Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

29.03.2021 - Poniedziałek

Witam Rodziców i Dzieci,
Już tylko kilka dni dzieli nas od Świąt Wielkanocnych, dlatego aktywności, które będę Wam proponować w tym tygodniu będą związane właśnie z nimi.
Zaczynamy!

„Siedem pisanek” – rymowanka A. Olędzkiej.
Dziecko na plecach rodzica wykonuje masażyk do tekstu rymowanki.
Pierwsza pisanka jest cała w kropeczki – rysujemy kropeczki
Druga pisanka w krótkie paseczki – rysujemy paseczki
Na trzeciej pisance same szlaczki – rysujemy szlaczki
Na czwartej pisance wesołe kurczaczki – rysujemy dzioby kurczaków
Na piątej pisance zajączek się śmieje – rysujemy uszy zająca
Na szóstej pisance słonko mocno grzeje – rysujemy słonko
Siódma pisanka ma trójkątów bez liku – rysujemy trójkąty
Ile pisanek jest w moim koszyku? – szczypiemy pod boczki

„Czy pamiętasz” – rozmowa.
Rodzic jeszcze raz czyta rymowankę, a dziecko mówi jakie wzorki były na pisankach.

„Niedługo Wielkanoc” – zabawy i ćwiczenia poranne.
Przebieg:
„Zmień kierunek”
– dziecko maszeruje po obwodzie koła, na sygnał gwizdka (klaśnięcie) zmienia kierunek marszu.
„Gdzie jest kura?” – rodzic trzyma w dłoni emblemat kury. Dziecko – kurczak porusza się swobodnie obserwując, gdzie jest rodzic. Gdy zobaczy kurę podniesioną do góry – podbiega do rodzica.„Zbieraj jajka” – na dywanie leżą papierowe sylwety jajek. Dziecko porusza się w sposób zaproponowany przez rodzica (na palcach, unosząc kolana wysoko, szybko, podskakując), na sygnał „zbieraj jajka” – dziecko podnosi wskazaną przez rodzica liczbę jajek (zabawę powtarzamy 3-4razy).
„Chora nóżka” – Dziecko biega przy dźwiękach tamburyna, na hasło „chora nóżka”, porusza się podskokami na jednej nodze.

„Wielkanocne tradycje” – rozmowa w oparciu o wiersz, ilustracje i własne doświadczenia, mająca na celu wzbogacanie wiedzy na temat tradycji związanych z Wielkanocą oraz doskonaląca umiejętność wypowiadania się na określony temat.
Przebieg:
„Wielkanoc”
– słuchanie wiersza Doroty Kossakowskiej.
Rozmowa w oparciu o wiersz, ilustracje i własne doświadczenia.
- W jaki sposób ludzie przygotowują się do Wielkanocy?
- Jakie potrawy stoją na wielkanocnym stole?
- Czym ludzie dekorują stół wielkanocny?
- Jaką uroczystość obchodzą tydzień przed Wielkanocą?
- Z czego wykonana jest palma wielkanocna?
- Co to jest Śmigus – dyngus?

„Pisanki, kraszanki…”.
Dziecko ogląda jajka wykonane różnymi technikami. Rodzic wyjaśnia w jaki sposób można je wykonać.
Pisanki – na skorupce jajka roztopionym woskiem pszczelim rysuje się różne wzory. Wykonuje się to szpileczką umieszczoną w patyku. Następnie zanurza się jajka w barwniku. W miejscu, gdzie jest wosk farba nie pomaluje skorupki. po wyjęciu jajka z farby, usuwa się wosk.
Kraszanki – jajka gotuje się w wywarze z barwnikiem uzyskanym ze składników naturalnych (np. łupiny cebuli) lub sztucznym.
Drapanki – na zabarwionym jajku wydrapuje się wzory ostrym narzędziem – szpilką, nożem.
Wycinanki, nalepianki – jajka ozdabia się wzorami wyciętymi z papieru.

