31.03.2021 r. - Środa
Drodzy Rodzice, kochane przedszkolaki zapraszam do wspólnych zabaw matematycznych. W kolejnych dniach (01.04, 02.04, 06.04) zachęcam do korzystania z propozycji zabaw publikowanych w zakładce Grupy II.
1.Poranne zabawy ruchowe:
Jajko na łyżce - ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Do tej zabawy będzie potrzebna jedna duża łyżka i jedno ugotowane jajko. Rodzic za pomocą sznurka lub taśmy malarskiej wyznacza miejsca startu i mety. Zadaniem dziecka jest przeniesienie jajka na łyżce od startu do mety tak, aby nie spadło ono z łyżki. Zabawę można utrudniać umieszczając na trasie przeszkody, które dziecko będzie omijać.
Kura do gniazda - zabawa orientacyjno - porządkowa.
Do tej zabawy potrzebna będzie jedna obręcz wykonana, np. ze sznurka. Dziecko wciela się w rolę kury, kuca w obręczy (gniazdo). Wychodzi z niej kiedy usłyszy hasło od rodzica: kura na spacer – naśladując ruchy kury - porusza się w przysiadzie. Kiedy usłyszy hasło: kura do gniazda - wraca do obręczy.
2. Wielkanocni goście – zabawa paluszkowa.
Rodzic mówi rymowankę, dziecko pokazuje odpowiednią liczbę palców i odpowiada na pytania:
Przy wielkanocnym stole pięciu gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole czterech gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole trzech gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole dwóch gości siedziało. Dwóch poszło do domu, to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole smutno się zrobiło, bo pyszne śniadanie właśnie się skończyło.
3. Kolorowe pisanki - zabawy matematyczne.
Przegotowujemy koszyczek oraz sylwety pisanek (powinny być kolorowe, można wyciąć je z papieru kolorowego i dorysować wzorki).
Hop do koszyka - rozwijanie umiejętności przeliczania - rozkładamy przed dzieckiem wycięte pisanki, rodzic opisuje wybraną pisankę, zadaniem dziecka jest odnaleźć konkretną pisankę i włożyć ją do koszyczka. Następnie kiedy w koszyczku będą 3/4 pisanki (3 latki), 5,6 (4latki) to prosimy dziecko o policzenie ich i zaznaczenie ich liczby kartonikiem z kropkami lub cyframi. Zabawę powtarzamy kilka razy, zmieniając liczbę pisanek znajdującą się w koszyczku.
Gdzie poturlała się pisanka? - rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni.
Rodzic określa gdzie poturlała się pisanka, a dziecko układa ją w odpowiednim miejscu: pisanka jest: w koszyczku, obok koszyczka, pod koszyczkiem (3,4 lata), nad koszyczkiem, po prawej/lewej stronie koszyczka (4 lata).
Której pisanki brakuje? - utrwalanie nazw kolorów. Rodzic układa przed dzieckiem (jedną obok drugiej) sylwety pięciu jajek w kolorach: czerwonym, niebieskim, zielonym, żółtym, pomarańczowym (zadanie można rozpocząć od sylwety trzech jajek). Dziecko przelicza sylwety jajek. Podaje ich kolory. Następnie prosimy, aby dziecko odwróciło się tyłem. Chowamy sylwetę jednego jajka. Dziecko odgaduje, której sylwety brakuje.
4. Na pewno moje przedszkolaki bardzo się zmęczyły liczeniem, dlatego zachęcam do chwili relaksu przy dźwiękach muzyki klasycznej.
5. Dla dzieci chętnych proponuję uzupełnienie kart pracy: 3 latki, 4 latki.
Karolina Magnuska