Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

19.11.2020 - Czwartek

Witam wszystkie przedszkolaki i serdecznie zapraszam do zabaw słuchowych, rytmicznych i muzycznych. Zaczynamy :-)

Na początek rozruszamy całe ciało (opis zabaw ruchowych z dnia 17.11.2020 r.)

Następnie proponuję zabawę rozwijającą percepcję słuchową w formie zagadek słuchowych - Deszczowe odgłosy. Uwaga przedszkolaki, słuchajcie uważnie, to nie będzie łatwe zadanie ;-) Prosimy dziecko, aby zamknęło oczy i wsłuchało się w odtwarzane odgłosy i spróbowało je nazwać (plusk wody, chodzenie po kałuży, kapanie kropli wody, ulewa, deszcz).

Deszczowy spacer - zabawa rytmiczna ze zmianą tempa. Dziecko będzie poruszać się po obwodzie koła bokiem do jego środka. Odtwarzamy utwór instrumentalny Na spacerze. Gdy dziecko słyszy szybki fragment, porusza się delikatnie na palcach. Gdy usłyszy wolny fragment, podskakuje obunóż. Gdy muzyka ucichnie, odwraca się do środka koła i wykonuje głębokie wdechy i długie wydechy.

A teraz siadamy wygodnie z dzieckiem na dywanie, odtwarzamy piosenkę Szedł listopad  i prosimy dziecko, aby uważnie wsłuchało się w jej słowa. Po wysłuchaniu piosenki możemy zadać przykładowe pytania:
- czy podobało mu się piosenka?
- jaki jest nastrój piosenki: wesoły czy smutny?
- kto szedł drogą?
- co zrobił listopad?
- co robi słońce?


Wprawdzie piosenka ma wolne tempo, ale myślę, że możemy przy niej zatańczyć....z parasolem najlepiej:-). Proponuję rozłożyć parasol, dziecko trzyma parasol nad głową (przed rozpoczęciem zabawy zwróćmy uwagę na zasady bezpieczeństwa), podczas zwrotek dziecko wolnym krokiem spaceruje z parasolem, a w trakcie refrenu na słowa pada deszcz, pada deszcz - kołyszę się na boki, a na słowa: a ja sobie śpiewam - wykonuje wolny obrót. Jeśli dziecko nie ma swojego parasola proponuję wyciąć paski z niebieskiej bibuły i zachęcić dziecko do swobodnego tańca przy piosence.

Kiedy już się wytańczycie, odłóżcie parasol na swoje miejsca i ponownie usiądźcie wygodnie na dywanie, dziecko plecami zwrócone do rodzica. Zapraszam na masażyk relaksacyjny. Rodzic recytuje słowa rymowanki Pogoda na spacer i jednocześnie rysuje na plecach dziecka:
Idą dzieci na spacerek - tup, tup, tup... Stukamy opuszkami palców.
A jesienny dmie wiaterek - fiu, fiu,fiu.... Dmuchamy na szyję i włosy dziecka.
Już w kałuży skaczą dzieci - chlap, chlap, chlap...Oklepujemy delikatnie całe plecy dziecka otwartą dłonią.
Z chmurek deszcz na ziemię leci - kap, kap, kap....Stukamy wszystkimi palcami.
Kiedy deszcz już mocno pada - pac, pac, pac....Stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści.
Wraca do domu dzieci gromada - klap, klap, klap...Ostukujemy całe plecy dłońmi uformowanymi w miseczki.

A na koniec ogromny przytulas i zmiana miejsc...teraz masażyk wykona dziecko na plecach rodzica...prawda, że przyjemnie?;-)

 

Język angielski – czwartek – 19.11.2020r.


Kochane przedszkolaki Pani Asia też o Was pamięta i przygotowała dla Was zabawy z językiem angielskim;-)

Podczas dzisiejszych zajęć nadal bawimy się z piosenką pt. „Hello”, której słowa ilustrujemy ruchem. 
Jeśli ilustracja ruchowa sprawia problem, to poniżej znajduje się mała podpowiedź.  
Słownictwo związane z uczuciami i samopoczuciem możemy również powtórzyć podczas zabawy przy lubianej przez dzieci piosence pt. „If you’re happy”  
Na koniec jeszcze karta pracy dla naszych 4- latków. Rodzic wypowiada słowo wyrażające samopoczucie, a dziecko wskazuje odpowiedni obrazek.
Mam nadzieję, że wszystkie 3-latki czują się dzisiaj dobrze i mogą powiedzieć „I’m great”. Ich zadaniem będzie pokolorowanie obrazka.  
W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl

Życzę udanej zabawy!
Joanna Michalak

 

Kiedy już odpoczniecie to dla chętnych dzieci proponuję zabawę rozwijającą umiejętność wycinania oraz percepcję wzrokową Jesienny parasol. 3 latki mogą ułożyć i przykleić na kartce, parasol wg wzoru z elementów wyciętych wcześniej przez rodzica, a 4 latki - wycinają same i również układają i przyklejają - jeśli wycinanie sprawia dziecku trudność to pomagamy, dostrzegamy postępy, chwalimy wysiłek i zaangażowanie włożone w pracę.

Powodzenia;-)
Karolina Magnuska.