18-22.05.2020
Drodzy Rodzice,
W tym tygodniu będziemy kontynuować zabawy związane z tematem Mieszkańcy łąki.
Na łące – poranna zabawa ruchowa.Dziecko reaguje na sygnał dźwiękowy: na dźwięk kołatki (klaskania) – skacze jak żabka, na dźwięk trójkąta (tupania) – fruwa jak motyl z rozpostartymi ramionami, na dźwięk tamburyna (kląskanie) - pełza jak gąsienica. Zabawę powtarzamy 2-3 razy.
Lubię się bawić - zabawy zgodne z zainteresowaniami dzieci - wdrażanie do samodzielnego wyboru zabawek.
Jak wygląda łąka? - Oglądanie albumów przyrodniczych lub zdjęć w Internecie przedstawiających różne owady mieszkające na łące.
Jak oni śpiewają? - wysłuchanie nagrania odgłosów niektórych owadów – np. pszczoły, bąka, świerszcza, konika polnego. https://www.youtube.com/watch?v=UGVer-XSNVI
Majowa łąka - zapoznanie z wierszem Bożeny Formy "Majowa łąka" oraz rozmowa na temat treści wiersza i rozwiązywanie zagadek słownych https://www.youtube.com/watch?v=toHxCZxUjac
Pająk i muchy – zabawa ruchowa.Dziecko biega po pokoju, bzyka jak mucha: bzzz...; w rogu pokoju, w swojej pajęczynie z obręczy (mały dywanik, koc) czyha pająk, na hasło rodzica: „Raz, dwa, trzy, pająk patrzy!” – mucha zastyga w bezruchu – pająk (rodzic) spaceruje obok muchy i sprawdza czy ta się nie rusza. Jeśli mucha pozostaje bez ruchu, pająk wraca do pajęczyny, a mucha swobodnie biega, jeśli much a się poruszy następuje zamiana ról.
Mieszkańcy łąki - rozwijanie sprawności manualnych. Karty pracy.
Bąki z łąki - nauka piosenki. Dziecko słucha piosenki, po wysłuchaniu odpowiada na pytania dotyczące treści wysłuchanego utworu:
- O jakich owadach jest mowa w piosence?
- Co robią owady? (zapylanie) - Rodzic wyjaśnia na czym polega zapylanie roślin przez owady.
- Czyim przyjacielem są pszczoły?
I.Znów się zastanawiam jak w każde lato
Kto to pomaga kwitnąć kwiatom?
Na trawie, na łące kocyk rozłożę
Przyjrzę się z bliska co lata na dworze!
Ref x2
Bąki z łąki
I biedronki
I puchate, grube trzmiele
Muszki, muchy
Małe pszczółki
To planety przyjaciele!
II.Pracują ciężko i pyłek zbierają
Dzięki nim kwiaty dobrze się mają
A także owoce, warzywa i zboże
Jak to się dzieje, spytać ktoś może?
Ref x2
https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak
Zielnik- możemy wychodzić już na spacery do parku, lasu. Proponuję aby podczas spaceru zebrać materiał potrzebny do wykonania zielnika (mniszek lekarski, krwawnik, stokrotka).
Dziecko z pomocą rodziców wykonuje Zielnik według instrukcji zamieszczonej na zdjęciach, proszę pamiętać o stronie tytułowej. Chętnie zobaczymy zdjęcia zrobionych zielników.
Karty pracy dla chętnych.
Zabawy dowolne zgodne z zainteresowaniami dzieci.
Iwona Jedlińska