Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

04.03.2021 - Czwartek

Dzień dobry,
Dzisiejszy dzień zaczniemy od nauki wiersza. Zaczynamy.

„Pogoda” – słuchanie wiersza Joanny Myślińskiej, nauka wiersza na pamięć.
Pogoda to straszny łobuziak,
nie słucha, kiedy ją proszę,
gdy mam ochotę na słonko,
każe mi wkładać kalosze.
A kiedy znowu zapragnę
pojeździć sobie na sankach,
ona roztapia śnieg cały
aż cieknie z mego bałwanka.
Pogoda bywa grymaśna,
ale też czasem jest miła
no i przynosi mi słońce
bym się na dworze bawiła.
Będzie nam miło jeśli po powrocie do przedszkola powiecie ten wiersz razem z nami.

„Garnek” - prowadzenie linii po śladzie, rysowanie marcowej pogody - ćwiczenia grafomotoryczne. Dziecko uważnie prowadzi linię ciągłą po śladzie. Wdrażanie do uważnego prowadzenia linii ciągłych po śladzie.

„Krakowiak” – utrwalenie piosenki oraz tańca (kroku podstawowego). https://www.youtube.com/watch?v=NujJmbLNShw 

Poranne zabawy ruchowe (zabawy opisane 01.03.2021r.).

"Bałwanki" wprowadzenie liczby i cyfry 9.
Pomoce: cztery kartki A3 z narysowanym konturem bałwana, po 9 kolorowych kółek dla dziecka i rodzica (guziki) i po 9 brązowych pasków papieru (na patyki do miotły), klej, kredki, tamburyno, 9 bałwanków różniących się nakryciami głowy, kartoniki z cyframi 0 – 9.
Przebieg:
„Liczymy do ...”
– zabawa ruchowa. Członkowie zabawy (dziecko, rodzice, rodzeństwo) muszą kolejno odliczyć, w ten sposób maja nadany numer, każdy musi go zapamiętać. Uczestnicy zabawy poruszają się po pokoju w rytm tamburyna. Na sygnał wykonują określony ruch, powtarzają go 9 razy (pajacyki, skłony, obrót wokół własnej osi...).
„Bałwanki” – uzupełnianie postaci bałwana.
Każdy uczestnik zabawy otrzymuje kartkę z narysowanym konturem bałwana, kredki i elementy do przyklejenia. Zadaniem jest uzupełnienie bałwana.
„Liczymy” – liczenie w zakresie odpowiedniej liczby.
- Ile kul ma bałwan?
- Ile kapeluszy ma bałwan?
- Ile guzików ma bałwan?
- Ile gałązek ma miotła?

„Cyfra 9” – zapoznanie z cyfrą 9, aspekt kardynalny liczby 9.
Na stole, dywanie znajduje się 8 bałwanków. Dziecko liczy je i podaje wynik. Następnie rodzic dokłada jeszcze jednego bałwanka i pyta, ile jest teraz bałwanków. Rodzic pokazuje dziecku cyfrę 9.

„Cyfra 9” - nauka pisania cyfry 9. Rodzic pokazuje sposób pisania cyfry 9.
Dziecko pisze cyfrę 9: palcem w powietrzu, na dywanie, na ręce, na plecach rodzeństwa, rodzica. 

„Bałwanki” - aspekt porządkowy liczby 9. Przeliczanie za pomocą liczebników porządkowych bałwanków na ilustracji. Rodzic pyta dziecko:
- Czym różnią się bałwanki? (nakryciami głowy).
Przeliczanie za pomocą liczebników porządkowych i określanie jakie ma nakrycie głowy.
Dzieci i rodzice biorą swoje wykonane bałwanki i odpowiadają na pytania:
- Jakiego koloru jest drugi guzik?
- Który guzik jest niebieski? itp.

„Ile razy?” – zabawa ruchowa. Dziecko podnosi kartonik z cyfrą od 0 do 9 i wykonuje odpowiednią ilość: przysiadów, podskoków, skłonów, obrotów, wymachów rąk.

„Dziewięć”- kolorowanie odpowiedniej ilości klocków, 9 na klawiaturze i ekranie telefonu. Dorysowywanie lub skreślanie tylu elementów marcowej pogody, aby w każdym garnku było ich 9.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych w parach z przyborem, kształtujących ogólną sprawność fizyczną.

„Marcowy kalendarz pogody” – zapis pogody jaka jest kolejnego dnia

„Jakiego obrazka brakuje?” – zabawa słownikowo - gramatyczna - rozwijanie umiejętności zapamiętywania treści obrazka i przedstawienie go w sposób słowny.
Na dywanie przed dzieckiem leżą obrazki związane tematycznie z przedwiośniem. Dziecko przygląda się i zapamiętuje. Dziecko odwraca się, a rodzic zbiera jeden obrazek. Dziecko wraca i ma za zadanie opowiedzieć, jakiego obrazka brakuje.

„Bałwanek szuka drogi do kry - labirynt” – rysowanie drogi bałwanka do kry.

"Cyfra 9"- karty pracy.

Życzymy miłego dnia
Iwona Jedlińska, Marlena Dratkowicz