22.03.2021 r. - Poniedziałek
Drodzy Rodzice, zapraszam do zapoznania się z propozycjami zabaw na dzisiejszy dzień. W tym tygodniu nasz temat przewodni brzmi: Poznajemy zwierzęta.
1.Zestaw zabaw ruchowych:
• Słonko wschodzi i zachodzi - zabawa wyprostna. Dziecko stopniowo podnosi się z przysiadu do stania, wyciąga ręce w górę i obraca się wokół własnej osi – słonko wstało i świeci. Potem powoli wraca do przysiadu i kuli się – słonko zaszło.
• Bociany na łące- zabawa z elementem równowagi. Dziecko – bocian – chodzi po łące, wysoko unosząc kolana. Co pewien czas zatrzymuje się, staje na jednej nodze, wystawia wyprostowane w łokciach ręce przed siebie, rytmicznie porusza nimi jak dziobem i powtarza: – Kle, kle, kle, żabkę chętnie zjem.
• Przebudzone pszczółki - zabawa bieżna. Dziecko – pszczółka – porusza się po pokoju przy dźwiękach muzyki, cichutko bzycząc i poruszając skrzydełkami (palcami dłoni) na wysokości ramion. Podczas przerwy w muzyce przykuca na spotkanym kwiatku.
• Wąchamy kwiaty - zabawa wyciszająca - dziecko siada na dywanie, wyobraża sobie, że trzyma w dłoni małą stokrotkę - wącha ją - głęboki wdech nosem i wydech ustami.
2.Poznajemy mieszkańców wybranych środowisk - zabawa dydaktyczna.
Oglądamy z dzieckiem ilustracje przedstawiające łąkę, las oraz staw. Zachęcamy dziecko do opisywania ilustracji, pytamy również czy wie jak nazywają się te miejsca? A czy wie jakie zwierzęta tam mieszkają?
- Zagadki. Przygotowujemy obrazki zwierząt, podajemy dziecku zagadki w formie wymienionych cech danego zwierzęcia. Zadaniem dziecka będzie podać nazwę zwierzęcia (4l.) oraz wskazać odpowiedni obrazek (3,4 l.)
Najczęściej jest zielona, mała, mieszka w stawie lub na łące (żaba).
Jest dużym zwierzęciem, chodzi po lesie z dumnie podniesioną głową. Ma bardzo duże poroże (jeleń).
Zbiera nektar z kwiatów i zanosi go do ula. Bzyczy (pszczoła).
Stuka w korę chorych drzew, wyjada korniki (dzięcioł).
Ma płetwy i łuski. Pływa w wodzie (ryba).
Jest mała, czerwona w czarne kropki. Potrafi latać (biedronka).
- Ćwiczenia w klasyfikacji - przygotowujemy obrazek drzewa (wcześniejszy załącznik) - będzie symbolizował las; obrazek kropli wody - symbol stawu oraz obrazek stokrotki - symbol łąki. Zadaniem dziecka będzie przyporządkować zwierzęta będące rozwiązaniem wcześniejszych zagadek do odpowiedniego środowiska.
- Odgłosy wiosny - zabawa dźwiękonaśladowcza z elementami ruchu.
Odczytujemy słowa rymowanki, dziecko ilustruje ją ruchem według własnego pomysłu, a w odpowiednim momencie zatrzymuje się i wypowiada wyrazy dźwiękonaśladowcze.
Na skraju lasu, gdzie rosną bzy,
Latają pszczoły bzz, bzz, bzz.
Przyleciał bocian, zaraz coś zje.
Nad stawem słychać: kle, kle, kle.
I ptaszek na drzewie ile ma tchu
Śpiewa wesoło fiu, fiu, fiu.
Ćwiczenia grafomotoryczne dla 3 latków, 4 latków
Karolina Magnuska
Język angielski – poniedziałek – 22.03.2021r.
Podczas dzisiejszych zajęć utrwalimy znajomość 4 kolorów. Zapraszam do wysłuchania piosenki pt. I see something pink.
pink - różowy
orange – pomarańczowy
brown – brązowy
green – zielony
Przydatne mogą okazać się flashcards.
Jeszcze raz posłuchajmy piosenki i pobawmy się teraz w wyszukiwanie kolorów wymienionych w piosence w najbliższym otoczeniu.
W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl
Życzę dobrej zabawy!
Joanna Michalak