Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

26.03.2021 - Piątek

Dzień dobry.
Kończymy kolejny tydzień pracy zdalnej. Ciekawa jestem jak wychodziło Wam wykonywanie kolejnych proponowanych zadań i zabaw. Jeśli chcecie pochwalić się efektami waszej pracy, czekam na maile ze zdjęciami i skanami.

„Kwiaty na łące” – zabawa plastyczna.
Dziecko na kartkach odbija palce maczane w farbie plakatowej tworząc różnokolorowe kwiaty.

„Co zobaczyła mrówka?” – zabawa słowna.
Dziecko kończy zdania np:. Mrówka zobaczyła na łące…, Żaba na łące usłyszała..., Pszczoła na łące poczuła...

„Wesoła łąka” – zabawy i ćwiczenia poranne (zabawy opisane 22.03.2021r.).

„Krasnal Teodor” – historyjka obrazkowa.  
Dziecko słucha opowiadania Doroty Kossakowskiej czytanego przez rodzica lub nagrania.
Krasnal Teodor mieszkał w pięknym lesie. Miał swój dom w starym dębie. Dąb był też domem rodziny wiewiórek. Mieszkały w starej dziupli i często odwiedzały Teodora.
Krasnal miał wielu przyjaciół. Zając Ryszard opowiadał mu o swoich wyprawach na pobliskie pola kapusty. Dzik Franciszek zasięgał informacji, gdzie są najdorodniejsze żołędzie, bo przecież Teodor znał las najlepiej. Mieszkał w nim od dawna i wiedział o nim wszystko. Obok dębu często przebiegały sarny. Ale one nigdy nie miały czasu, aby dłużej porozmawiać z krasnalem. Ciągle szukały miejsc z soczystą trawą, albo urządzały biegi z przeszkodami.
Pewnego razu Teodor postanowił zwiedzić cały las. Wybrał się na południe i po długiej wędrówce dotarł do miejsca, którego wcześniej nie znał. Jego oczom ukazał się piękny widok.
Trawy w różnych odcieniach zieleni, a wśród nich różnokolorowe kwiaty: rumianki, stokrotki, maki, niezapominajki mieszały się z koniczyną i mniszkami lekarskimi. Czegoś takiego krasnal jeszcze nie widział. Znał swój piękny las, ale to co zobaczył było czymś niesamowitym. Postanowił z bliska zobaczyć kolorowy dywan. w pewnym momencie spostrzegł sadzawkę, a obok niej kamień, na którym siedziała żaba.
- Widzę ciebie po raz pierwszy – odezwała się żaba.
- Jestem Teodor – odpowiedział krasnal.
- A ja jestem Zuzanna – przedstawiła się żaba Co cię do nas sprowadza? – zapytała Zuzanna.
- Mieszkam w lesie – odpowiedział Teodor. I nie wiedziałem, że obok lasu jest coś tak pięknego.
- To nasza łąka, tutaj mieszkamy – wyjaśniła Zuzanna.
- To oprócz ciebie ktoś tu jeszcze mieszka? – zdziwił się krasnal.
- Tak – odpowiedziała żaba. Przedstawię ci moich przyjaciół.
I już po chwili Teodor poznał motyla, biedronkę, pszczołę. Zobaczył też kreta, ślimaka i kogoś z kim żaby nie przyjaźnią się – bociana.
- Nie lubimy bocianów – powiedziała żaba, ale miło popatrzeć jak krążą nad naszą łąką. Nie robią nic złego, czasem tylko budzą moje dzieci swoim głośnym klekotaniem.
- Łąka, to bardzo ładne miejsce – powiedział Teodor. Muszę opowiedzieć o nim swoim przyjaciołom.
- Myślę Teodorze – powiedziała Zuzanna, że twoi przyjaciele znają łąkę. Czasami odwiedzają nas. Tutaj odpoczywają lub zjadają pyszną trawę…

Rozmowa w oparciu o wysłuchane opowiadanie.
- Gdzie mieszka krasnal Teodor?
- W jakim drzewie krasnal miał swój dom?
- Kto jeszcze mieszkał w starym dębie?
- Jakich przyjaciół miał krasnal Teodor?
- O czym opowiadał Teodorowi zając Ryszard?
- O co pytał Teodora dzik Franciszek?
- Czego szukały sarny?
- Do jakiego miejsca dotarł Teodor?
- Jak wyglądała łąka?
- Kogo Teodor spotkał nad sadzawką?
- Kto oprócz żaby Zuzanny mieszkał na łące?
- Komu Teodor chciał opowiedzieć o łące?
- Czego krasnal dowiedział się od żaby Zuzanny?
- Jak myślisz, jakie zwierzęta odwiedzały łąkę?
Próby samodzielnego opowiadania historyjki przez dzieci.
Dziecko w oparciu o historyjkę obrazkową opowiada historię krasnala Teodora.

