Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

29.03.2021 r. - Poniedziałek

Drodzy Rodzice, Kochane przedszkolaki!

Zaistniała sytuacja znów spowodowała, że spotykamy się w formie zdalnej. Przedświąteczny czas w przedszkolu jest zawsze wesoły i bardzo kolorowy. Mam nadzieję, że pomimo utrudnień, podobnie będzie też w domu. W tym tygodniu przypomnimy sobie wiadomości na temat tradycji i symboli wielkanocnych w Polsce oraz sprawdzimy jak Wielkanoc świętuje się w wybranych krajach Europy.

Na początek zapraszam do rozgrzewki podczas zabaw ruchowych.

- Zabawa orientacyjno-porządkowa Jak pisanki.
Dziecko ostrożnie biega po pokoju w różnych kierunkach; na mocny sygnał słuchowy np. klaśnięcie kładzie się na podłodze i swoim ciałem próbują przybrać kształt pisanki. Dwa klaśnięcia są sygnałem do ponownego ruchu.
- Ćwiczenie dużych grup mięśniowych Wysoko – nisko.
Dziecko stoi wyprostowane; na hasło: Wysoko, wspina się na palce, wyciągając do góry ręce i poruszając palcami – szuka wielkanocnego koszyka na szafie. Na hasło: Nisko przykuca i naśladuje rękami czyszczenie obuwia przed świętami.
- Ćwiczenie tułowia Ciężkie siatki i lekkie siatki.
Dziecko robi przedświąteczne zakupy; najpierw idzie lekko, z pustymi siatkami, a potem niesie ciężkie siatki z zakupami – pochyla się do przodu, ugina nogi i naśladuje dźwiganie ciężkich zakupów.
- Skoki Zajączki wielkanocne.
Dziecko – zajączek – porusza się po pokoju skokami (na ugiętych nogach), ręce trzyma przy głowie, pokazując uszy zajączka.
- Bieg Kwoka i kurczęta.
Dziecko jest kurczątkiem, a rodzic kurą. Kura porusza się w dowolny sposób (podskakuje, skacze na jednej nodze itp.) Kurczątko porusza się w ten sam sposób.
Zabawa uspokajająca Świąteczny spacer.
Dziecko spaceruje po pokoju, rytmicznie powtarzając tekst: Na spacerek wychodzimy, by odwiedzić swe rodziny.

Zajmiemy się teraz symbolami i zwyczajami wielkanocnymi, które znane są w naszym kraju. Z wieloma z nich pewnie już dzieci miały do czynienia uczestnicząc w przedświątecznych przygotowaniach. Uporządkujmy wiedzę oglądając krótki film.  

Jeśli chcemy dowiedzieć się więcej zapraszamy do przeczytania krótkiego opowiadania.

Teraz czas na trochę ruchu, czyli zestaw zajęć ruchowych wdrażających do umiejętnego posługiwania się piłką oraz wzmacniających mięśnie ramion i tułowia.

Część wstępna
Rodzic czyta wierszyk, a dziecko wykonuje ruchy zawarte w tekście.

Prawa rączka, lewa rączka, (wyciągamy raz prawą rękę w przód, potem lewą)
Sprawdźmy czoło czy gorączka (dotykamy dłońmi czoła)
Oko prawe, oko lewe, (paluszkiem prawej rączki wskazujemy raz prawe raz lewe oko)
Spójrz na Krzysia, spójrz na Ewę, (patrzymy wzrokiem w prawą stronę, a potem w lewą)
Prawa nóżka, lewa nóżka (wysuwamy w przód raz jedną raz drugą nóżkę)
Chęć skakania mam jak kózka, (podskakujemy w miejscu jak kózki)
Z przodu brzuszek, z tyłu pupa (dłońmi dotykamy brzuszka, a potem pupy)
Trochę wyżej plecki mamy (ramiona wyciągamy w górę i staramy się dotknąć dłońmi łopatek)
Rączki w bok wyciągamy i w wiatraczki się zmieniamy (wyciągamy ramiona w bok i kręcimy się dookoła własnej osi naśladując wiatraczki).

