20.11.2020 - Piątek
„Sprzątamy w domu” –zabawa ruchowo –naśladowcza. Rodzic mówi, jakie czynności ma wykonać dziecko:
- Zmywamy podłogę,
- Myjemy okna,
- Zamiatamy podłogę,
- Ścieramy kurze,
- Zmywamy naczynia.
„Patyki” – zabawa matematyczno – ruchowa.
- Rodzic prosi dziecko, aby zastanowiło się, jaka jest odległość z miejsca, w którym stoją, do określonego punktu w pokoju.
- Następnie rodzic pyta dziecko, w jaki sposób można zmierzyć tę odległość. Dziecko prawdopodobnie podadzą kilka możliwości, np. linijką, sznurkiem, centymetrem. Rodzic pyta, czy odległość tę można zmierzyć krokami.
- Następnie rodzic mierzy krokami odległość od miejsca, w którym stoi, do ustalonego wcześniej punktu. Zachęca dziecko, by liczyły ilość jego kroków.
- Rodzic prosi dziecko, by zmierzyło tę samą odległość swoimi krokami. Wynik jest zapewne zupełnie inny. Rodzic pyta dziecko, dlaczego odległość zmierzona krokami dorosłego i dziecka jest inna. Czy to znaczy, że dziecko i dorosły mają inną odległość do przebycia? Jest to dobry początek do rozmowy o tym, że wynik pomiaru zależy od stosowanych jednostek.
Zabawa matematyczna „ Stopa za stopą”
Mierzenie krokami, stopa za stopą, łokciami, palcami czy patykami laryngologicznymi.
Ciekawe jaka jest odległość od kuchni do kanapy w salonie (wskazanie np. kanapy).Zmierzę krokami a ty licz głośno moje kroki. Teraz ty zmierz tą odległość swoimi krokami, a ja je policzę. Skąd różnica w pomiarze? Zmierzymy długość stołu. Nie zrobię tego za pomocą kroków, ani stopa za stopą tylko pokaże Ci inny sposób: tak się mierzy łokciem (przesuwa łokieć do krawędzi stołu, wyrównuje, odmierza do końca palców i w to miejsce ponownie przykłada łokieć). Odmierzyłem dwa łokcie i został jeszcze kawałek.
A teraz zmierzę stół dłonią….zmierzę go palcami…. zmierzę go patykami….
Dzięki tym pomiarom wiem jaka jest długość stołu: dwa łokcie, trzy dłonie i trzy palce czy trzy patyki laryngologicznymi.
Następnie w/wykonane czynności pomiarowe wykonuje dziecko.
„ Wyliczanka” zabawa matematyczna.
Jabłko, gruszka i daktyle – klaśnij w ręce razy tyle (3 razy)
Kapusta i ogórek – tyle razy podskocz w górę (2 razy)
Marchewka, pietruszka, bób – tyle razy przysiad zrób (3)
Kalarepka i mak – za uszy 2 razy się złap.
Na dzisiejszy Zestaw ćwiczeń gimnastycznych skorzystajcie z wtorkowych zajęć 17.11.20r.
Dla chętnych kolorowanka i zadania na powtórzenie cyfry 8oraz kodowanie z grafomotoryką.
Monika Grzelak, Monika Garbarczyk