Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

23.03.2021 - Wtorek

„Mieszkańcy łąki” – układanie obrazków w całość.
Dziecko układa w całość pocięte na części obrazki przedstawiające mieszkańców łąki. Dopasowuje nazwę ułożonego zwierzęcia, wyróżnia w słowie sylaby i głoski, podaje informacje na temat mieszkańca łąki.

„O którym kwiatku mówię?” – zagadki obrazkowe. Rodzic układa przed dzieckiem ilustracje kwiatów i podaje informacje na temat jednego z nich. Dziecko odgaduje, o której ilustracji mówi rodzic.

„Wesoła łąka” – zabawy i ćwiczenia poranne (zabawy opisane 22.03.2021r.).

„Motyle – mieszkańcy łąki” - zapoznanie z etapami rozwoju motyla.
Przebieg:
„Jaki jest motyl?” – oglądanie ilustracji.
Dziecko ogląda ilustracje motyli, wypowiada się na temat ich wyglądu, odczytuje nazwy motyli.
„Skąd biorą się motyle?” – słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej. 
Karta pracy - dziecko patrz jak wygląda rozwój motyla, próbuje samodzielnie opowiedzieć o nim.
„Sąsiedzi motyla” – rozwiązywanie zagadek.

Lubi siedzieć w stawie,
lub skakać po łące.
Kiedy pada deszcz
i kiedy świeci słońce.     (żaba)

Po łące lata od rana,
nektar z kwiatów zbiera.
Będzie z tego miód słodki,
gdy dużo nektaru uzbiera.     (pszczoła)

Jest zielony,
skakać lubi.
Swoim graniem
wszystkich budzi.     (konik polny)

Nie wiem, czy ktoś go polubi.
Jest mały i bzyczący.
Kiedy na skórze usiądzie,
Zostawi znaczek bolący.         (komar)
Wypowiedzi dzieci na temat mieszkańców łąki, połączone z oglądaniem filmu.

„Motyle” – ćwiczenia oddechowe.
Dziecko wycina elementy. Wykonuje ćwiczenie oddechowe ze słomką. Trzymając słomkę blisko motyla musi zassać powietrze do słomki i przenieść go na łąkę (np.: zielona kartka lub praca plastyczna wykonana w dniu wczorajszym)

„Taniec z motylem” – zabawa muzyczno – ruchowa.
Dziecko poruszają się w rytmie granym na tamburynie (wybijanym na bębenku, wyklaskiwanym). Podczas przerwy w muzyce zatrzymuje się i mówi rymowankę:
„Na łące pachnącej kwiatami, motyle zatańczą z nami”

„Odgłosy łąki” – zabawy ortofoniczne.
Przebieg:
„Czyj to głos” – ćwiczenia słuchowe.
Dziecko rozpoznaje głosy zwierząt mieszkających na łące.
„Na łące” – zabawa logorytmiczna D. Kossakowskiej.
Kiedy słońce świeci nad łąką      – rysowanie słońca w powietrzu
Kiedy wieje wiosenny wiatr          – ruchy rąk w górze
Kiedy motyl krąży nad kwiatem – naśladowanie lotu motyla
To weselszy staje się świat         – rysowanie w powietrzu uśmiechu
Nawet wtedy, gdy deszczyk pada – rysowanie w powietrzu spadających kropel
Ciemne chmury krążą nad nami – rysowanie oburącz chmur w powietrzu
To cieszymy się dniem wesołym – rysowanie w powietrzu uśmiechu
Piękną łąkę dziś oglądamy          – obrót wokół własnej osi

„Spacer wśród traw” – opowieść ruchowa z ćwiczeniami artykulacyjnymi A. Olędzkiej.
W taki piękny, wiosenny dzień pora wybrać się na spacer na pobliską łąkę (dziecko poruszaja się swobodnie w różnych kierunkach).
Słońce mocno grzeje, można więc chwilę poopalać się (dziecko kładzie się na podłodze i zamyka oczy).
Słuchamy odgłosów, które do nas dochodzą. to komary, które krążą nad nami (dziecko naśladuje głosy komarów: bzz, bzz, bzz).
Musimy wstać, żeby nas nie pogryzły. Spacerujemy po łące i słuchamy jak szumi wiosenny wiatr (dziecko naśladuje szum wiatru: szuu, szuu, szuu).
Gonimy pszczoły, które latają z kwiatka na kwiatek w poszukiwaniu nektaru (dziecko naśladuje lot pszczół).
Kucamy w trawach, gdzie siedzą koniki polne i słuchamy ich koncertu (dziecko naśladuje głos koników polnych: cyt, cyt, cyt).
W sadzawce siedzą zielone żaby i głośno ze sobą rozmawiają (dziecko naśladuje dźwięk: kum, kum, kum).
W górze słychać głos wróbla (dziecko naśladuje dźwięk: ćwir, ćwir, ćwir).
A wśród wysokich traw chodzi bocian (dziecko chodzi z wysoko uniesionymi kolanami)
i co jakiś czas wesoło klekocze (dziecko naśladuje głos bociana: kle, kle, kle).
Bocian wzbił się do góry i krąży nad łąką (dziecko naśladuje lot bociana).
Po kilku okrążeniach wylądował w swoim gnieździe (siad skrzyżny w dowolnym).

Dowolne zabawy tematyczne dzieci – zachęcanie do zgodnej i bezpiecznej zabawy.

Karty pracy: "Mieszkańcy łąki" 
- utrwalamy głoskę "ż", "Ż": "Wąż", "Żaba Żaklina", pisanie ż,Ż.

 

 Iwona Jedlińska