Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

29.03.2021 - Poniedziałek

Witajcie przedszkolaki.
Zbliżają się święta Wielkanocne więc zapraszamy was zatem do wielkanocnych spotkań.

„Hello” – zabawa muzyczno - ruchowa. Powitanie, wytwarzanie pozytywnej atmosfery dnia.

„Wielkanoc” –wysłuchanie wiersza aut. B. Formy. Odpowiadanie na stawiane pytania. Omówienie przygotowań do świąt wielkanocnych: porządkowanie domu, wypieki, gotowanie, przygotowanie święconki i świątecznych potraw, dekorowanie stołu wielkanocnego, wspólne spędzanie świątecznego czasu z rodziną.

Tworzenie mapy myśli.

Czas na zabawę ruchową!
Skorzystaj z proponowanej zabawy rytmicznej. Odtwórz poniższe nagrania, wysłuchaj instruktażu i postaraj się dokładnie wykonać ćwiczenia.
„Wiosenna gimnastyka” – zabawa muzyczno - ruchowa.
 (zabawy zaczerpnięte z Akademii Nauczyciela)

A teraz zapraszamy do zabaw badawczych z wykorzystaniem jajka.

„Co się kryje w jajku?” – wykonajcie wspólnie z rodzicami kilka doświadczeń.
1. Rodzice zalewają jajko wrzącą wodą. Co się stanie z jajkiem? – tutaj potrzebna będzie cierpliwość, należy odstawić zalane wrzątkiem jajko na kilkanaście minut.
2. Ustawiamy 3 słoiki z wodą, pojemniki z solą i cukrem.
a. Czy jajko w wodzie się unosi? Dziecko wkłada jajko do wody.
b. Co się dzieje z jajkiem w osolonej lub posłodzonej wodzie?
Dziecko wsypuje do jednego słoika sól, a do drugiego cukier (miesza dokładnie aby się wszystko rozpuściło) i sprawdza, w którym słoiku jajko utrzymuje się na powierzchni.
3. Jak można sprawdzić, które jajko jest surowe, a które gotowane bez rozbijania skorupki?
Dziecko toczy i kręci nimi. Typuje surowe i gotowane jajko. Rodzic rozbija jajka i potwierdza przypuszczenia dziecka.
4. Popatrzcie co, jajko ma środku. Dziecko poznaje budowę, nazywa i wskazuje: żółtko, białko, skorupkę, porównuje.
5. Na koniec dziecko obiera ze skorupki jajko zalane wrzątkiem i porównuje z surowym i gotowanym.

Analiza i synteza słuchowa słowa podstawowego – jajko.
Wybrzmiewanie sylab i głosek.
Dzieci:

  • dzielą słowo jajko na sylaby, określają z ilu sylab się składa.
  • dzielą słowo jajko na głoski.
  • przeliczają z ilu głosek się składa.
  • określają położenie głoski j w słowie (na początku słowa oraz w środku).
  • wyszukiwanie na ilustracji przedmiotów, których nazwy zawierają głoskę „j”. Dzieci oglądają ilustrację i wymieniają nazwy zawierające głoskę j: jogurt jagodowy, jajka, Julek,
  • podają słowa z głoską j w:
    nagłosie (czyli na początku słowa);
    śródgłosie (w środku sowa);
    wygłosie (na końcu słowa)

Wyeksponowanie wyrazu podstawowego – „jajko”.

Analiza i synteza wzrokowa wyrazu podstawowego „jajko”.
Dzieci: 

  • układają wyraz z liter drukowanych, następnie pisanych (załącznik alfabet wysłany na maila podczas ostatniej pracy zdalnej)
  • układają schemat wyrazu z białych kartoników – jeden kartonik pod jedną literą, przeliczają kartoniki, określają z ilu liter składa się wyraz;
  • układają schemat wyrazu z kolorowych cegiełek – niebieska to spółgłoska, czerwona samogłoska, określają z ilu spółgłosek a ilu samogłosek składa się wyraz Polska.

Cegiełki – kartoniki w kształcie prostokąta wytnijcie z białego, niebieskiego i czerwonego  kartonu.

Pokaz litery małej i wielkiej drukowanej i pisanej– omówienie jej wyglądu, do czego jest podobna, co przypomina…

A teraz spróbujcie sami lub z rodzicami, rodzeństwem ułożyć  literę  J z własnego ciała.

Zabawa graficzna – litera „j”,’J’- demonstracja pisowni litery (załącznik litery)– pomocne będą czerwone strzałki.

Zachęcamy do wykonania stron 72-75 w kartach pracy 3.

Wysłuchajcie „Historii wielkanocnego zajączka”

A teraz wykonajcie wielkanocną pisankę. Narysujcie jajko, wytnijcie, rodzice pomogą wyciąć również środek. Obklejamy pisankę bibułą lub kolorowym sznurkiem. Ozdabiamy. Powodzenia.

Na zakończenie dla chętnych „Wielkanocna matematyka”.  Dwie wersje – wybierzcie którą zrobicie.  

Monika Garbarczyk, Monika Grzelak

 

Język angielski

Podczas dzisiejszych zajęć dowiemy się jak w j. angielskim nazywają się dobrze dzieciom znane symbole Wielkanocy.
Easter– Święta wielkanocne
Easter breakfast–  Wielkanocne śniadanie
Easter basket– Wielkanocny koszyk
Easter lamb– Wielkanocny baranek
Palm Sudany – niedziela palmowa
Easter cake- Wielkanocne ciasto
chick– pisklę            
Easter eggs– Wielkanocne jajka ( pianki)
Easter bunny– Wielkanocny zajączek

Posłuchajmy prawidłowej wymowy.

Teraz zamieniamy się w małe zajączki i utrwalamy przeliczanie w zakresie 10 oraz nazwy czynności. Zapraszam do zabawy ruchowej przy piosence pt. „10 bunnies counting song”.

Teraz z pewnością z małą pomocą Rodziców uda się wykonać kartę pracy i dopasować nazwy do odpowiednich obrazków.

W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika.

Życzę udanej zabawy!
Joanna Michalak