Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

18-22.05.2020

Figury – poranna zabawa ruchowa. Dziecko swobodnie się porusza/biega. Na hasło rodzica: figury zatrzymuje się i przyjmuje dowolną pozę.

Instrumenty muzyczne – słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej.
Każdy z nas może usłyszeć różne dźwięki. Mogą to być odgłosy natury: szum wiatru, morza, śpiew ptaków, głosy zwierząt. Mogą to też być odgłosy ulicy: pędzące samochody, motocykle, tramwaje. Czasami słyszymy muzykę w telewizji lub radio. Słyszymy też głosy innych ludzi. Wszystkie te dźwięki to drżenie powietrza. Instrumenty muzyczne działają właśnie na tej zasadzie. Te instrumenty, w których drga naprężona struna, to instrumenty strunowe takie jak: harfa, gitara, skrzypce, wiolonczela. Natomiast te, w których drga wdmuchiwane do rurki powietrze – to instrumenty dęte: flet prosty, flet poprzeczny, klarnet, saksofon, trąbka. Osoby grające na instrumentach muzycznych to muzycy. Muzycy mogą grać w zespołach muzycznych lub w orkiestrze symfonicznej. Koncertów orkiestry symfonicznej możemy słuchać w filharmonii.

Po wysłuchaniu opowiadania zachęcamy do obejrzenia filmu edukacyjnego
https://www.youtube.com/watch?v=jMTrWCC24mg

Jaki to instrument? – zagadki obrazkowe.
Dziecko ogląda ilustracje przedstawiające instrumenty muzyczne, nazywa je, dzieli ich nazwy na sylaby i głoski. Pod ilustracjami umieszcza kartoniki z nazwami instrumentów.

Co tak pięknie gra? – zagadki słuchowe.                                                                                    
Dziecko słucha dźwięków różnych instrumentów muzycznych https://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4Jo i stara się odgadnąć, jaki to instrument.

Instrumenty – zabawa ruchowo-muzyczna.
Dziecko słucha dźwięków  instrumentów i wykonuje przy tym odpowiedni ruch.
Przy dźwięku dzwonków  https://www.youtube.com/watch?v=y_ZbosjCHgw - dziecko obraca się wokół własnej osi.
Gdy usłyszy bębenek https://www.youtube.com/watch?v=nC12rCRpOwA – tupie nogami o podłogę.
Podczas gry na tamburynie https://www.youtube.com/watch?v=dAKY_sTd-b4 - dziecko podskakuje.

Rytmy – zabawa słuchowa.
Dziecko otrzymuje dwie nakrętki. Uderza nimi o siebie wystukując wymyślony przez siebie rytm. Następnie rodzic proponuje rytm, dziecko powtarza go.

Muzyka – zabawa muzyczna, śpiewanie rymowanki na melodię Panie Janie.
Dziś orkiestra, dziś orkiestra.
Koncert gra, koncert gra.
Dyryguje Karol, dyryguje Karol.
Batutą, batutą .

Na bębenku, na bębenku.
Tomek gra, Tomek gra.
A na wiolonczeli, a na wiolonczeli.
Patrycja, Patrycja.

Staś ma trąbkę, Staś ma trąbkę.
Ola flet, Ola flet.
Iga gra na dzwonkach, Iga gra na dzwonkach.
I ja też, i ja też.

Dziś na skrzypcach, dziś na skrzypcach.
Marcin gra, Marcin gra.
Na akordeonie, na akordeonie.
Agnieszka, Agnieszka.

Na trójkącie, na trójkącie.
Gra dziś Krzyś, gra dziś Krzyś.
A na tamburynie, a na tamburynie.
Mateusz, Mateusz.

Ta orkiestra, ta orkiestra.
Pięknie gra, pięknie gra.
Będziemy bić brawa, będziemy bić brawa.
Cały czas, cały czas.

Muzyka poważna – słuchanie muzyki poważnej.
Na zakończenie dziecko przyjmuje wygodną pozycję i słucha utworu muzyki poważnej https://www.youtube.com/watch?v=Tm5dTfkKPQg&list=PLdsM8ODGJyT3pMpkdZlqPp2ekIuE66Z3I

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

Część wstępna:
Zabawa orientacyjno – porządkowa „Wesołe instrumenty”. Rodzic naśladuje grę na instrumentach (można też wykorzystać dźwięki z poprzedniej zabawy) bębenek, trójkąt, tamburyno:
Uderzając miarowo w:
- bębenek – dziecko będzie maszerowało jak żołnierz,
- tamburyno – dziecko będzie naśladowało przemieszczających się zawodników sumo,
- trójkąt – dziecko będzie naśladowało tańczącą baletnicę.

Część główna:
Rodzic włącza muzykę. Najpierw wykonuje ćwiczenia w wolnym tempie, później te same ćwiczenia w szybszym tempie, dziecko naśladuje:
- unosimy przodem w górę obie ręce i opuszczamy w dół,
- unosimy przodem w górę na zmianę raz prawą rękę, raz lewą.
- unosimy obie ręce w górę i podskakujemy jak piłeczka,
- unosimy na zmianę raz jedną nogę w górę, raz drugą,
- unosimy lewą nogę w górę i próbujemy wykonać kilka podskoków na prawej nodze, zmiana nogi ćwiczącej,
- wykonujemy przysiady,
- wykonujemy krążenie w tył raz prawej ręki, raz lewej,
- unosimy ręce w górę i podskakując jak piłeczka staramy obrócić się o 360 stopni w prawą stronę, potem w lewą stronę,
- biegniemy w miejscu unosząc wysoko kolana,
- bieg w miejscu z uderzaniem piętami o pośladki,
- w rozkroku obunóż z ramionami w górze wykonujemy skłony tułowia w prawą i w lewą stronę,

Część końcowa:
Ćwiczenie oddechowe:
Dziecko otrzymuje od rodzica pasek krepy. W siadzie skrzyżnym trzyma pasek krepy na wysokości twarzy i dmucha tak, żeby krepa załopotała. Powtarza 6 razy.

Klaudia Ostrowska