Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

22.03.2021 r. - Poniedziałek


Drodzy Rodzice, zapraszam do zapoznania się z propozycjami zabaw na dzisiejszy dzień. W tym tygodniu nasz temat przewodni brzmi: Poznajemy zwierzęta.


1.Zestaw zabaw ruchowych:
Słonko wschodzi i zachodzi - zabawa wyprostna. Dziecko stopniowo podnosi się z przysiadu do stania, wyciąga ręce w górę i obraca się wokół własnej osi – słonko wstało i świeci. Potem powoli wraca do przysiadu i kuli się – słonko zaszło.
Bociany na łące- zabawa z elementem równowagi. Dziecko – bocian – chodzi po łące, wysoko unosząc kolana. Co pewien czas zatrzymuje się, staje na jednej nodze, wystawia wyprostowane w łokciach ręce przed siebie, rytmicznie porusza nimi jak dziobem i powtarza: – Kle, kle, kle, żabkę chętnie zjem.
Przebudzone pszczółki - zabawa bieżna. Dziecko – pszczółka – porusza się po pokoju przy dźwiękach muzyki, cichutko bzycząc i poruszając skrzydełkami (palcami dłoni) na wysokości ramion. Podczas przerwy w muzyce przykuca na spotkanym kwiatku.
Wąchamy kwiaty - zabawa wyciszająca - dziecko siada na dywanie, wyobraża sobie, że trzyma w dłoni małą stokrotkę - wącha ją - głęboki wdech nosem i wydech ustami.

2.Poznajemy mieszkańców wybranych środowisk - zabawa dydaktyczna.
Oglądamy z dzieckiem ilustracje przedstawiające łąkę, las oraz staw. Zachęcamy dziecko do opisywania ilustracji, pytamy również czy wie jak nazywają się te miejsca? A czy wie jakie zwierzęta tam mieszkają?
- Zagadki. Przygotowujemy obrazki zwierząt, podajemy dziecku zagadki w formie wymienionych cech danego zwierzęcia. Zadaniem dziecka będzie podać nazwę zwierzęcia (4l.) oraz wskazać odpowiedni obrazek (3,4 l.)
Najczęściej jest zielona, mała, mieszka w stawie lub na łące (żaba).
Jest dużym zwierzęciem, chodzi po lesie z dumnie podniesioną głową. Ma bardzo duże poroże (jeleń).
Zbiera nektar z kwiatów i zanosi go do ula. Bzyczy (pszczoła).
Stuka w korę chorych drzew, wyjada korniki (dzięcioł).
Ma płetwy i łuski. Pływa w wodzie (ryba).
Jest mała, czerwona w czarne kropki. Potrafi latać (biedronka).
- Ćwiczenia w klasyfikacji -  przygotowujemy obrazek drzewa (wcześniejszy załącznik) - będzie symbolizował las; obrazek kropli wody - symbol stawu oraz obrazek stokrotki - symbol łąki. Zadaniem dziecka będzie przyporządkować zwierzęta będące rozwiązaniem wcześniejszych zagadek do odpowiedniego środowiska.
- Odgłosy wiosny - zabawa dźwiękonaśladowcza z elementami ruchu.
Odczytujemy słowa rymowanki, dziecko ilustruje ją ruchem według własnego pomysłu, a w odpowiednim momencie zatrzymuje się i wypowiada wyrazy dźwiękonaśladowcze.

Na skraju lasu, gdzie rosną bzy,
Latają pszczoły bzz, bzz, bzz.
Przyleciał bocian, zaraz coś zje.
Nad stawem słychać: kle, kle, kle.
I ptaszek na drzewie ile ma tchu
Śpiewa wesoło fiu, fiu, fiu.

Ćwiczenia grafomotoryczne dla 3 latków,  4 latków

Karolina Magnuska

 

Język angielski – poniedziałek – 22.03.2021r.
Podczas dzisiejszych zajęć utrwalimy znajomość 4 kolorów. Zapraszam do wysłuchania piosenki pt. I see something pink.  
pink - różowy
orange – pomarańczowy
brown – brązowy
green – zielony
Przydatne mogą okazać się flashcards.  

Jeszcze raz posłuchajmy piosenki i pobawmy się teraz w wyszukiwanie kolorów wymienionych w piosence w najbliższym otoczeniu.

W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl

Życzę dobrej zabawy!
Joanna Michalak