Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

18-22.05.2020

Drodzy Rodzice,

W tym tygodniu będziemy kontynuować zabawy związane z tematem Mieszkańcy łąki.

Na łące poranna zabawa ruchowa.Dziecko reaguje na sygnał dźwiękowy: na dźwięk kołatki (klaskania) – skacze jak żabka, na dźwięk trójkąta (tupania) – fruwa jak motyl z rozpostartymi ramionami, na dźwięk tamburyna (kląskanie) - pełza jak gąsienica. Zabawę powtarzamy 2-3 razy.

Lubię się bawić - zabawy zgodne z zainteresowaniami dzieci - wdrażanie do samodzielnego wyboru zabawek.

Jak wygląda łąka? - Oglądanie albumów przyrodniczych lub zdjęć w Internecie przedstawiających różne owady mieszkające na łące.

Jak oni śpiewają? - wysłuchanie nagrania odgłosów niektórych owadów – np. pszczoły, bąka, świerszcza, konika polnego. https://www.youtube.com/watch?v=UGVer-XSNVI

Majowa łąka - zapoznanie z wierszem Bożeny Formy "Majowa łąka" oraz rozmowa na temat treści wiersza i rozwiązywanie zagadek słownych https://www.youtube.com/watch?v=toHxCZxUjac

Pająk i muchy – zabawa ruchowa.Dziecko biega po pokoju, bzyka jak mucha: bzzz...; w rogu pokoju, w swojej pajęczynie z obręczy (mały dywanik, koc) czyha pająk, na hasło rodzica: „Raz, dwa, trzy, pająk patrzy!” – mucha zastyga w bezruchu – pająk (rodzic) spaceruje obok muchy i sprawdza czy ta się nie rusza. Jeśli mucha pozostaje bez ruchu, pająk wraca do pajęczyny, a mucha swobodnie biega, jeśli much a się poruszy następuje zamiana ról.

Mieszkańcy łąki - rozwijanie sprawności manualnych. Karty pracy.

Bąki z łąki - nauka piosenki. Dziecko słucha piosenki, po wysłuchaniu odpowiada na pytania dotyczące treści wysłuchanego utworu:
- O jakich owadach jest mowa w piosence?
- Co robią owady? (zapylanie) - Rodzic wyjaśnia na czym polega zapylanie roślin przez owady.
- Czyim przyjacielem są pszczoły?

I.Znów się zastanawiam jak w każde lato
Kto to pomaga kwitnąć kwiatom?
Na trawie, na łące kocyk rozłożę
Przyjrzę się z bliska co lata na dworze!

Ref x2

Bąki z łąki
I biedronki
I puchate, grube trzmiele
Muszki, muchy
Małe pszczółki
To planety przyjaciele!

II.Pracują ciężko i pyłek zbierają
Dzięki nim kwiaty dobrze się mają
A także owoce, warzywa i zboże
Jak to się dzieje, spytać ktoś może?

Ref x2

https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak

Zielnik- możemy wychodzić już na spacery do parku, lasu. Proponuję aby podczas spaceru zebrać materiał potrzebny do wykonania zielnika (mniszek lekarski, krwawnik, stokrotka).
Dziecko z pomocą rodziców wykonuje Zielnik według instrukcji zamieszczonej na zdjęciach, proszę pamiętać o stronie tytułowej. Chętnie zobaczymy zdjęcia zrobionych zielników.

Karty pracy dla chętnych.

Zabawy dowolne zgodne z zainteresowaniami dzieci.

Iwona Jedlińska