Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

22.03.2021 - Poniedziałek

Dzień dobry,

W tym tygodniu nasze zajęcia odbywać będą się w formie zdalnej. Zachęcam do korzystania z proponowanych zabaw, które w tym tygodniu będą dotyczyły mieszkańców łąki.
Drogie dzieci po zakończeniu nauki zdalnej w szatni na tablicy naszej grupy będzie przygotowane miejsce na Wasze prace plastyczne i karty pracy.

Swobodne zabawy według zainteresowań dziecka – wdrażanie do odkładania zabawek na wyznaczone miejsce w pokoju.

„Przestaw sylaby” – zabawa słowna.
Rodzic wypowiada słowa sylabami przestawiając ich kolejność. Dziecko odgaduje, jak należy prawidłowo wypowiedzieć słowo.
Np. ka – łą (łąka), ba – ża (żaba), mar – ko (komar), sa – o (osa), ła – pszczo (pszczoła), cian – bo (bocian).

„Wesoła łąka” – zabawy i ćwiczenia poranne.
„Ptaki” – dziecko porusza się po pokoju naśladując różne ptaki, na zapowiedź:
- wróble – wykonuje podskoki obunóż;
- jaskółki – biega z ramionami wyciągniętymi w bok;
- bociany – chodzi podnosząc wysoko kolana.
„Łąka” – dziecko biega naśladując zbieranie kwiatów, na sygnał dobiera się w pary z rodzeństwem, rodzicem i tworzą małe kółka.
„Motyle” – dziecko porusza się w rytmie muzyki naśladując lot motyla; na przerwę w muzyce, wykonuje przysiad.
„Żaba i bocian” – dziecko – żabka skacze po łące. Gdy usłyszy hasło „bocian” – ucieka do stawu – wyznaczonego miejsca w pokoju.

Zabawa logorytmiczna – dziecko maszeruje po obwodzie koła i recytuje tekst sylabami. Wykonuje na zmianę 2 klaśnięcia w dłonie i 2 uderzenia o uda.
Ślimak, ślimak gdzieś wędruje.
Ślimak, rogi pokazuje.

„Skąd bierze się miód?” – rozmowa w oparciu o wiersz Bożeny Koronkiewicz.
Rozmowa na temat wiersza.
- Jaki jest miód?
- Do czego używamy miodu?
- Kto produkuje miód?
- Z czego pszczoły robią miód?
- Kto opiekuje się pszczołami?

„Co wiemy o miodzie” – burza mózgów.
Pszczoły mieszkają w ulach. Wejścia do ula strzegą strażniczki. Pszczoły za pomocą tańca informują, w którym kierunku trzeba lecieć, aby zna-leźć łąkę pełną kwiatów. w królestwie pszczół rządzi królowa. Miód to przetworzony przez pszczoły pyłek kwiatowy. Pszczoły zbierają go z kwiatów rosnących na łąkach, w sadach, w lesie. Mamy różne rodzaje miodów, w zależności od tego z jakich kwiatów został zebrany pyłek.
Rodzaje miodów: lipowy, gryczany, akacjowy, rzepakowy, wielokwiatowy, wrzosowy, spadziowy. Jeśli macie możliwość warto spróbować każdego z tych miodów, różnią się smakiem, kolorem i konsystencją. 
Znaczenie miodu – wykorzystanie w medycynie, do produkcji kosmetyków.

"Ż jak żaba" - prezentacja litery w wyrazie na podstawie wyrazu żaba.

Analiza i synteza wzrokowa wyrazu podstawowego „żaba”:
- wybrzmiewanie sylab ża-ba (5l), głosek ż-a-b-a (6-l);
- wypowiadanie sylab połączone z klaskaniem (5,6l);
- wypowiadanie kolejnych głosek słowa żaba (6l);
- liczenie głosek w słowie żaba (5,6l);
- podawanie wyrazów zawierających głoską "ż" w nagłosie (żaba, żyrafa, żyto, żonkil), śródgłosie (leżak, filiżanka, plaża). 
- określenie rodzaju głoski "ż" (spółgłoska) (6l).

Prezentacja litery "Ż, ż" małej i wielkiej, drukowanej i pisanej - omówienie jej wyglądu, do czego jest podobna, co przypomina.
A teraz spróbujcie sami lub z rodzicami, rodzeństwem ułożyć  literę "ż" z własnego ciała.

Zabawa graficzna – litera „ż”, "Ż"- demonstracja pisowni litery – pomocne będą czerwone strzałki.

Dziś w przedszkolu mieliśmy wspólnie powitać WIOSNĘ, dlatego teraz proponuję kilka zabaw związanych właśnie z tą pora roku.
„Motyle” – zabawa orientacyjno – porządkowa. Dziecko porusza się w rytmie muzyki naśladując lot motyla, na przerwę w muzyce, wykonuje przysiad.
„Łąka pełna kwiatów” – praca plastyczna z wykorzystaniem techniki origami. - Utrwalenie nazw kwiatów łąkowych.
Przebieg:
„Łąka” – oglądanie ilustracji. Dziecko ogląda ilustracje przedstawiające łąkę, nazywa występujące na niej kwiaty: maki, rumianki, mniszek lekarski, stokrotki.
Rysowanie do muzyki. Dziecko słucha muzyki i rysują na całej kartce kreski w różnych odcieniach zieleni.
Naklejanie kwiatów na wykonaną kredkami "łąkę". Dziecko wykonuje z kolorowego papieru różne rodzaje kwiatów i nakleja je na narysowaną wcześniej kredkami łąkę.
Improwizacja ruchowa do utworu Piotra Czajkowskiego „Walc kwiatów”. Dziecko dowolnie interpretuje ruchem muzykę.

„Ile słów ma zdanie” – zabawa słowna. Rodzic wypowiada dowolne zdania, a dziecko liczy ile słów jest w zdaniu.

Dowolne zabawy według zainteresowań dziecka – zwrócenie uwagi na uprzejme i kulturalne zwracanie się do uczestników zabawy oraz na stosowanie odpowiedniego tonu głosu.

Na zakończenie zapraszam do obejrzenia filmu "Jak powstaje miód".

Iwona Jedlińska

 

Język angielski

Podczas dzisiejszych zajęć pobawimy się z ulubionymi kolorami i przy okazji utrwalimy ich nazwy. Zapraszam do wysłuchania piosenki pt. „What’s your favorite color?
https://supersimple.com/song/whats-your-favorite-color/

Zobaczmy teraz jak z kolorami bawią się Tobee and Caitie. 
https://supersimple.com/sing-along-with-tobee/whats-your-favorite-color/

Teraz z pewnością już wszystkie dzieci odpowiedzą na pytanie: What’s your favorite color?
(Jaki jest Twój ulubiony kolor?) i spróbują zadać takie samo pytanie rodzicom lub starszemu rodzeństwu.

W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl

Życzę dobrej zabawy!
Joanna Michalak