22.03.2021 - Poniedziałek
Dzień dobry,
W tym tygodniu nasze zajęcia odbywać będą się w formie zdalnej. Zachęcam do korzystania z proponowanych zabaw, które w tym tygodniu będą dotyczyły mieszkańców łąki.
Drogie dzieci po zakończeniu nauki zdalnej w szatni na tablicy naszej grupy będzie przygotowane miejsce na Wasze prace plastyczne i karty pracy.
Swobodne zabawy według zainteresowań dziecka – wdrażanie do odkładania zabawek na wyznaczone miejsce w pokoju.
„Przestaw sylaby” – zabawa słowna.
Rodzic wypowiada słowa sylabami przestawiając ich kolejność. Dziecko odgaduje, jak należy prawidłowo wypowiedzieć słowo.
Np. ka – łą (łąka), ba – ża (żaba), mar – ko (komar), sa – o (osa), ła – pszczo (pszczoła), cian – bo (bocian).
„Wesoła łąka” – zabawy i ćwiczenia poranne.
„Ptaki” – dziecko porusza się po pokoju naśladując różne ptaki, na zapowiedź:
- wróble – wykonuje podskoki obunóż;
- jaskółki – biega z ramionami wyciągniętymi w bok;
- bociany – chodzi podnosząc wysoko kolana.
„Łąka” – dziecko biega naśladując zbieranie kwiatów, na sygnał dobiera się w pary z rodzeństwem, rodzicem i tworzą małe kółka.
„Motyle” – dziecko porusza się w rytmie muzyki naśladując lot motyla; na przerwę w muzyce, wykonuje przysiad.
„Żaba i bocian” – dziecko – żabka skacze po łące. Gdy usłyszy hasło „bocian” – ucieka do stawu – wyznaczonego miejsca w pokoju.
Zabawa logorytmiczna – dziecko maszeruje po obwodzie koła i recytuje tekst sylabami. Wykonuje na zmianę 2 klaśnięcia w dłonie i 2 uderzenia o uda.
Ślimak, ślimak gdzieś wędruje.
Ślimak, rogi pokazuje.
„Skąd bierze się miód?” – rozmowa w oparciu o wiersz Bożeny Koronkiewicz.
Rozmowa na temat wiersza.
- Jaki jest miód?
- Do czego używamy miodu?
- Kto produkuje miód?
- Z czego pszczoły robią miód?
- Kto opiekuje się pszczołami?
„Co wiemy o miodzie” – burza mózgów.
Pszczoły mieszkają w ulach. Wejścia do ula strzegą strażniczki. Pszczoły za pomocą tańca informują, w którym kierunku trzeba lecieć, aby zna-leźć łąkę pełną kwiatów. w królestwie pszczół rządzi królowa. Miód to przetworzony przez pszczoły pyłek kwiatowy. Pszczoły zbierają go z kwiatów rosnących na łąkach, w sadach, w lesie. Mamy różne rodzaje miodów, w zależności od tego z jakich kwiatów został zebrany pyłek.
Rodzaje miodów: lipowy, gryczany, akacjowy, rzepakowy, wielokwiatowy, wrzosowy, spadziowy. Jeśli macie możliwość warto spróbować każdego z tych miodów, różnią się smakiem, kolorem i konsystencją.
Znaczenie miodu – wykorzystanie w medycynie, do produkcji kosmetyków.
"Ż jak żaba" - prezentacja litery w wyrazie na podstawie wyrazu żaba.
Analiza i synteza wzrokowa wyrazu podstawowego „żaba”:
- wybrzmiewanie sylab ża-ba (5l), głosek ż-a-b-a (6-l);
- wypowiadanie sylab połączone z klaskaniem (5,6l);
- wypowiadanie kolejnych głosek słowa żaba (6l);
- liczenie głosek w słowie żaba (5,6l);
- podawanie wyrazów zawierających głoską "ż" w nagłosie (żaba, żyrafa, żyto, żonkil), śródgłosie (leżak, filiżanka, plaża).
- określenie rodzaju głoski "ż" (spółgłoska) (6l).
Prezentacja litery "Ż, ż" małej i wielkiej, drukowanej i pisanej - omówienie jej wyglądu, do czego jest podobna, co przypomina.
A teraz spróbujcie sami lub z rodzicami, rodzeństwem ułożyć literę "ż" z własnego ciała.
Zabawa graficzna – litera „ż”, "Ż"- demonstracja pisowni litery – pomocne będą czerwone strzałki.
Dziś w przedszkolu mieliśmy wspólnie powitać WIOSNĘ, dlatego teraz proponuję kilka zabaw związanych właśnie z tą pora roku.
„Motyle” – zabawa orientacyjno – porządkowa. Dziecko porusza się w rytmie muzyki naśladując lot motyla, na przerwę w muzyce, wykonuje przysiad.
„Łąka pełna kwiatów” – praca plastyczna z wykorzystaniem techniki origami. - Utrwalenie nazw kwiatów łąkowych.
Przebieg:
„Łąka” – oglądanie ilustracji. Dziecko ogląda ilustracje przedstawiające łąkę, nazywa występujące na niej kwiaty: maki, rumianki, mniszek lekarski, stokrotki.
Rysowanie do muzyki. Dziecko słucha muzyki i rysują na całej kartce kreski w różnych odcieniach zieleni.
Naklejanie kwiatów na wykonaną kredkami "łąkę". Dziecko wykonuje z kolorowego papieru różne rodzaje kwiatów i nakleja je na narysowaną wcześniej kredkami łąkę.
Improwizacja ruchowa do utworu Piotra Czajkowskiego „Walc kwiatów”. Dziecko dowolnie interpretuje ruchem muzykę.
„Ile słów ma zdanie” – zabawa słowna. Rodzic wypowiada dowolne zdania, a dziecko liczy ile słów jest w zdaniu.
Dowolne zabawy według zainteresowań dziecka – zwrócenie uwagi na uprzejme i kulturalne zwracanie się do uczestników zabawy oraz na stosowanie odpowiedniego tonu głosu.
Na zakończenie zapraszam do obejrzenia filmu "Jak powstaje miód".
Iwona Jedlińska
Język angielski
Podczas dzisiejszych zajęć pobawimy się z ulubionymi kolorami i przy okazji utrwalimy ich nazwy. Zapraszam do wysłuchania piosenki pt. „What’s your favorite color?
https://supersimple.com/song/whats-your-favorite-color/
Zobaczmy teraz jak z kolorami bawią się Tobee and Caitie.
https://supersimple.com/sing-along-with-tobee/whats-your-favorite-color/
Teraz z pewnością już wszystkie dzieci odpowiedzą na pytanie: What’s your favorite color?
(Jaki jest Twój ulubiony kolor?) i spróbują zadać takie samo pytanie rodzicom lub starszemu rodzeństwu.
W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl
Życzę dobrej zabawy!
Joanna Michalak