Część główna
Dziecku potrzebna będzie piłka tenisowa lub mała piłka gumowa. Każde ćwiczenie powtarzamy 10 razy:

- Przekładamy piłkę z ręki do ręki z przodu i z tyłu, - Przekładamy piłkę z ręki do ręki nisko za plecami i wysoko nad głową,
- Z postawy zasadniczej unosimy raz prawą, raz lewą nogę i za każdym razem przekładamy piłkę pod kolanem,
- W siadzie podpartym o nogach ugiętych piłka leży między stopami. Dziecko chwyta piłkę delikatnie obiema stopami unosi ją w górę, następnie odkłada na podłogę.
- Ćwiczenie jak wyżej tylko po uniesieniu nóg w górę piłkę puszczamy.
- W siadzie podpartym o nogach ugiętych między kostkami piłka. Ruch: prostujemy i uginamy nogi w kolanach.
W siadzie rozkrocznym w prawej dłoni piłka.
Ruch:

1 - wykonujemy skłon tułowia do prawej nogi i staramy się za stopą prawej nogi przekazać piłkę z prawej ręki do lewej, nogi są wyprostowane podczas ćwiczenia,
2 - wyprost tułowia,
3 - wykonujemy skłon tułowia do lewej nogi i staramy się za stopą lewej nogi przekazać piłkę z lewej ręki do prawej, nogi są wyprostowane podczas ćwiczenia,
4 - wyprost tułowia.
Ćwiczenie powtarzamy kilkakrotnie.
Postawa rozkroczna piłka między kolanami, wykonujemy niskie podskoki, staramy się wykonać ćwiczenie bez upadku piłki. Odkładamy piłkę.

Część końcowa
Dziecko bierze jedną chusteczkę higieniczną wykonuje leżenie tyłem, chusteczkę kładzie na twarz, wykonuje wdech nosem i wydech ustami tak, żeby chusteczka uniosła się ponad twarz, ćwiczenie powtarzamy kilkakrotnie.

Podczas zajęć z j. angielskiego również pozostajemy w tematyce świątecznej. Easter, czyli Wielkanoc również w Wielkiej Brytanii kojarzy się z kurczaczkiem, kolorowymi jajkami, zajączkiem, barankiem itp., choć Brytyjczycy zwyczaje mają trochę inne. Na początek zapoznajmy się z nowym słownictwem. Zapamiętujemy tylko 7 początkowych słów. Posłuchajmy ich  

Easter – Wielkanoc
Easter egg – pisanka
Easter breakfast – śniadanie wielkanocne
Easter bunny – zajączek wielkanocny
Easter lamb – baranek wielkanocny
Chick – pisklę Basket – koszyk

Zapraszam teraz do zabawy ruchowej z puszystym zajączkiem i puszystym kurczaczkiem  Fluffy bunny  

Fluffy bunny (przykładamy obie ręce z wytkniętymi dwoma palcami do głowy, udajemy zajączka)
Fluffy chick (dłonie przykładamy do ramion, udajemy kurczaczka)
Jump into the basket (robi jeden duży podskok)
Quick, quick, quick ( uderzamy trzy razy w kolana, obiema rękami)

Brytyjskie dzieci i nie tylko, w czasie świąt wielkanocnych uczestniczą w bardzo wesołej zabawie ROLLING EGGS – to nic innego jak toczenie jajek z góry, wygrywa ten, którego jajko rozbije się jako ostatnie 

W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl

 

Na koniec jeszcze trochę popracujemy w kartach pracy. 4- latki wykonają ćwiczenia grafomotoryczne na stronie 28 w karcie pracy nr 2, natomiast 5-latki popracują w karcie pracy nr 3 i rozwiążą zagadki na stronie 60, wykonają ćwiczenia grafomotoryczne na stronie 61 oraz dopasują obrazki w odpowiednie miejsca na stronie 62.

W ramach odpoczynku zapraszamy do wysłuchania zabawnego opowiadania pt.Basia i tata.  

Życzymy udanej zabawy!

Joanna Michalak, Małgorzata Grabarczyk