Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

28.04.2020 - Wtorek

Dziś proponuję przedszkolakom zabawy usprawniające orientację przestrzenną w oparciu o ćwiczenia graficzne.

1. Pingwin - zabawa ruchowa ze śpiewem.
 
Dziecko wspólnie z rodzicem śpiewa i interpretuje ruchem piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=PdHfeBJB-10

2. Wykonywanie ruchów częściami ciała zgodnie z poleceniem:
Podnieś lewą rękę, pokaż prawą rękę, podnieś lewą nogą, unieś prawą nogę, dotknij lewą ręką prawego ucha, dotknij lewą ręką lewej nogi, itp.

3. Śledzenie przedmiotu i określanie jego położenia.
Rodzic pokazuje kartkę papieru. Dziecko wskazuje górę kartki, dół kartki, stronę lewą i stronę prawą. Następnie przesuwa ją, a dziecko określa kierunek przesunięcia.

4. Rysowanie pod dyktando.
Rodzic zapowiada zagadki rysunkowe. Aby je rozwiązać należy uważnie słuchać poleceń i dokładnie rysować. Zaczynamy rysować od kropki ( rodzic może wskazać miejsce najdogodniejsze do rozpoczęcia rysunku). Przykładamy ołówek do kropki i zgodnie z poleceniem ile kratek i w którą stronę – ciągniemy kreskę. Nie odrywamy ołówka od papieru, bo koniec jednej linii jest początkiem następnej.

Schematy:

„Klucz”                                                                                                                                  
Kod: 5 kratek w prawo, 4 kratki w dół, 2 w lewo, 5 w dół, 1 w prawo,                                     
1 w dół, 1 w lewo, 1 w dół, 2 w prawo, 1 w dół, 3 w lewo, 8 w górę,                                                
2 w lewo, 4 w górę.

„Statek”                      
Kod: 3 kratki w prawo, 1 w górę, 1 w prawo, 1 w dół, 1 w prawo,                                             
2 w górę, 1 w prawo, 2 w dół, 1 w prawo, 3 w górę, 2 w prawo,                                               
3 w dół, 2 w prawo, 1 w górę, 2 w prawo, 1 w dół, 3 w prawo,                                                              
3 w dół, 14 w lewo, połącz ten punkt z kropką początkową.

„Samochód”                                                                                                                         
Kod: 6 kratek w prawo, 2 w dół, 5 w prawo, 2 w dół, 3 w lewo,                                               
1 w dół, 2 w lewo, 1 w górę, 6 w lewo, 1 w dół, 2 w lewo, 1 w górę,                                        
2 w lewo, 2 w górę, 4 w prawo, 2 w górę.

5. Określanie źródła dźwięku.
Dziecko siada na dywanie z zawiązanymi oczami apaszką. Rodzic ustawia w dowolnym miejscu pokoju budzik, ok. 2 metry od dziecka. Na znak wszyscy są cicho i nasłuchują tykania zegarka. Dziecko odgaduje czy zegar jest za nim, przed nim, z lewej strony, z prawej strony, pokazuje kierunek, skąd słyszy dźwięk. Jeśli nie uda mu się odgadnąć, rodzic daje drugą szansę poprzez uruchomienie w budziku sygnału ciągłego.

Dla chętnych zadania w kartach pracy

Jestem ciekawa jak dzieci radzą sobie z zadaniami, chętnie zobaczyłabym efekty. Drodzy rodzice może podzielicie się ze mną zdjęciami wykonanych prac J  (oczywiście na maila).

Pozdrawiam.