jakie jest przysłowie związane z marcem, które niedawno poznaliśmy?
Jakie elementy pogody wrzucał marzec do swojego garnka?
Na koniec zapraszam do ilustracji ruchowej piosenki. Dzięki tej zabawie z pewnością szybciej zapamiętamy słowa piosenki :-) Poniżej podaję propozycje ruchu do piosenki, ale własne pomysły dzieci i rodziców są zawsze mile widziane!
Do kuchni wpada Marzec
i chce coś ugotować,
tworzymy z jednej dłoni miskę, a drugą naśladujemy mieszanie w niej
lecz straszny z niego gapa,
trzymamy się za głowę
nie może zdecydować…
Ref. Czy będzie śnieg, czy słońce,
otwartymi dłońmi naśladujemy spadające płatki śniegu, a następnie unosimy ręce nad głowę i kręcimy dłońmi w nadgarstkach
czy może jednak plucha,
tupiemy
ulewa, mały wietrzyk,
palcami naśladujemy padający deszcz, a następnie robimy młynek z dłoni
czy wielka zawierucha.
rozkładamy ręce na boki i wykonujemy obroty
Do garnka wszystko wrzucił,
naprzemiennie wyciągamy ręce przed siebie
dołożył dwie przyprawy…
uderzamy dłońmi o uda
Co wyszło? Nie wiadomo!
rozkładamy ręce na boki w geście zapytania
Sam bardzo jest ciekawy…
drapiemy się po głowie
Ref. Czy będzie śnieg, czy słońce,
otwartymi dłońmi naśladujemy spadające płatki śniegu, a następnie unosimy ręce nad głowę i kręcimy dłońmi w nadgarstkach
czy może jednak plucha,
tupiemy
ulewa, mały wietrzyk,
palcami naśladujemy padający deszcz, a następnie robimy młynek z dłoni
czy wielka zawierucha.
rozkładamy ręce na boki i wykonujemy obroty
Wiosną zdarzyć się może
w pogodzie zamieszanie.
Robimy młynek z dłoni
Gdy Marzec znów gotuje,
z jednej ręki tworzymy miskę, a drugą w niej mieszamy
nikt nie wie, co się stanie.
Kręcimy przecząco głowami
Ref. Czy będzie śnieg, czy słońce,
otwartymi dłońmi naśladujemy spadające płatki śniegu, a następnie unosimy ręce nad głowę i kręcimy dłońmi w nadgarstkach
czy może jednak plucha,
tupiemy
ulewa, mały wietrzyk,
palcami naśladujemy padający deszcz, a następnie robimy młynek z dłoni
czy wielka zawierucha.
rozkładamy ręce na boki i wykonujemy obroty.
Dla chętnych dzieci przygotowałam karty pracy, w których będziemy rozpoznawać sekwencje (3 - elementowe - 4l., 2 elementowe - 3,4 l.) i uzupełniać je brakującymi obrazkami, które każde dziecko wytnie samodzielnie z kolumny po lewej stronie.
3 latki
4 latki
Udanej zabawy przedszkolaki! Karolina Magnuska
Język angielski – czwartek – 11.03.2021r.
Dzisiaj nadal bawimy się z kaczuszkami i słuchamy piosenki pt. Five little ducks.
Zobaczmy teraz jak bawią się przy tej piosence Caitie i Tobee.
Jeśli już wszystkie przedszkolaki potrafią policzyć po angielsku kaczuszki i osłuchały się z nowymi słówkami z piosenki, to zapraszam do zabawy plastycznej. Niezbędna będzie tutaj pomoc rodziców. Zadanie polega na wykonaniu kukiełek na patyczkach do ilustrowania słów piosenki, z wykorzystaniem szablonów: szablon 1 , szablon 2
W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl
Życzę dobrej zabawy!
Joanna Michalak