Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

31.03.2021 r. - Środa

Na początek zapraszamy do lekcji liczenia w podskokach.

A teraz czas na zagadki:
Kto ukrył się w koszyku – zagadki słuchowe. Dziecko może pokolorować i wyciąć obrazki z załącznika. Następnie należy ułożyć sylwety zwierząt w koszyczku. Dzieci słuchają nagrania z głosami zwierząt, określają do kogo należy głos i wyjmują z koszyka odpowiednią sylwetę. Sylwetę zwierzęcia naklejają na karton a z rozsypanki literowej układają nazwę zwierzęcia.
  Kogut Kura Kurczak.


Pisanki– rodzic lub chętne dziecko czyta wiersz S. Aleksandrzaka.

Pisanki
Dzieci obsiadły stół i malują pisanki:
Pierwsza ma kreski
Druga – kółka zielone
Trzecia - drobne kwiaty
Czwarta – dużo kropek
Piąta –  gwiazdki świecące
Szósta – znów zygzaki
Siódma – barwne kwiaty jak astry lub maki
Ósma – wąskie szlaczki z zieloniutkich listków
Dziewiąta –  ma już prawie wszystko:
I kropki i zygzaki i paseczków wiele
I czerwień i złoto i błękit i zieleń
I dziesiąta – największa - piękna, przystrojona w kolory tęczy
Dumne są z nich dzieci wszystkie.

A teraz bez wracania do treści wiersza, prosimy abyście narysowali/namalowali 9 pisankę. Możecie wykorzystać do tego zadania kredki, pastele, farby. Czy pamiętacie jakie jeszcze były pisanki w wierszu? I w jakiej kolejności były wymienione?  

Proponujemy wyciszenie organizmu podczas masażyku relaksacyjnego. Siedem pisanek  – rymowanka A. Olędzkiej.
Dziecko na plecach rodzica wykonują masażyk do tekstu rymowanki.
Pierwsza pisanka jest cała w kropeczki – rysujemy kropeczki
Druga pisanka w krótkie paseczki – rysujemy paseczki
Na trzeciej pisance same szlaczki – rysujemy szlaczki
Na czwartej pisance wesołe kurczaczki – rysujemy dzioby kurczaków
Na piątej pisance zajączek się śmieje – rysujemy uszy zająca
Na szóstej pisance słonko mocno grzeje – rysujemy słonko
Siódma pisanka ma trójkątów bez liku – rysujemy trójkąty
Ile pisanek jest w moim koszyku? – szczypiemy pod boczki.
Następnie zamieniamy się miejscami i rodzic wykonuje masażyk na plecach dziecka.


Małe – duże – średnie – wielkanocne kodowanie. Pokolorujcie pisanki zgodnie z podaną instrukcją. Pamiętajcie że musicie wziąć pod uwagę kolor oraz wzór, który powinien się znaleźć na pisance.

Malowane jajka – zabawa matematyczna. Rozwiązywanie zadań tekstowych. Rozwiążcie zadania 1, 2, 3. Narysujcie odpowiednią ilość elementów z wykorzystaniem znaków +, -, =. Następnie ułóżcie działanie matematyczne. Odpowiedzcie na pytanie. W załączniku – cyfry i znaki matematyczne do wykorzystania.

Matematyczny zając – zabawa twórcza. Wybierzcie jedną z poznanych cyfr. Napiszcie ją na kartonie A4. Spróbujcie przekształcić ją w coś ciekawego. Może zrobicie małpkę z 6 lub pająka z 8? A może powstaną jakieś wielkanocne prace. Powodzenia. Czekamy na wasze prace.


Zachęcamy do wykonania stron 76-79 Karty Pracy 3 oraz książka strony 68, 69 – oczywiście każdy w miarę swoich możliwości.

Zabawa Boję się ,nie boję się. Dziecko wykorzystuje do tej zabawy poduszkę. Siada na niej naprzeciwko rodzica. Po chwili mówi (zgodnie z własnym odczuciem): Boję się… ponieważ,
nie boję się…bo…., Lubię….gdyż. Rodzic może kierować rozmową zadając dodatkowe pytania.

Trudniejsze zadania matematyczne – dla chętnych.

Monika Garbarczyk, Monika Grzelak

 

Dzisiaj nadal utrwalamy słownictwo związane z Wielkanocą (dostępne w propozycjach z 29.03.2021r.)

Zachęcam, aby nasze przedszkolaki wspólnie z Rodzicami przeczytały w jaki sposób obchodzi się Wielkanoc w Wielkiej Brytanii i jakie tam panują zwyczaje.

W Wielkiej Brytanii Święta Wielkanocne rozpoczynają się w tzw. Good Friday, czyli w Wielki Piątek i trwają do Easter Monday, czyli Wielkiego Poniedziałku. Najbardziej znanym i zabawnym angielskim zwyczajem wielkanocnym jest konkurs Egg Rolling - wyścigi w turlaniu jajek . Zabawa polega na tym, aby jak najszybciej doturlać jajko do mety. Co ważne, musi ono dotrzeć na metę całe, z nietknięta skorupką. W zabawie biorą udział całe rodziny, dzięki czemu dla dzieci świętowanie przestaje być nudne. Innym, znanym zwyczajem w Wielkiej Brytanii jest tzw. egg hunting, czyli poszukiwanie słodkich jajek czy czekoladowych zajączków w ogrodowych krzewach, kwiatach, a nawet drzewach.

Teraz zapraszam do zabawy ruchowej przy znanej już dzieciom piosence pt. 10 bunnies counting song. https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8

Po zabawie zachęcam do wykonania wybranej karty pracy, a może nawet uda się wykonać wszystkie.

Na koniec nauczmy się jak po angielsku życzyć wszystkim Wesołych Świąt Wielkanocnych! – Happy Easter!  

W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl

Happy Easter!!!

Życzę udanej zabawy! Joanna Michalak