Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

31.03.2021 - Środa

Drodzy Rodzice, kochane przedszkolaki
zapraszam do zapoznania się z kolejnymi propozycjami zabaw o tematyce wielkanocnej. Życzę miłej zabawy i czekam na zdjęcia Waszych prac.

"Pisanka" - karta pracy.
Dziecko koloruje pisankę według instrukcji.

„Podziel” – zabawa słowna.
Dziecko podaje słowa związane ze zbliżającymi się świętami (Wielkanoc, baranek, koszyczek, bazie, dyngus, itp.)  i dzieli je na sylaby (5-latek) i głoski (6-latek).

„Niedługo Wielkanoc” – zabawy i ćwiczenia poranne (zabawy opisane 29.03.2021r.).

„Ile jajek zniosły kurki?” – ćwiczenia liczbowe mające na celu utrwalenie liczebników porządkowych oraz doskonalące umiejętności dodawania i odejmowania.
Przebieg:
„Gdzie ukryły się jajka?”
– zabawa doskonaląca spostrzegawczość.
W różnych widocznych miejscach pokoju rodzic zawiesza papierowe jajka. Dziecko chodząc po pokoju szukają wszystkich ukrytych jajek. W razie potrzeby rodzic udziela wskazówek typu: wyżej, na prawo, w bok, na lewo, z tyłu, niżej.
„Jaka jest kura?” – stosowanie liczebników porządkowych.
Na stole rodzic układa sylwety 3 kur różniących się od siebie. Dziecko opisują ich wygląd używając określeń: pierwsza kura jest…, druga kura jest…, trzecia kura jest...
„Liczymy jajka” – ćwiczenia liczbowe.
Rodzic pod sylwetami kur układa jajka i przekazuje dziecku treść zadania.
- Pierwsza kura zniosła 3 jajka, a druga kura zniosła 4 jajka. Ile jajek zniosły obie kury?
- Druga kura zniosła 5 jajek, a trzecia zniosła 3 jajka. Ile jajek zniosły kury razem?
- Pierwsza kura zniosła 2 jajka, druga zniosła 5 jajek, a trzecia zniosła 3 jajka. Która kura zniosła najwięcej jajek? Która kura zniosła najmniej jajek? Ile jajek zniosły wszystkie kury razem?
- Wszystkie kury zniosły razem 10 jajek. Gospodyni zabrała kurom 6 jajek. Ile jajek zostało?
- Kury miały 6 jajek. Gospodyni zabrała im 6 jajek. Ile jajek zostało?
„Układamy zadania” – próby układania zadań z wykorzystaniem sylwet kur i jajek.
„Zbieraj jajka” – zabawa ruchowa z elementem liczenia.
Na podłodze leżą papierowe sylwety jajek. Dziecko porusza w sposób zaproponowany przez rodzica (na palcach, podnosząc wysoko kolana, spacerkiem, itp.). na sygnał „zbieraj jajka” – dziecko podnosi wskazaną przez rodzica liczbę jajek.

