Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

16.11.2020 - Poniedziałek

 

Kochane przedszkolaki, serdecznie zapraszamy do zabaw związanych z naszym tematem przewodnim „A deszcz pada i pada”. Mimo, że temat ten wydaje się być smutny i ponury, to zabawy, które Wam zaproponujemy, uwierzcie mi na słowo, będą bardzo radosne i kolorowe....sprawdźcie sami ;-)

Drodzy Rodzice, jako wstęp do naszych zabaw, zapytajcie nasze przedszkolaki jak się nazywa obecna pora roku? Wyjrzyjcie przez okno i poproście dzieci, aby opowiedziały Wam jaka pogoda jest jesienią? A co jeszcze zmieniło się wokół nas? Co udało się zaobserwować dzieciom?

Na początek zapraszamy dzieci do wysłuchania opowiadanie E. Studmuller Jesienią noszę kalosze. Prosimy dziecko, aby słuchało uważnie, ponieważ po wysłuchaniu opowiadania zadamy kilka pytań. Do opowiadania przygotujcie kilka rekwizytów: miska z wodą, łupinka od orzecha, papierowa łódka, opakowanie po serku, tratwę zbudowaną z klocków konstrukcyjnych. Czytając opowiadanie, w odpowiednim miejscu zaprezentujcie zgromadzone rekwizyty, a następnie umieśćcie je w misce z wodą.
 Po wysłuchaniu opowiadania możemy zadać przykładowe pytania:
- jak się czuły dzieci podczas deszczowego dnia?
- Po co dzieciom były kalosze?
- Jakie pomysły miały przedszkolaki na zabawy w deszczu?
- Po co była im kartka papieru?
- Jak wykorzystały łupinkę orzecha?
- Co jeszcze pływało w misce wody?
Na koniec zachęcamy dziecko, aby sprawdziło jakie jeszcze przedmioty będą pływać, a jakie utoną?

W następnej części zapraszamy do zabaw ruchowych, do których wykorzystamy sylwety kropli deszczu wycięte z kartonu lub z szablonu - około 6.
1.Pada deszcz - świeci słońce: zabawa orientacyjno - porządkowa. Wręczamy dziecku jedną kroplę deszczu, pozostałe rozkładamy na podłodze. Na hasło: pada deszcz - dziecko spaceruje z kroplą deszczu, a na hasło: słońce świeci - kładzie kroplę na podłodze i spaceruje między nimi.
2.Skaczemy przez kałuże: zabawa ruchowa z elementami skoku. Układamy wszystkie sylwety kropli deszczu w kształcie kałuży, na podłodze i prezentujemy różne sposoby przeskakiwania przez nią: obunóż, z nogi na nagę, z uniesieniem rąk nad głową, z rozbiegu, na jednej nodze....prosimy dziecko, aby naśladowało nasze propozycje, a następnie starsze przedszkolaki zachęcamy do zaprezentowania własnych pomysłów. Na koniec rozluźniamy nasze ciało i strząsamy wodę, poruszając kolejno prawą/lewą nogą/ręką i całym ciałem.
3.Ćwiczenia oddechowe: dmuchanie na papierowe krople na przemian mocno i lekko.
4.Zabawa ruchowo - graficzna: dziecko porusza się przy dźwiękach skocznej melodii, trzymając papierową kroplę deszczu. Podczas przerwy kładzie kroplę na podłodze i obrysowuje jej kontury kolejno palcami jednej ręki. Podczas drugiej przerwy zmieniają rękę.

Jeśli nasze przedszkolaki są już zmęczone to zapraszam do obejrzenia krótkiej historii o sympatycznej ryjówce i tajemniczej kałuży. Lub do odpoczynku przy relaksujących dźwiękach deszczu.  

Po południu dla dzieci chętnych proponuję ćwiczenia grafomotoryczne dla: 3 latków i dla 4 latków. Oraz zabawę rozwijającą motorykę małą oraz umiejętność przeliczania Chmury w wersji dla 3 latków oraz 4 latków.

Życzę udanej zabawy :-)

Karolina Magnuska

 

Język angielski – poniedziałek – 16.11.2020r.

Dzisiaj podczas j. angielskiego pobawimy się z piosenką pt. „Hello!”. Zapraszam do jej wysłuchania.  

Dzieci osłuchują się ze słownictwem wyrażającym samopoczucie:
Hello! – Witaj!
How are you? – Jak się masz?
good – dobrze
great – wspaniale
wonderful – cudownie
tired – zmęczony
hungry – głodny
not so good – niezbyt dobrze

Zachęcam do podjęcia próby ilustrowania słów piosenki ruchem i gestem, podobnie jak bohaterowie animacji.

Słownictwo możemy utrwalić z pomocą flashcards.  

W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl

 Joanna Michalak