„Żabki i bocian” – zabawa orientacyjno – porządkowa.
Dziecko – żabka skacze po łące. Gdy usłyszy hasło „bocian” – ucieka do stawu – wyznaczonego miejsca w pokoju. 

„Sprawne stopy” – ćwiczenia gimnastyczne kształtujące koordynację ruchową i równowagę.
Część wstępna: Zabawa ożywiająca:
Dziecko biega po pomieszczeniu, na hasło podane przez rodzica przyjmuje określoną postawę i zastyga w miejscu. Hasła podawane przez rodzica:
- drzewo – dzieci zatrzymują się w rozkroku z ramionami w górze,
- literka T – postawa o nogach złączonych ramiona w bok,
- most – pozycja na czworakach z wyprostowanymi nogami,
- literka i – dzieci w postawie o nogach złączonych ramiona w górze,
Część główna:
Próba zdjęcia skarpet stopami.
Ćwiczenia równoważne w postawie stojącej ćwiczenia powtarzamy po 3 razy:
- ręce w górę, prawą stopą chwytamy skarpetę i unosimy nogę w przód lekko nad podłogę, wytrzymaj w tej pozycji 5 sekund,
- ręce w górę, lewą stopą chwytamy skarpetę i unosimy nogę w przód lekko nad podłogę, wytrzymaj w tej pozycji 5 sekund,
- ręce w bok, prawą stopą chwytamy skarpetę i unosimy nogę w tył lekko nad podłogę, wytrzymaj w tej pozycji 5 sekund,
- ręce w bok, lewą stopą chwytamy skarpetę i unosimy nogę w tył lek-ko nad podłogę, wytrzymaj w tej pozycji 5 sekund,
- ręce w bok, w prawą stopę chwytamy skarpetkę unosimy nogę w przód, podskakujemy 3 razy na lewej nodze, zmiana nogi ćwiczącej, Skarpetka leży przed stopami.
- pozycja rozkrok ramiona w bok, ruch: na 1 – podskokiem przejście do pozycji o nogach złączonych i ramiona w dół, na 2 – podskokiem przejście do rozkroku i ramiona w bok, - pozycja wykrok prawą nogą w przód, ramiona w bok,
- ruch: na 1 – podskokiem zmiana nogi wykrocznej czyli lewa noga w przód ramiona pozostają bez zmian, na 2 – podskokiem zmiana nogi wykrocznej czyli prawa noga w przód ramiona pozostają bez zmian,
- podskokiem obrót wokół własnej osi o 180 stopni, obracamy się raz przez prawe ramię raz przez lewe ramię.
Dziecko zakłada skarpety i buty. Dziecko staje z rodzicem w parze, trzymając się za ręce wykonuje ćwiczenia:
- wykonuje przysiad cały czas trzymając się za ręce,
- stojąc na jednej nodze drugą podnosi w tył, tułów lekko pochyla do przodu, zmiana nogi.
Część końcowa: Ćwiczenie oddechowe:
Dziecko siedzi na podłodze w siadzie skrzyżnym z ramionami w górze - zamienia się w drzewa. Rodzic (rodzeństwo) stojąc zamienia się w wiatr, przemieszcza się dookoła drzew i dmucha. Dziecko „drzewo” naśladuje ruchy drzewa podczas wiejącego wiatru. Wiatr może wiać z jednej strony, z różnym natężeniem.
Po 1 minucie zmiana ról.

"Kwiaty" - karta pracy.

„Biedronki na liściach” – zabawa matematyczna.
Rodzic rozkłada na stole duże liście, na każdym liściu zapisuje działanie matematyczne. Dziecko dokonuje obliczeń i umieszczają na liściach odpowiednią ilość biedronek.

"Biedronka" - praca plastyczna w formie przestrzennej.
Dziecko wykonuje biedronkę według zamieszczonego wzoru. Dziecko z czerwonego papieru wycina koło (ok 10cm średnicy) i paski (1cm szerokości), końcówki pasków zagina na wysokości 1-2cm od brzegu i na krzyż nakleja na koło. Do wykonanej formy dokleja wycięte z czarnego papieru małe kółka, buzię (półokrąg) i czułki. 

Iwona Jedlińska