Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

30.03.2021 - Wtorek

Na początek zacznijmy od zabawy ruchowej pt.: „Zmień kierunek” Dziecko maszeruje po obwodzie koła, które możecie sobie wyobrazić lub zrobić na podłodze ze sznurka.  Na sygnał klaśnięcia zmienia kierunek marszu.

„Owies i rzeżucha” Dziecko ogląda nasiona rzeżuchy i owsa. Porównuje ich wielkość i kolor. Rodzic proponuje  wysianie nasion rzeżuchy do pojemników na wilgotną watę. Wspólnie stawiają pojemnik w ciepłym miejscu na parapecie okiennym. Dziecko codziennie pielęgnuje i obserwuje rzeżuchę. Zwraca uwagę na to, czego rośliny potrzebują do życia.

Proszę o przeczytanie wiersza pt.: „Wielkanoc” Doroty Kossakowskiej, następnie obejrzenie filmu i zadanie dziecku pytań znajdujących się pod linkiem.
„Wielkanoc”
Wielkanocny stół już przygotowany.
Na nim pisanki i baranek lukrowany.
Mazurki gotowe, stoją w pięknym rzędzie, kiełbasa i żurek na pewno też będzie.
Baba wielkanocna duża i pachnąca i owies zielony, co pędzi do słońca.
W koszyczku święconka i bazie w wazonie W świąteczny bukiet ułożone.

Wielkanocne zwyczaje Świąteczne zwyczaje - Wielkanoc Domowe przedszkole : https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,swiateczne-zwyczaje-wielkanoc,43855

Rozmowa w oparciu o wiersz, film i własne doświadczenia.
- W jaki sposób ludzie przygotowują się do Wielkanocy?
- Jakie potrawy stoją na wielkanocnym stole? 
- Czym ludzie dekorują stół wielkanocny?
- Jaką uroczystość obchodzą tydzień przed Wielkanocą?
- Z czego wykonana jest palma wielkanocna?
- Co to jest Śmigus – dyngus?

„Zajączek i Wielkanoc” Wytnijcie obrazki i przyklejcie na kartce w odpowiedniej kolejności, Pamiętajcie o podpisaniu się i datę.

„Tradycje wielkanocne mojego regionu” – rozmowa kierowana pytaniami na podstawie ilustracji.
Pytania do dzieci:
- Co wkładamy do wielkanocnego koszyka?
- Z czego robi się pisanki?
- W jaki sposób dbamy o swoich bliskich w czasie świąt Wielkanocnych?
- Co robimy w lany poniedziałek?
-  Co Ci się kojarzy ze świętami wielkanocnymi?

„Koszyczek wielkanocny” obejrzyjcie ilustracje przedstawiające koszyczek wielkanocny. Wspólnie ustalcie, co powinno się w nim znaleźć. Podczas oglądania sylwety: koszyczka, pisanki, baranka, kurczaczka, zajączka, palemki, chleba, soli, chrzanu, babki. Nazwijcie przedstawione produkty oraz dzielcie ich nazw na sylaby i głoski. Wymówcie jaka będzie pierwsza i ostatnia głoska.

Ćwiczenia grafomotoryczne Pisanka.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

  1. Przedświąteczne porządki. Dziecko naśladuje odkurzanie, trzepanie dywanów, mycie okien i wycieranie kurzu z mebli znajdujących się na różnej wysokości.
  2. Rozsypane pisanki. Dziecko delikatnie turla się po podłodze w różnych kierunkach, zwracając uwagę na zachowanie zasad bezpieczeństwa.
  3. Sprzątamy pisanki do koszyczka. Rzucamy dziecku pluszaki, aby złapało, a dziecko rzuca do kosza na zabawki.

Relaksacja. Obejrzyjcie bajkę pt.: "Zou i wielkanocny królik".

Zadania do wykonania z książki : Czytam piszę liczę str. 74,75

Zadania dla chętnych: "Zgadywanka Wielkanocna".

 

Czekamy na zdjęcia waszych prac na maile.
Miłego popołudnia Monika Garbarczyk, Monika Grzelak