Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

29.03.2021 r. - Poniedziałek

Drodzy Rodzice, kochane przedszkolaki wielkimi krokami zbliżają się do nas Święta Wielkanocne i z nimi będą związane nasze aktywności w tym tygodniu. W poniedziałek zaczynamy od świątecznych porządków! Zapraszam do zabawy :-)

1.  Zestaw zabaw ruchowych ze ściereczkami.

  • Ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Na dywanie rozłożone są ściereczki. Dziecko biega między nimi, starając się nie nadepnąć na nie. Na mocne uderzenie w bębenek, lub klaśnięcie zatrzymuje się i próbuje sięgnąć najbliżej położonej ściereczki (nogi pozostają przyklejone do podłogi). Jeśli się uda, unosi ją wysoko.
  • Ćwiczenie mięśni nóg. Dziecko wybiera jedną ściereczkę i rozkłada ją, po czym przeskakuje przez nią obunóż.
  • Ćwiczenie stóp. Ćwiczenia na boso. Siedząc na dywanie chwytamy ściereczkę palcami stóp i podajemy osobie siedzącej z boku - powtarzamy kilka razy.
  • Ćwiczenie mięśni brzucha. Dziecko leży na brzuchu i trzyma w dłoniach ściereczki. Następnie unosi je jak najwyżej, po czym wraca na chwilę do pozycji wyjściowej.
  • Ćwiczenie mięśni grzbietu. Dziecko maszeruje ze ściereczką. Na mocne uderzenie w bębenek zatrzymuje się w lekkim rozkroku i wykonuje skłon do przodu - ściereczka dotyka podłogi, kolana proste i wyprost - ściereczka wysoko nad głową obie ręce w górze, proste łokcie.
  • Ćwiczenie relaksacyjne. Kładziemy się na dywanie, a ściereczki układamy na brzuchu, oddychamy głęboko (wdech nosem, wydech ustami) i obserwujemy jak ściereczka unosi się i opada na brzuszku.

2.  Mówimy szeptem - zabawa słowna.
Rodzic wypowiada zdania, a dziecko powtarza je szeptem.

Pisanki to malowane jajka.
Kurczątka wykluwają się z jajek.
Króliczek wielkanocny jest zrobiony z czekolady.
W koszyczku wielkanocnym znajduje się święconka.

Pytamy jakich świąt dotyczą te zdania? Możemy sprawdzić w kalendarzu ile dni pozostało do Wielkanocy i policzyć je na palcach. Wspólnie z dzieckiem wyjaśniamy znaczenie poszczególnych zdań i niezrozumiałych słów.

3.Robimy porządki  - rozmowa inspirowana treścią wiersza.

Robimy porządki
(Natalia Łasocha)

Wymieciemy wszystkie kurze,
te na dole i na górze.  B koliste ruchy dłońmi, najpierw blisko podłogi, a następnie nad głową;
Rozwiesimy całe pranie, C   skłony, jakbyśmy chcieli coś podnieść z podłogi
żeby wietrzyk powiał na nie. C po czym wyciągamy ręce przed siebie;
Wymyjemy w oknach szyby,
tak dokładnie – nie na niby!   D  otwartymi dłońmi zataczamy coraz większe koła w powietrzu;

Ułożymy na regale
książki, puzzle, auta, lale.         E   podskakujemy cztery razy w miejscu;
I podłogę pościeramy,
choć już sił prawie nie mamy.   F  poruszamy się po pokoju na czworakach;
A gdy wszystko będzie lśnić,
nie będziemy robić nic.             G  układamy się na dywanie, z rękami założonymi pod głową.

 

Po wysłuchaniu wiersza możemy zadać przykładowe pytania:
Jakie czynności wykonujemy podczas sprzątania?
Kto sprząta w waszych domach?
W jaki sposób pomagasz/możesz pomóc, aby w domu był porządek?
Dlaczego warto sprzątać w swoim otoczeniu?

4.  Potrafimy sprzątać - zabawa naśladowcza.
Ponownie, powoli czytamy wiersz Robimy porządki i wykonujemy określone ruchy. Maluchy je naśladują.

5.  Wszyscy sprzątają - zabawa językowa.

Prezentujemy  obrazki z postaciami rodziny. Dziecko zastanawia się, jakie czynności wykonuje każda z nich, zwracając uwagę na to, co trzyma w rękach. Rodzice trzylatków układają zdanie do każdego obrazka (np.: dziadek odkurza dywan), a zadaniem dziecka jest wskazać odpowiedni obrazek i naśladować określoną czynność.

Rodzice czterolatków również wypowiadają proste zdania dotyczące obrazków, ale dodatkowo układają tyle klocków ile słów słychać w zdaniu. Np.: Dziadek odkurza - układamy klocki i ponownie wypowiadamy zdanie dotykając kolejno klocków. Po chwili wypowiadamy następne zdanie (np. Babcia myje okna) i powtarzamy czynności opisane powyżej. Przy kolejnych zdaniach zachęcamy dziecko, aby to ono ułożyło klocki, powtórzyło zdanie wskazując kolejne klocki.

Dla chętnych dzieci proponuję karty pracy:

3,4  latki - Dbamy o porządek.  Co służy do sprzątania? 
3 latki - Położenie przedmiotów.
4 latki - Położenie przedmiotów.

Karolina Magnuska

 

Język angielski  

W tym tygodniu naszym tematem jest oczywiście Wielkanoc – Easter  

Zapoznamy się z nazwamiwybranych symboli wielkanocnych. Przypatrzmy się obrazkom i powtórzmy nazwy
Chick – kurczątko, pisklę  
Easter egg – pisanka 
Lamb – owieczka
Basket – koszyk 
Easter Bunny – zajączek wielkanocny 
Catkin – bazie  

Teraz z małą pomocą Rodziców zapraszam do wykonania karty pracy .

Na koniec zachęcam do pokolorowania pięknej pisanki i jednocześnie utrwalenia kolorów.  

W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl

Życzę dobrej zabawy!

Joanna Michalak