Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

24.03.2021 r. - Środa

Drodzy Rodzice, w poniedziałek dzieci poznały, niektóre zwierzęta często spotykane w Polsce. Dzisiaj poznamy kolejną grupę zwierząt - zwierzęta egzotyczne.

1. Zabawy ruchowe - korzystamy z propozycji z dnia 22.03.21r.
2. Kto mieszka w lesie, a kto na sawannie lub w dżungli?  - zabawa dydaktyczna.
Przygotowujemy obrazki zwierząt - drukujemy i wycinamy, rozkładamy je przed dzieckiem i prosimy, aby nazwało te zwierzęta, które zna. Wspólnie uzupełniamy brakujące nazwy. Czy dziecko wie, które zwierzęta mieszkają w polskich lasach, a które na afrykańskiej sawannie? Segregujemy obrazki: przygotowujemy dwie pętle (np. ze sznurka) lub dwa plastikowe/papierowe talerzyki oraz obrazki zwierząt. Zadaniem dziecka będzie posegregować obrazki zwierząt wg miejsca ich występowania (na te, które mieszkają w lesie i te, które mieszkają na sawannie). Na koniec przeliczamy obrazki w powstałych zbiorach (3 latki wspólnie z rodzicem, 4 latki samodzielnie) i określamy, których zwierząt jest więcej, a których mniej.
3. Dokończ zdanie  - zabawa słowna z elementami rzutu.
Do zabawy potrzebna będzie piłka - rzucamy piłkę do dziecka i mówimy część zdania, dziecko łapie piłkę, kończy rozpoczęte zdanie i odrzuca piłkę do rodzica.
Żyrafa ma długą...(szyję).
Wąż nie ma....( nóg).
Wielbłąd ma jeden lub dwa....(garby).
Zebra jest w biało - czarne.....(pasy).
Słoń ma długą....(trąbę).
4. Liczymy zwierzęta  - zabawa matematyczna.
Do zabawy wykorzystamy obrazki oraz pętle z poprzedniej zabawy, dołożymy dodatkowe dwie pętle oraz przygotujemy około 16 klocków, kartoniki z cyframi dla 4 latków i kropkami dla 3 latków. Obrazki zwierząt można zastąpić figurkami zwierząt.
Układamy obok siebie 4 pętle, w każdej z nich rozkładamy obrazki zwierząt (od 1 do 4 - 3 latki, od 1 do 5 - 4 latki). Prosimy dziecko, aby policzyło ile zwierząt znajduje się w poszczególnych pętlach, następnie dziecko zaznacza liczbę elementów za pomocą klocków (buduje z nich wierzę) i ustawia ją przed pętlą, określa gdzie jest najwięcej elementów (tam gdzie najwyższa wieża). Na koniec przyporządkowujemy zbiorom kartonik z odpowiednią cyfrą lub liczbą kropek. Zabawę możemy powtórzyć zmieniając liczbę elementów w poszczególnych pętlach.

5. W ramach odpoczynku  zachęcam do wysłuchania bajki pt.: Małpki i straszny krokodyl. Polecam zwłaszcza małym złośnikom, bajka podpowiada jak pozbyć się złości. Po bajce zachęcam do rozmowy z dzieckiem, przykładowe pytania są widoczne pod filmikiem.

6. Propozycje kart pracy dla chętnych dzieci:
3 latki:kolorowanie wg kodu, labirynt.
4 latki:kolorowanie wg kodu, obrazkowe sudoku, rysowanie po śladzie.

Udanej zabawy.

Karolina Magnuska