Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

20.11.2020 - Piątek

Drodzy rodzice i dzieci!

Dzisiejszy dzień w przedszkolu mieliśmy rozpocząć zabawą  „Głuchy telefon”, która rozwija koncentrację uwagi i umiejętność słuchania. Do zabawy potrzebne są przynajmniej 3 osoby – może uda się zaprosić do zabawy rodziców albo rodzeństwo. Uczestnicy zabawy siadają w kole. Jedna osoba wymyśla jakieś słowo i przekazuje je szeptem do ucha osobie obok, ta przekazuje je kolejnej osobie i tak w kółko, aż wróci to słowo do pierwszej osoby. Jeżeli wróciło w niezmienionej formie, kolejna osoba podaje nowe słowo. 

Po zabawie czas na trochę ruchu podczas porannych zabaw ruchowych (opis w dniu 16.11.2020r.). Biorąc w nich udział dzieci doskonalą umiejętność szybkiej reakcji na sygnał.

„Domowe sprzęty elektryczne” - zabawy ortofoniczne w oparciu o piosenkę.

  • Słuchanie piosenki;
  • Rozmowa na temat piosenki:
    Określanie tempa i nastroju piosenki.
    O jakich sprzętach elektrycznych była mowa w piosence?
    Do czego są one wykorzystywane?
  • Ćwiczenia emisyjne:

Dziecko powtarza za rodzicem fragment melodii piosenki na sylabach: la, la, na, na, ta, ta.

Dziecko porusza się po pokoju przy melodii piosenki. Podczas przerwy zatrzymuje się i wyklaskuje z podziałem na sylaby nazwy czynności związanych z urządzeniami z piosenki, których obrazki pokazuje rodzic. Np. telefon: roz-mawia-my; zamrażarka: za-mra--ża; mikser: mi-ksu-je; odkurzacz: od-ku-rza; telewizor: o-glą-da-my; radio: słu-cha-my.

  • Śpiewanie piosenki razem z rodzicem.
  • Naśladowanie odgłosów występujących w piosence urządzeń. Rodzic pokazuje obrazki - dzieci naśladują wydawane przez urządzenia dźwięki:

odkurzacz – „szuru, szuru, szuru….
radio – la, la, la;
suszarka – łuuu, łuuu, łuuu;
pralka – mmmm, mmmm,
mikser – miks, miks, miks

„Co to jest prąd elektryczny?” – zabawa dydaktyczna w oparciu o film edukacyjny „Skąd się bierze prąd w gniazdku?”.

  1. Rozmowa w oparciu o obejrzany film i doświadczenia dzieci:
    - Co to jest prąd i gdzie powstaje?
    - Do czego wykorzystujemy energię w naszym domu?
    - Jak dostaje się prąd do naszego domów?
  2. „Płynie prąd” - zabawa ruchowa z elementem równowagi.

Na podłodze kładziemy skakanek (może być taśma, długi pasek) to przewód elektryczny. Dziecko jest prądem, który płynie przewodem elektrycznym - idzie stawiając stopa za stopą.

  1. Rozmowa ukierunkowana pytaniami:

- Kiedy w mieszkaniu nie będzie świecić się światło?
- Jaki może być powód braku prądu?
- Czego nie da się zrobić, gdy nie ma prądu?

  1. „Płynie prąd- awaria” zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa. Dziecko -zabawka porusza się po dywanie, bo płynie w nich prąd. Na hasło „awaria” dziecko stoi w bez ruchu, bo prądu nie płynie.
  2. „Nie dotykać! Urządzenie elektryczne” - pokaz znaku ostrzegawczego.
    Znak ten jest wszędzie tam, gdzie płynie prąd. Uważaj! Ten znak mówi: „Nie dotykaj - urządzenia elektryczne”.
  3. „Uwaga wysokie napięcie” - wspólnie z dziećmi ustalenie „Zasad bezpiecznego obchodzenia się urządzeniami elektrycznymi”.

„Uwaga prąd” – kolorowanie znaku ostrzegawczego.

„Pożyteczne  urządzenia” –  zabawa  relaksacyjna  do  wiersza  Bożeny  Szuchalskiej  (masażyk).

„Bajki, które lubimy” –  słuchanie bajki czytanej lub opowiadanej przez rodzica. Zachęcamy, aby rodzice zapoznali dzieci ze swoimi ulubionymi bajkami.

W weekend proponujemy obejrzeć Domowe przedszkole „Pstryczek – elektryczek”.

Udanego weekendu i do miłego zobaczenia w poniedziałek!

Małgorzata Grabarczyk i Joanna Michalak