Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

25.03.2021 - Czwartek

„Gdybym był motylem” – ekspresja słowna. Dziecko próbuje opisać co mogłoby się dziać gdyby było motylem.

„Kwiatowy rytm” – zabawa matematyczno – plastyczna. Dziecko na wąskim pasku szarego papieru rysuje kwiaty kontynuując rozpoczęty przez rodzica rytm: 2 kwiaty czerwone, kwiat żółty, 3 kwiaty różowe. 

„Wesoła łąka” – zabawy i ćwiczenia poranne (zabawy opisane 22.03.2021r.).

 „Rozśpiewana łąka”– improwizacje melodyczne uwrażliwiające dziecko na zmianę dynamiki.
Przebieg:
„Pokrzywa” – zabawa z piłką.
Dziecko i rodzic, rodzeństwo podają sobie piłkę, w pewnej chwili rodzic wypowiada słowo „pokrzywa”. Wszyscy uczestnicy zabawy podnoszą ręce w górę. Osoba, która ma piłkę, siada na podłodze. Zabawę powtarzamy 4-5 razy gdy grają dwie osoby lub do wyłonienia zwycięzcy. 
„Wolno - szybko” – zabawy z chustą animacyjną (chustę można zastąpić np. kocem, dużym ręcznikiem).
Na chuście leżą papierowe kwiaty (kwiaty proponuję wykonać z dzieckiem z chusteczek higienicznych). Uczestnicy zabawy słuchając muzyki spokojnej poruszają lekko chustą powodując lekkie podskakiwanie kwiatów. Przy muzyce szybkiej, wykonują energiczne ruchy chusty tak, aby kwiaty podskakiwały wysoko.
Śpiewanie rymowanek na dźwiękach gamy C – dur.
- Bocian leci, żaby szuka, Złapać żabę to jest sztuka.
- Ślimak idzie do sadzawki, Może znajdzie dwie truskawki.
- Trzy biedronki przyleciały, i po cztery kropki miały.
- Pszczoła siedzi na rumianku, Przyleciała o poranku.
- Dwa komary się spotkały, Długo z sobą rozmawiały.
- Słońce jasno świeci w górze, I osusza dziś kałuże.
Gama c-dur - czym jest? Zapraszam do obejrzenia filmu i wysłuchania piosenki.
Improwizacja melodyczna do rymowanek. Dziecko, jeśli jest chętne, śpiewa rymowanki na wymyśloną przez siebie melodię. Rodziców też zapraszam do wspólnego śpiewania.

„Biedronki i motyle”praca plastyczna rozwijająca inwencję twórczą oraz doskonaląca dokładne wykonywanie pracy.
Dziecko opisuje słownie jak wygląda biedronka i motyl. Następnie rysuje kredkami pastelowymi na papierze ściernym.
Pamiętajcie! Po zakończeniu nauki zdalnej w szatni będzie przygotowane miejsce na Wasze prace.

„Prawda czy fałsz – zgaduj – zgadula.”
Dzieci za pomocą lizaków z buzią smutną i uśmiechnięta określają czy zdanie jest prawdziwe, czy fałszywe.
- Maki i rumianki rosną na łące.
- Bocian poluje na zające.
- Biedronki mają niebieskie kropki.
- Bocian ma czerwony dziób.
- Na łące rośnie dużo kwiatów.
- Żaby lubią wodę.
- Motyle mają pióra.
- Pszczoły zbierają nektar.

„Gdzie jest biedronka?” – ćwiczenie spostrzegawczości.
Rodzic umieszcza na stole, podłodze arkusz papieru podzielony na 9 pól. W środkowym polu znajduje się biedronka. Dziecko obserwuje poruszającą się po planszy biedronkę, która przemieszcza się za każdym razem o jedno pole. Rodzic mówi: biedronka idzie do góry, w prawo itp. Gdzie jest biedronka? Dziecko wskazuje, gdzie znajduje się biedronka.

„Taniec z motylem” – zabawa muzyczno – ruchowa.
Dziecko poruszają się w rytmie granym na tamburynie. Podczas przerwy w muzyce zatrzymuje się i mówi rymowankę: „Na łące pachnącej kwiatami, motyle zatańczą z nami”.

„Żabki i bocian” – zabawa orientacyjno – porządkowa.
Dziecko – żabka skacze po łące. Gdy usłyszy hasło „bocian” – ucieka do stawu – wyznaczonego miejsca w pokoju.

"Motyle" - karta pracy.

„Motyle” – improwizacja ruchowa.
Dziecko słucha dowolnej muzyki poważnej. Rodzic porusza chustą (apaszką), a dziecko ruchem ciała naśladuje ruchy chusty.

Czas na swobodne zabawy inspirowane zainteresowaniami dziecka, warto zwrócić uwagę na kształtowanie umiejętności bezpiecznego korzystania z zabawek.

Piosenki o łące i owadach:
- Bal na łące
- Maszeruje wiosna
- Wiosna, wiosenka

Program dla dzieci "Budzik - Wiosna".

Karty pracy dla dzieci chętnych.

Życzę miłego dnia.
Iwona Jedlińska