30.03.2021 - Wtorek
Na początek zacznijmy od zabawy ruchowej pt.: „Zmień kierunek” Dziecko maszeruje po obwodzie koła, które możecie sobie wyobrazić lub zrobić na podłodze ze sznurka. Na sygnał klaśnięcia zmienia kierunek marszu.
„Owies i rzeżucha” Dziecko ogląda nasiona rzeżuchy i owsa. Porównuje ich wielkość i kolor. Rodzic proponuje wysianie nasion rzeżuchy do pojemników na wilgotną watę. Wspólnie stawiają pojemnik w ciepłym miejscu na parapecie okiennym. Dziecko codziennie pielęgnuje i obserwuje rzeżuchę. Zwraca uwagę na to, czego rośliny potrzebują do życia.
Proszę o przeczytanie wiersza pt.: „Wielkanoc” Doroty Kossakowskiej, następnie obejrzenie filmu i zadanie dziecku pytań znajdujących się pod linkiem.
„Wielkanoc”
Wielkanocny stół już przygotowany.
Na nim pisanki i baranek lukrowany.
Mazurki gotowe, stoją w pięknym rzędzie, kiełbasa i żurek na pewno też będzie.
Baba wielkanocna duża i pachnąca i owies zielony, co pędzi do słońca.
W koszyczku święconka i bazie w wazonie W świąteczny bukiet ułożone.
Wielkanocne zwyczaje Świąteczne zwyczaje - Wielkanoc Domowe przedszkole : https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,swiateczne-zwyczaje-wielkanoc,43855
Rozmowa w oparciu o wiersz, film i własne doświadczenia.
- W jaki sposób ludzie przygotowują się do Wielkanocy?
- Jakie potrawy stoją na wielkanocnym stole?
- Czym ludzie dekorują stół wielkanocny?
- Jaką uroczystość obchodzą tydzień przed Wielkanocą?
- Z czego wykonana jest palma wielkanocna?
- Co to jest Śmigus – dyngus?
„Zajączek i Wielkanoc” Wytnijcie obrazki i przyklejcie na kartce w odpowiedniej kolejności, Pamiętajcie o podpisaniu się i datę.
„Tradycje wielkanocne mojego regionu” – rozmowa kierowana pytaniami na podstawie ilustracji.
Pytania do dzieci:
- Co wkładamy do wielkanocnego koszyka?
- Z czego robi się pisanki?
- W jaki sposób dbamy o swoich bliskich w czasie świąt Wielkanocnych?
- Co robimy w lany poniedziałek?
- Co Ci się kojarzy ze świętami wielkanocnymi?
„Koszyczek wielkanocny” obejrzyjcie ilustracje przedstawiające koszyczek wielkanocny. Wspólnie ustalcie, co powinno się w nim znaleźć. Podczas oglądania sylwety: koszyczka, pisanki, baranka, kurczaczka, zajączka, palemki, chleba, soli, chrzanu, babki. Nazwijcie przedstawione produkty oraz dzielcie ich nazw na sylaby i głoski. Wymówcie jaka będzie pierwsza i ostatnia głoska.
Ćwiczenia grafomotoryczne „Pisanka”.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
- Przedświąteczne porządki. Dziecko naśladuje odkurzanie, trzepanie dywanów, mycie okien i wycieranie kurzu z mebli znajdujących się na różnej wysokości.
- Rozsypane pisanki. Dziecko delikatnie turla się po podłodze w różnych kierunkach, zwracając uwagę na zachowanie zasad bezpieczeństwa.
- Sprzątamy pisanki do koszyczka. Rzucamy dziecku pluszaki, aby złapało, a dziecko rzuca do kosza na zabawki.
Relaksacja. Obejrzyjcie bajkę pt.: "Zou i wielkanocny królik".
Zadania do wykonania z książki : Czytam piszę liczę str. 74,75
Zadania dla chętnych: "Zgadywanka Wielkanocna".
Czekamy na zdjęcia waszych prac na maile.
Miłego popołudnia Monika Garbarczyk, Monika Grzelak