31.03.2021 r. - Środa
Na początek zapraszamy do lekcji liczenia w podskokach.
A teraz czas na zagadki:
Kto ukrył się w koszyku – zagadki słuchowe. Dziecko może pokolorować i wyciąć obrazki z załącznika. Następnie należy ułożyć sylwety zwierząt w koszyczku. Dzieci słuchają nagrania z głosami zwierząt, określają do kogo należy głos i wyjmują z koszyka odpowiednią sylwetę. Sylwetę zwierzęcia naklejają na karton a z rozsypanki literowej układają nazwę zwierzęcia.
Kogut, Kura, Kurczak.
Pisanki– rodzic lub chętne dziecko czyta wiersz S. Aleksandrzaka.
Pisanki
Dzieci obsiadły stół i malują pisanki:
Pierwsza ma kreski
Druga – kółka zielone
Trzecia - drobne kwiaty
Czwarta – dużo kropek
Piąta – gwiazdki świecące
Szósta – znów zygzaki
Siódma – barwne kwiaty jak astry lub maki
Ósma – wąskie szlaczki z zieloniutkich listków
Dziewiąta – ma już prawie wszystko:
I kropki i zygzaki i paseczków wiele
I czerwień i złoto i błękit i zieleń
I dziesiąta – największa - piękna, przystrojona w kolory tęczy
Dumne są z nich dzieci wszystkie.
A teraz bez wracania do treści wiersza, prosimy abyście narysowali/namalowali 9 pisankę. Możecie wykorzystać do tego zadania kredki, pastele, farby. Czy pamiętacie jakie jeszcze były pisanki w wierszu? I w jakiej kolejności były wymienione?
Proponujemy wyciszenie organizmu podczas masażyku relaksacyjnego. Siedem pisanek – rymowanka A. Olędzkiej.
Dziecko na plecach rodzica wykonują masażyk do tekstu rymowanki.
Pierwsza pisanka jest cała w kropeczki – rysujemy kropeczki
Druga pisanka w krótkie paseczki – rysujemy paseczki
Na trzeciej pisance same szlaczki – rysujemy szlaczki
Na czwartej pisance wesołe kurczaczki – rysujemy dzioby kurczaków
Na piątej pisance zajączek się śmieje – rysujemy uszy zająca
Na szóstej pisance słonko mocno grzeje – rysujemy słonko
Siódma pisanka ma trójkątów bez liku – rysujemy trójkąty
Ile pisanek jest w moim koszyku? – szczypiemy pod boczki.
Następnie zamieniamy się miejscami i rodzic wykonuje masażyk na plecach dziecka.
Małe – duże – średnie – wielkanocne kodowanie. Pokolorujcie pisanki zgodnie z podaną instrukcją. Pamiętajcie że musicie wziąć pod uwagę kolor oraz wzór, który powinien się znaleźć na pisance.
Malowane jajka – zabawa matematyczna. Rozwiązywanie zadań tekstowych. Rozwiążcie zadania 1, 2, 3. Narysujcie odpowiednią ilość elementów z wykorzystaniem znaków +, -, =. Następnie ułóżcie działanie matematyczne. Odpowiedzcie na pytanie. W załączniku – cyfry i znaki matematyczne do wykorzystania.
Matematyczny zając – zabawa twórcza. Wybierzcie jedną z poznanych cyfr. Napiszcie ją na kartonie A4. Spróbujcie przekształcić ją w coś ciekawego. Może zrobicie małpkę z 6 lub pająka z 8? A może powstaną jakieś wielkanocne prace. Powodzenia. Czekamy na wasze prace.
Zachęcamy do wykonania stron 76-79 Karty Pracy 3 oraz książka strony 68, 69 – oczywiście każdy w miarę swoich możliwości.
Zabawa Boję się ,nie boję się. Dziecko wykorzystuje do tej zabawy poduszkę. Siada na niej naprzeciwko rodzica. Po chwili mówi (zgodnie z własnym odczuciem): Boję się… ponieważ,
nie boję się…bo…., Lubię….gdyż. Rodzic może kierować rozmową zadając dodatkowe pytania.
Trudniejsze zadania matematyczne – dla chętnych.
Monika Garbarczyk, Monika Grzelak
Dzisiaj nadal utrwalamy słownictwo związane z Wielkanocą (dostępne w propozycjach z 29.03.2021r.)
Zachęcam, aby nasze przedszkolaki wspólnie z Rodzicami przeczytały w jaki sposób obchodzi się Wielkanoc w Wielkiej Brytanii i jakie tam panują zwyczaje.
W Wielkiej Brytanii Święta Wielkanocne rozpoczynają się w tzw. Good Friday, czyli w Wielki Piątek i trwają do Easter Monday, czyli Wielkiego Poniedziałku. Najbardziej znanym i zabawnym angielskim zwyczajem wielkanocnym jest konkurs Egg Rolling - wyścigi w turlaniu jajek . Zabawa polega na tym, aby jak najszybciej doturlać jajko do mety. Co ważne, musi ono dotrzeć na metę całe, z nietknięta skorupką. W zabawie biorą udział całe rodziny, dzięki czemu dla dzieci świętowanie przestaje być nudne. Innym, znanym zwyczajem w Wielkiej Brytanii jest tzw. egg hunting, czyli poszukiwanie słodkich jajek czy czekoladowych zajączków w ogrodowych krzewach, kwiatach, a nawet drzewach.
Teraz zapraszam do zabawy ruchowej przy znanej już dzieciom piosence pt. 10 bunnies counting song. https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8
Po zabawie zachęcam do wykonania wybranej karty pracy, a może nawet uda się wykonać wszystkie.
Na koniec nauczmy się jak po angielsku życzyć wszystkim Wesołych Świąt Wielkanocnych! – Happy Easter!
W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl
Happy Easter!!!
Życzę udanej zabawy! Joanna Michalak