KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

23-25.06.2020r.

Usprawnianie percepcji wzrokowej w oparciu o zabawy graficzne.

Koordynacja wzrokowo-ruchowa - rysowanie w ograniczonym polu.   

Rodzic rysuje na kartce propozycje drogi i podaje polecenie.                                         
Dziewczynka i chłopiec pragną pobawić się na zjeżdżalni, stojącej na końcu drogi. Poprowadź ich palcem po wykropkowanej drodze. Powtórz ćwiczenie z zamkniętymi oczami. Weź do ręki flamaster i narysuj drogę dzieci do zjeżdżalni. Prowadź ich dokładnie środkiem drogi. Które z nich odbiegnie pierwsze? Pokaż palcem, w którym miejscu dzieci będą musiały zrobić ostry zakręt.

Spostrzeganie figur i tła: składanie figur.                                                                                           

Dziecko otrzymuje kartkę z narysowanymi figurami. Polecenia dla dziecka: U góry kartki narysowany jest wózek. Czy widzisz ten duży prostokąt? Przypatrz się teraz uważnie wózkowi. Czy widzisz tu taki sam duży prostokąt? Gdy znajdziesz, to obrysuj go zieloną kredką. Czy widzisz dwa kółka u dołu kartki? Popatrz na wózek, gdy znajdziesz takie same kółka, obrysuj je na niebiesko. Instrukcja dla obrysowywania pozostałych figur i części wózka jest podobna. Gdy dziecko zakończy obrysowywanie, należy mu polecić zrobienie wycinanek i naklejenie ich na kartonie tak, aby powstał wózek. Jeżeli będzie miało z tym trudności, należy polecić przykładanie wycinanek do odpowiednich części wózka na rysunku, a następnie naklejanie ich we właściwy sposób, bez patrzenia na rysunek.

Burza - zabawa ruchowa.   

Dziecko biega swobodnie z rozłożonymi ramionami naśladując wiatr, na sygnał (jedno mocne klaśnięcie, uderzenie w stół, łyżką o garnek) dziecko naśladuje padający deszcz i podskakuje na palcach. Jeśli usłyszy dwa uderzenia – podskakuje wysoko, gdyż wzmaga się deszcz. Kilkukrotne uderzenie oznacza, że pojawiły się błyskawice i grzmoty, a dziecko skacze jak najwyżej. Na koniec znów skacze na palcach, aż wreszcie burza się kończy, a dziecko kładzie się na podłodze i odpoczywa.

Stałość spostrzegania: stałość kształtu – porównywania czterech wielkości takiej samej figury.                                                                                                                                               
Dziecko otrzymuje kartkę z narysowanymi elipsami.                                                           
Popatrz: u góry kartki są cztery elipsy. Najmniejsza jest oznaczona cyfrą 1, nieco większa cyfra 2, jeszcze większa cyfrą 3, a najmniejsza cyfrą 4. Zobaczymy, ile elips potrafisz znaleźć, które mają taką sama wielkość jak elipsa z cyfrą 1. Gdy znajdziesz takie elipsy, to napisz na nich cyfrę 1. A teraz wyszukaj elipsy, które mają taką samą wielkość jak elipsa z cyfrą 2. Gdy je znajdziesz to napisz w nich cyfrę 2. Instrukcję należy kontynuować w taki sam sposób w odniesieniu do elips z cyframi 3 i 4.

Spostrzeganie stosunków przestrzennych: uzupełnianie ciągów korali.         

To jest zabawa z nawlekaniem koralików. Widzisz tutaj kilka narysowanych linii z nawleczonymi koralikami. Popatrz najpierw na górny rząd koralików. Jakiego kształtu są te koraliki? Dziecko udziela odpowiedzi. Następnie na swój sznurek nawleka koraliki w takiej samej kolejności jak na rysunku, dodając brakujący koral. Powyższe czynności należy powtórzyć z następnymi rzędami koralików.

Klocki – zabawa z wykorzystaniem klocków. 

Dajemy dziecku kolorowe klocki i mówimy: Połóż zielony klocek na niebieskim. Gdzie jest niebieski klocek? (dziecko odpowiada – jest pod zielonym klockiem). Połóż zielony klocek za klockiem niebieskim. Połóż żółty klocek pomiędzy dwoma niebieskimi klockami. Zbuduj most z trzech klocków. Gdzie jest środkowy klocek? (dziecko odpowiada – na górze). Teraz weź inny klocek i wyobraź sobie, że jest to pociąg, który za chwilę przejedzie pod mostem. Jest jeszcze daleko, ale wciąż się zbliża, coraz bliżej i bliżej. Teraz przejeżdża pod mostem. Oddala się od mostu coraz dalej i dalej. Jest już bardzo daleko. A teraz idziemy na spacer. Przechodzimy przez most (dziecko przechodzi palcami ręki przez zbudowany przez siebie most).