25.03.2021 r. - Czwartek
Kochane przedszkolaki, witam wszystkich, którzy lubią śpiewać i tańczyć i zapraszam na wyprawę do dżungli!
1. Wyprawa do dżungli - poranna zabawa ruchowa w formie opowieści ruchowe.
Wyznaczmy w domu trasę z przeszkodami, które będziemy pokonywać z dzieckiem w trakcie wyprawy do dżungli. Wcielamy się w podróżników, którzy chcą dotrzeć do afrykańskiej osady, w której mieszka Ambo Sambo
• Gęste zarośla – odsuwamy rękami gałęzie, przeciskamy się ostrożnie przez gęstwinę.
• Strumień, a w nim krokodyl – przeskakujemy przez niego szybko, jednym susem.
• Śpiący lew – obchodzimy go powoli, cicho, na palcach.
• Szczelina skalna (np. krzesła) – musimy się pod nią przeczołgać.
Po dotarciu podróżników do osady spotykamy tubylców, którzy razem z Ambo Sambo tańczą afrykański taniec. Przyglądamy im się z zaciekawieniem i słuchamy uważnie piosenki....
2.Dżungla- słuchanie piosenki, rozmowa w oparciu o jej treść.
I. Dżungla, dżungla,
taka wielka dżungla,
poplątane zwoje
dzikich lian.
Mieszka sobie
w bambusowej chatce
Ambo Sambo – wielkiej dżungli pan.
Ref.: Strusie mu się w pas kłaniają,
małpy na ogonach grają.
Ambo tu, Ambo tam,
Ambo tu i tam.
II. Ambo Sambo, doskonale znam go,
węża się nie boi ani lwa.
Dla swych dzikich,
leśnych ulubieńców
w dłoni coś smacznego zawsze ma.
Ref.: Strusie mu się...
3. Przykładowe pytania do wysłuchanej piosenki.
- O jakim miejscu jest mowa w piosence?
- Co to jest dżungla? (las tropikalny, wiecznie zielony, który występuje na obszarach o gorącym i wilgotnym klimacie i wyróżnia się bujną roślinnością: drzewa, liany, oraz bogactwem gatunków zwierząt).
- Jak ma na imię chłopiec z piosenki?
- Co robią strusie?
- Co robią małpy?
4. Na ziemi zostaje - taniec swobodny przy piosence.
Dziecko tańczy swobodnie przy dźwiękach piosenki, na pauzę wykonuje polecenie rodzica, który określa jaka część ciała zostaje na ziemi np. Na ziemi zostaje prawa noga, na ziemi zostają tylko plecy, na ziemi zostaje prawa noga i lewa ręka, na ziemi zostaje pupa itd.
5. Dżungla - zabawa ilustracyjna do piosenki.
Rodzic prezentuje ruchy, a dziecko je naśladuje.
I :
Dżungla, dżungla - ręce podniesione do góry, naśladujemy kołyszące się drzewa,
taka wielka dżungla - zataczamy przed sobą obiema rękami duże koła,
poplątane zwoje - wykonujemy rękami młynek,
dzikich lian.
Mieszka sobie w bambusowej chatce - ręce składamy w trójkąt nad głowami,
Ambo Sambo – wielkiej dżungli pan - obracamy się wokół własnej osi.
Refren:
Strusie mu się w pas kłaniają - kłaniamy się,
małpy na ogonach grają - prawą ręką naśladujemy trzymanie ogona, a lewą grę na ogonie,
Ambo tu, Ambo tam - rytmicznie wskazujemy dłońmi na przemian, prawą i lewą stronę,
Ambo tu i tam.
II
Ambo Sambo, doskonale znam go - obracają się wokół własnej osi,
węża się nie boi ani lwa - naśladujemy dłońmi wijącego się węża, a potem ryczącego lwa,
Dla swych dzikich,
leśnych ulubieńców
w dłoni coś smacznego - wyciągamy do przodu otwartą dłoń,
zawsze ma.
Refren: jw.
6. Dzisiaj zachęcam do odpoczynku przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej pt.: Las Tropikalny.
7. Ostatnie zadanie na dziś - puzzle składające się z 3 elementów dla dzieci 3 letnich, z 4 elementów dla dzieci 4 letnich. Rodzice wycinają puzzle wzdłuż zaznaczonej linii, zadaniem dziecka jest ułożenie ich i przyklejenie na kartce.
Karolina Magnuska
Język angielski – czwartek – 25.03.2021r.
Podczas dzisiejszych zajęć nadal bawimy się z kolorami. Wysłuchajmy jeszcze raz piosenki pt. I see something pink.
Z pewnością dzieci potrafią już rozpoznać (3-l) i nazwać (4-l) kolory z piosenki.
pink - różowy
orange – pomarańczowy
brown – brązowy
green – zielony
Czas na kartę pracy sprawdzającą znajomość kolorów. Dla 4- latków trochę trudniejsza propozycja, która wymaga znajomości 4 dodatkowych kolorów.
yellow – żółty
blue – niebieski
red – czerwony
purple - fioletowy https://www.e-kolorowanki.eu/wp-content/uploads/2015/07/angielski-kolorowanka-7.jpg
Zadaniem 3- latków jest pokolorowanie balonów, które trzyma pajacyk, na takie kolory, jakie występowały w piosence .
Na koniec jeszcze raz pobawmy się w wyszukiwanie kolorów wymienionych w piosence w najbliższym otoczeniu (podczas słuchania piosenki).
W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl
Życzę dobrej zabawy!
Joanna Michalak