"Wielkanoc" - ćwiczenia gimnastyczne kształtujące prawidłową postawę ciała oraz rozwijające ogólną sprawność fizyczną.
Przebieg:
1. Część wstępna:
Zabawa ożywiająca: „Dzień i noc”.
Dziecko przemieszcza się po pokoju, rodzic podaje hasła: „Dzień” – dziecko porusza się podskakując radośnie. „Noc” – dziecko szybko szuka wolnego miejsca na podłodze i zwijając się w kłębek udaje, że idzie spać. Zabawa trwa około 2 minuty.
2. Część główna:
Dziecko ćwiczy na boso:
- dziecko trzyma woreczek w prawej dłoni i wykonują krążenie prawego ramienia w przód, zmiana ręki;
- ćwiczenie jak wyżej tylko w tył, zmiana ręki;
- dziecko kładzie woreczek na głowie i wykonuje po 3 razy skłon głowy w przód, w tył i na boki, za każdym razem podnosi woreczek z podłogi wykonując przysiad;
- dziecko przekłada woreczek prawą ręką górą za plecami i odbiera lewą ręką dołem za plecami robią tzw. „agrafkę”, zmiana rąk;
- rozkrok obunóż, opad tułowia w przód w prawej ręce woreczek, przekładanie woreczka z ręki do ręki wokół kolan, woreczek zatacza ósemki, zmiana kierunku przekazywania woreczka;
- siad prosty, w dłoniach woreczek, dziecko wykonuje skłon tułowia w przód z jednoczesnym przesuwaniem woreczka po nogach aż do stóp, następnie wyprost, powtarzamy 6 razy;
- siad rozkroczny, woreczek leży na podłodze między nogami, dziecko wykonują skłon tułowia w przód jednocześnie dłońmi przesuwa woreczek jak najdalej w przód, wyprost, powtarzamy 6 razy;
- w leżeniu na brzuchu ramiona wyciągnięte przed twarzą, w dłoniach woreczek, wznos tułowia w górę z jednoczesnym uniesieniem woreczka w górę i oderwaniem łokci od podłogi. Podczas ćwiczenia ręce są wyprostowane, powtarzamy 3 serie po 5 powtórzeń;
- w leżeniu na plecach, między stopami dziecko trzyma woreczek, wznos wyprostowanych nóg w górę i opust w dół, woreczek nie wypada, powtarzamy 3 serie po 4 powtórzenia.
3. Część końcowa.
Ćwiczenie oddechowe: dziecko leży na plecach, woreczek leży na klatce piersiowej, dziecko wykonuje wdech, następnie unosi głowę i wykonuje wydech z mocnym dmuchnięciem na leżący woreczek, powtarzamy 6 razy.

„Kolorowe pisanki” – zabawa plastyczna.
Dziecko otrzymuje styropianowe jajko, które ozdabia mazakami.

„Wyścigi pisanek” – zabawa oddechowa.
Dziecko i rodzic dmuchają na styropianowe jajka i patrzą które jajko dalej poleci lub które szybciej pokona wyznaczoną odległość.

Samorzutne zabawy podejmowane przez dzieci – wdrażanie do samodzielnego organizowania zabawy.

W ramach odpoczynku proponuję utrwalenie Wielkanocnych tradycji wraz z dziećmi z "Domowego Przedszkola".

Zadania dodatkowe:
Wielkanocne sudoku
Zakodowane kolorowanki

Życzę słonecznego dnia
Iwona Jedlińska

 

Język angielski

Dzisiaj nadal utrwalamy słownictwo związane z Wielkanocą (dostępne w propozycjach z 29.03.2021r.).
Zachęcam, aby dzieci wspólnie z Rodzicami przeczytały w jaki sposób obchodzi się święta wielkanocne w Wielkiej Brytanii i jakie tam są zwyczaje.
Brytyjczycy z okazji świąt mają aż cztery dni wolnego. Z reguły czas ten wykorzystują na zakupy i wyjazdy za miasto. Na wyjazdy przygotowuje się ogromne kosze z przysmakami. Tradycją już jest rozdawanie przez królową pensów. W Wielki Piątek królowa brytyjska obdarowuje ludzi monetami, specjalnie wybitymi na tę okazję. W niedzielny poranek dzieci raczone są dużą ilością czekoladowych jajek, często z różnego rodzaju nadzieniem. Tak samo jak w Ameryce, tak na wyspach, do tradycji należą zawody w turlaniu jajek czyli Egg Rolling, a turyści mogą podziwiać występy kapel ludowych.

Teraz zapraszam do zabawy ruchowej przy znanej już dzieciom piosence pt. Hop little bunnies.

Po zabawie zachęcam do wykonania kart pracy.

Na koniec nauczmy się jak po angielsku życzyć wszystkim Wesołych Świąt Wielkanocnych! – Happy Easter!  

W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika.

Happy Easter!!!
Życzę udanej zabawy!
Joanna Michalak