16.11.2020 - Poniedziałek
Drodzy rodzice!
Zapraszam do skorzystania z propozycji zabaw i ćwiczeń rozwijających umiejętność analizy i syntezy słuchowej oraz sprawność grafomotoryczną.
„Leniwa ósemka” – ćwiczenie koncentracji uwagi i koordynacji wzrokowo – ruchowej.
Dziecko rysuje leniwą ósemkę, tak jak wskazują strzałki zaczynając od kropki. Najpierw robi to palcem wskazującym, a później ołówkiem.
Zabawa „Kończymy słowa” – rozwija umiejętność analizy i syntezy słuchowej, płynność słowną oraz wzbogaca słownictwo.
Zabawa polega na wyszukaniu słowa zaczynającego się podana sylabą. Wypowiadamy dowolna sylabę - dziecko ma za zadanie dokończyć słowo. Gdy dziecko utworzy słowo, samo podaje inna lub tę samą sylabę, określając w ten sposób zadanie dla współuczestnika zabawy (rodzic, rodzeństwo). Inny wariant zabawy polega na tym, ze do podanej sylaby kolejno układa się słowa tak długo, aż któremuś z uczestników zabraknie pomysłu na dokończenie słowa.
„Co jest w worku?” – zagadki dotykowe. Rodzic wkłada do worka różne przedmioty (klocek, kredka, łyżka, klucz….) - dziecko wkłada rękę i poprzez dotyk rozpoznaje, co znajduje się w worku. Zapamiętuje ile i jakie przedmioty są w worku – podaje ich nazwy.
„Figury geometryczne” – karta pracy; wspomaga rozwój intelektualny i umiejętności matematyczne, ćwiczy koordynacji wzrokowo – ruchowej.
Życzę udanej zabawy!
Małgorzata Grabarczyk