Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

24.03.2021 - Środa

Dzień dobry,
Przesyłam propozycje zabaw na dzisiaj i życzę miłego dnia.

„O kim mówię” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic opisuje dowolne zwierzę mieszkające na łące. Dziecko odgaduje nazwę zwierzęcia, do którego pasuje opis.

„Fasolkowe kwiaty” – zabawa matematyczna.
Dziecko z ziaren fasoli układa kwiaty, które można spotkać na łące. Liczy ile fasolek wykorzystało przy układaniu kwiatka. Pod kwiatem układa tyle fasolek, ile głosek występuje w jego nazwie

„Wesoła łąka” – zabawy i ćwiczenia poranne (zabawy opisane 22.03.2021r.).

"Ile kwiatów rośnie na łące?" - porównywanie liczebności zbiorów.
Przebieg:
"Odszukaj odpowiednią cyfrę".
Rodzic w różnych miejscach pokoju wiesza kartoniki z cyframi. Dziecko poruszają się swobodnie w rytmie muzyki, na przerwę w muzyce dziecko zatrzymuj się, a rodzic wykonuje na bębenku (wyklaskuje) dowolną ilość uderzeń. Dziecko liczy ile uderzeń usłyszało i staje przy odpowiedniej cyfrze.
„Policz i pokaż” – ćwiczenia w przeliczaniu.
Rodzic rozkłada w pokoju sylwety różnych owadów. Dziecko liczy je i wykonuje polecenia:
- podskocz tyle razy, ile biedronek widzisz na łące;
- klaśnij w dłonie tyle razy, ile jest koników polnych;
- zrób tyle przysiadów, ile jest motyli;
- ;tupnij prawą nogą tyle razy, ile jest komarów;
- tupnij tyle razy lewą nogą, ile jest pszczół.
Zadania z treścią. 
Dziecko rozwiązuje zadania z treścią wykorzystując sylwety kwiatów:
- Hania zebrała na łące 4 rumianki i 5 maków. Ile kwiatów zebrała Hania?
- Karol miał 10 niezapominajek. 3 kwiaty oddał koleżance. Ile niezapominajek zostało Karolowi?
Porównywanie liczebności zbiorów.
Na podłodze leżą sylwety różnych kwiatów (np. rumianki, maki, stokrotki). Dziecko porusza się swobodnie, na hasło rodzica „zbieramy kwiaty”, dziecko podnosi z podłogi jedną sylwetę. Następnie tworzy zbiory składające się z takich samych kwiatów. Przelicza ile elementów jest w każdym zbiorze, porównuje liczebność zbiorów.

„Żabki i bocian” – zabawa orientacyjno – porządkowa.
Dziecko – żabka skacze po łące. Gdy usłyszy hasło „bocian” – ucieka do stawu – wyznaczonego miejsca w pokoju.

„Sprawne stopy” – ćwiczenia gimnastyczne kształtujące koordynację ruchową i równowagę.
Część wstępna: Zabawa ożywiająca:
Dziecko biega po pomieszczeniu, na hasło podane przez rodzica przyjmuje określoną postawę i zastyga w miejscu. Hasła podawane przez rodzica:
- drzewo – dzieci zatrzymują się w rozkroku z ramionami w górze,
- literka T – postawa o nogach złączonych ramiona w bok,
- most – pozycja na czworakach z wyprostowanymi nogami,
- literka i – dzieci w postawie o nogach złączonych ramiona w górze,
Część główna:
Próba zdjęcia skarpet stopami.
Ćwiczenia równoważne w postawie stojącej ćwiczenia powtarzamy po 3 razy:
- ręce w górę, prawą stopą chwytamy skarpetę i unosimy nogę w przód lekko nad podłogę, wytrzymaj w tej pozycji 5 sekund,
- ręce w górę, lewą stopą chwytamy skarpetę i unosimy nogę w przód lekko nad podłogę, wytrzymaj w tej pozycji 5 sekund,
- ręce w bok, prawą stopą chwytamy skarpetę i unosimy nogę w tył lekko nad podłogę, wytrzymaj w tej pozycji 5 sekund,
- ręce w bok, lewą stopą chwytamy skarpetę i unosimy nogę w tył lek-ko nad podłogę, wytrzymaj w tej pozycji 5 sekund,
- ręce w bok, w prawą stopę chwytamy skarpetkę unosimy nogę w przód, podskakujemy 3 razy na lewej nodze, zmiana nogi ćwiczącej, Skarpetka leży przed stopami.
- pozycja rozkrok ramiona w bok, ruch: na 1 – podskokiem przejście do pozycji o nogach złączonych i ramiona w dół, na 2 – podskokiem przejście do rozkroku i ramiona w bok, - pozycja wykrok prawą nogą w przód, ramiona w bok,
- ruch: na 1 – podskokiem zmiana nogi wykrocznej czyli lewa noga w przód ramiona pozostają bez zmian, na 2 – podskokiem zmiana nogi wykrocznej czyli prawa noga w przód ramiona pozostają bez zmian,
- podskokiem obrót wokół własnej osi o 180 stopni, obracamy się raz przez prawe ramię raz przez lewe ramię.
Dziecko zakłada skarpety i buty. Dziecko staje z rodzicem w parze, trzymając się za ręce wykonuje ćwiczenia:
- wykonuje przysiad cały czas trzymając się za ręce,
- stojąc na jednej nodze drugą podnosi w tył, tułów lekko pochyla do przodu, zmiana nogi.
Część końcowa: Ćwiczenie oddechowe:
Dziecko siedzi na podłodze w siadzie skrzyżnym z ramionami w górze - zamienia się w drzewa. Rodzic (rodzeństwo) stojąc zamienia się w wiatr, przemieszcza się dookoła drzew i dmucha. Dziecko „drzewo” naśladuje ruchy drzewa podczas wiejącego wiatru. Wiatr może wiać z jednej strony, z różnym natężeniem.
Po 1 minucie zmiana ról.

Karta pracy - doskonalenie umiejętności czytania.

„Co można robić na łące?” – wypowiedzi dzieci.
Dziecko ogląda ilustracje przedstawiające łąkę. Wypowiada się na temat właściwego zachowania na łące.
Rodzice, zwróćcie uwagę, aby dziecko wypowiadało się pełnymi zdaniami. 

Na zakończenie zapraszam do obejrzenia filmu "Wędrówki Skrzata Borówki - Łąka".

Iwona Jedlińska

 

Język angielski

Dzisiaj nadal bawimy się z kolorami. Przypomnijmy sobie piosenkę „What’s your favorite color?

Posłuchajmy jak w języku angielskim wyrazić, że np. „Żółty to kolor słońca” – „Yellow is the color of the sun”. Zapraszam do wysłuchania kolejnej piosenki o kolorach „Red, yellow, green, blue”.

 

Znajomość kolorów możemy utrwalić podczas wypełniania kart pracy. Dla 6 - latków nieco trudniejsza propozycja i propozycja dla 5- latków.

Na koniec sprawdźmy czy nasze przedszkolaki potrafią już rozpoznawań i nazywać wszystkie kolory w języku angielskim.
https://drive.google.com/file/d/1PH9krPmnx_sIL-uJ8V01iOJhUTH6Aa82/view

W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w języku angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika.

Życzę dobrej zabawy!
Joanna Michalak