„Wielkanocna pisanka” – utrwalenie wiadomości.
Członkowie rodziny siedząc na dywanie podają sobie pisankę z rąk do rąk. Osoba trzymająca pisankę mówi słowo związane z Wielkanocą.

"J jak jajko"prezentacja litery w wyrazie na podstawie wyrazu jajko.
Analiza i synteza wzrokowa wyrazu podstawowego "jajko":
- wybrzmiewanie sylab jaj-ko (5l), głosek j-a-j-k-o (6-l);
- wypowiadanie sylab połączone z klaskaniem (5,6l);
- wypowiadanie kolejnych głosek słowa jajko (6l);
- liczenie głosek w słowie jajko (5,6l);
- podawanie wyrazów zawierających głoską "j" w nagłosie (jajko, jagoda, jaskinia, jemioła), śródgłosie (kajak, pająk, zając) i wygłosie (klej, tramwaj, pokój);
- określenie rodzaju głoski "j" (spółgłoska) (6l).
Prezentacja litery "J,j" małej i wielkiej, drukowanej i pisanej - omówienie jej wyglądu, do czego jest podobna, co przypomina.
A teraz spróbujcie sami lub z rodzicami, rodzeństwem ułożyć  literę "j" z własnego ciała.
Zabawa graficzna – litera „j”, "J"- demonstracja pisowni litery – pomocne będą czerwone strzałki.

„Kura i kurczęta” – zabawa orientacyjno – porządkowa.
Przy dźwiękach tamburyna dziecko – kurczak poruszają się swobodnie, na hasło „szukamy kury” – wykonuje siad skrzyżny blisko rodzica.

„Wiemy jak ubrać się” – warto wykorzystać słoneczną pogodę i wybrać się na spacer. Podczas szykowania się do wyjścia z domu należy dziecku zwrócić uwagę na konieczności dostosowania ubioru do panujących warunków atmosferycznych.

„Siejemy owies” – zakładanie hodowli owsa.
Rodzic podaje etapy pracy:
- nasypanie ziemi do doniczki;
- wysiew owsa;
- przysypanie owsa ziemią;
- ustawienie w nasłonecznionym miejscu;
- odlanie ziaren.
Dzieci samodzielnie sieje owies.
Prowadźcie codzienną obserwację waszej hodowli owsa, możecie ją zilustrować.

„Uwaga jajko” – zawody.
Dziecko i rodzic to dwie drużyny. Ich zadaniem jest przejście po wyznaczonym torze bez upuszczenia drewnianego jajka z łyżki.

Zadania dla chętnych:
„Kolorowe jajka” – ozdabianie jajek cekinami - doskonalenie sprawności manualnej.
Dziecko słucha wiersza "Pisanki", swobodnie wypowiada się na temat sposobów ozdabiania jajek, a następnie samodzielnie wykonuje pracę plastyczną.
Styropianowe jajko dziecko ozdabia różnokolorowymi cekinami. Cekiny umieszcza na jajku za pomocą szpilek.
Czekam na zdjęcia Waszych prac :)

Karty pracy: dzieci 5-letnie, dzieci 6-letnie.

Miłego dnia 
Iwona Jedlińska

 

Język angielski

Podczas dzisiejszych zajęć poznajemy nowe słówka związane z Wielkanocą:
Wielkanoc – Easter 
koszyk wielkanocny – Easter basket 
pisanka – easter egg
pisklę – chick 
kaczątko – duckling
zajączek wielkanocny - Easter bunny
baranek wielkanocny – easter lamb 
bazie – catkins
żonkil/narcyz – daffodil

Jeśli słówka już są powtórzone, to zapraszam do zabawy ruchowej przy piosence pt. „Hop little bunnies”.

Teraz dzieci, z małą pomocą Rodziców, a 6-l może nawet samodzielnie, wykonają kartę pracy.

Na koniec jeszcze pokolorujmy piękną pisankę i utrwalmy kolory

W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika.

Życzę dobrej zabawy!
Joanna Michalak