Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

8.12.2021 - Środa

Witam Was serdecznie drugiego dnia naszych zdalnych zabaw.

Na początek zapraszam do przywołania Mikołaja. Zabawa polega na wydłużaniu samogłosek:
a-o, a-o, a-o…; i-e, i-e, i-e…; o-u, o-u, o-u…

„Dzyń, dzyń, dzyń Mikołaju Święty” słowa i muzyka M. Tomaszewska.
Drogie dzieci a teraz wysłuchajcie piosenki o Mikołaju. 
Rodzice zapytajcie dzieci o czym/ kim była piosenka?
- Co robią  dzieci w piosence?
- Co robi Mikołaj w piosence?
- Czy wypada się bać Mikołaja? Dlaczego?
Spróbujcie teraz zaśpiewać piosenkę wspólnie, możecie wykonywać następujące ruchy do tekstu.

Zestaw zabaw ruchowych. Czy pamiętacie nasze wczorajsze ćwiczenia? Zapraszam do zabaw ruchowych.
1. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Kałuże” Dzieci biegają po sali omijając „kałuże,” lub je przeskakują. Na sygnał dzieci naśladują otwieranie parasola i spacer między kałużami. Gdy usłyszą ponowny sygnał , że deszcz nie pada, dzieci znowu biegają omijając kałuże gazety w kształcie kałuż, rozłożone w różnych miejscach. (kałuże mogą być z gazet)
2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Rozgrzewanie się na mrozie” Dzieci podskakują obunóż pocierają zmarznięte części ciała, chuchają na ręce, wykonują przysiady, przeskakują z nogi na nogę.
3. Zabawa bieżna „Zaprzęgi Świętego Mikołaja” Dzieci tworzą zaprzęgi z rodzicem, jeżdżą
w różnych kierunkach z naśladowaniem odgłosów konia (kląskanie) i Mikołaja (wio), oraz dzwoneczek (dzyń, dzyń).
4. Zabawa wg P. Dennisona „Punkty uziemienia” Dzieci w pozycji stojącej, palcami jednej ręki dotykamy punktów pod dolną wargą (można lekko masować), drugą rękę trzymamy na dole brzucha. Patrzymy na dół, na podłogę wodząc oczami w różne strony. Ćwiczenie powtarzamy zmieniając układ rąk.
5. Ćwiczenia tułowia z elementami skłonu „Prezent” Dzieci chodzą po sali, na dany sygnał naśladują wyciąganie z worka prezentu (skłony), i rozwiązują kokardę. Rozpakowują prezent.
6. Ćwiczenie uspokajające Marsz zwykły i we wspięciu na palcach.

Po ruchu czas na chwilkę relaksu, zapraszam na masażyk relaksacyjny:
Dziecko zwrócone do nas plecami.
Idzie pani: tup, tup, tup,
(Na przemian z wyczuciem stukamy w jego plecy opuszkami palców wskazujących)
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk,
(delikatnie stukamy zgiętym palcem)
skacze dziecko: hop, hop, hop,
(naśladujemy dłonią skoki, na przemian opierając ją na przegubie i na palcach)
żaba robi długi skok.
(z wyczuciem klepiemy dwie odległe części ciała dziecka np. stopy i głowę)
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu,
(dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka)
kropi deszczyk: puk, puk, puk,
(delikatnie stukamy w jego plecy wszystkimi palcami)
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup,
(klepiemy dziecko po plecach dłońmi złożonymi w „miseczki”)
a grad w szyby łup, łup, łup.
(lekko stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)
Świeci słonko,(gładzimy wewnętrzną stroną dłoni ruchem kolistym)
wieje wietrzyk,(dmuchamy we włosy dziecka)
pada deszczyk.([z wyczuciem stukamy opuszkami palców w jego plecy)
Czujesz dreszczyk?(leciutko szczypiemy w kark)

Dla chętnych dzieci zadanie grafomotoryczne. Rysujemy mazakiem po śladzie, następnie kolorujemy renifera.

Oczywiście czekam na wasze prace w poniedziałek w przedszkolu lub na zdjęcia waszych prac.

Miłej zabawy. Monika Garbarczyk