Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

19.06.2020 - Piątek

Samochody – poranna zabawa ruchowa. Rodzic pokazuje kółko zielone, a dziecko porusza się w różnych kierunkach, naśladując dźwięki wydawane przez jadące samochody. Gdy zobaczy kółko czerwone – zatrzymuje się.

Czym podróżować – słuchanie opowiadania.                                                                             
Ola, Karol i Basia chodzą do jednego przedszkola i są przyjaciółmi. Kiedy są w domu często spotykają się, żeby wspólnie się pobawić. Zbliża się lato. Już teraz planują co będą robić na wakacjach. Wspominają też wakacje z ubiegłego roku. Ola cały tydzień spędziła u babci w Kołobrzegu. Miło wspomina zabawy na plaży i zbieranie muszelek. Pamięta też, że bardzo zmęczyła ją podróż. Tata był kierowcą samochodu, a podróż trwała długo. Kilka razy podczas podróży robili przystanki, aby odpocząć. Ola z radością powitała babcię po sześciu godzinach jazdy samochodem. Karol wybrał się do wujka, który mieszka w górach. Wspólnie z rodzicami i bratem podróżowali pociągiem. Pociąg jechał bardzo szybko. Karol podziwiał przez okno piękne widoki. Wygodne siedzenia i dużo miejsca sprawiły, że Karol nie był zmęczony. Podróż minęła szybko i przyjemnie. Basia była z rodzicami w Grecji. Chociaż to daleko, jej podróż trwała najkrócej. Basia podróżowała samolotem, a widoki podziwiała z góry. Tegoroczne wakacje przyjaciele spędzą razem. Ich rodzice też się przyjaźnią i postanowili wspólnie wyjechać na Mazury. Dzieciaki cieszą się, że będą razem odpoczywać. Martwią się tylko tym, czy pogoda dopisze, ba przecież kąpiele w jeziorze w słoneczny dzień są najwspanialsze.  

Rozmowa na temat opowiadania. Rodzic stawia na dywanie pojazdy – zabawki.                                                                                        
- Gdzie wakacje spędziła Ola? Jak tam dojechała?                                                                                  
- Gdzie wakacje spędził Karol? Jak tam dojechał?                                                                                  
- Gdzie wakacje spędziła Basia? Jak tam dotarła?                 
Dziecko odpowiada na pytania wskazując odpowiedni pojazd.                                                        
Który środek transportu jest najszybszy? – ustalenie przez dziecko. Jakim środkiem transportu chciałbyś podróżować? – wypowiedzi dziecka.

Bilety – zabawa plastyczna. Dziecko rysuje na kartce bilet, wycina go (3l. – z pomocą rodzica) i podpisuje wyrazem bilet (6l.).

Wyruszamy w podróż pociągiem – swobodne wypowiedzi dziecka w oparciu o ilustracje i własne doświadczenia. Dziecko wypowiada się na temat podróży pociągiem: w jaki sposób pociąg porusza się, kto kieruje pociągiem, kto może podróżować pociągiem, jakie zasady obowiązują w czasie jazdy pociągiem. Podczas oglądania ilustracji zwrócenie uwagi na różne rodzaje pociągów oraz zmiany w ich wyglądzie na przestrzeni lat.

Płyniemy po morzu – zabawa ruchowa. Dziecko biega po pokoju, na sygnał: uwaga fale dzieci siada za rodzicem i wykonuje skłony w bok: statek przechyla się na prawą burtę, na lewą burtę.

Dokończ zdanie – zabawa słowna. Dziecko kończy rozpoczęte przez rodzica zdanie:            
Samolot leci…(wysoko, szybko, głośno)                                                                                     
Rower jedzie… (powoli, długo)                                                                                              
Samochód jedzie… (szybko, wolno, krótko, długo, daleko, blisko).

Jedzie pociąg z daleka – zabawa ruchowa przy znanej piosence https://www.youtube.com/watch?v=vlQJBSuX0rE                                                                   
Dziecko wraz z rodzicami ustawione jest jedno za drugim - „w pociąg” przy słowach piosenki poruszają się po mieszkaniu. Przy powtórzeniach zabawy można zmieniać nazwę miejscowości znanej dziecku.

Podróże małe i duże – piosenka https://www.youtube.com/watch?v=bugTfbGPzJ4 zachęcamy do wysłuchania piosenki oraz próby odśpiewania po wcześniejszym omówieniu treści piosenki.

Dla chętnych zadania do wykonania w kartach pracy

Karty pracy 5l., cz. 4, str. 54-55

Karty pracy 6l., cz.4, str. 62-63

Klaudia Ostrowska

 

Język angielski

https://padlet.com/anka_kwiat/62aniytebals7mf8

Anna Kwiatkowska