Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

18.11.2020 - Środa

Drodzy rodzice!
Zapraszam do skorzystania z propozycji zabaw i ćwiczeń, które usprawniają percepcję słuchową i wzrokową.

„Rymowanki”  – dziecko łączy w pary nazwy rymujących się przedmiotów.

„Ile jest?” – do zabawy potrzebne będą liczmany np. guziki, patyczki lub klocki i powycinane obrazki.Dziecko wycina po linii obrazki do zabawy;

  • Rodzic podaje zdanie – dziecko układa tyle liczmanów, ile jest słów w tym zdaniu: np. „Mamy nową pralkę”. „Czajnik gotuje wodę”. „Kasia ma dużą lodówkę.” „Suszarka suszy mamie włosy”.
  • Rodzic mówi nazwę wybranego urządzenia elektrycznego – dziecko układa tyle liczmanów, ile jest sylab w wypowiadanym słowie np. suszarka, odkurzacz….
  • Rodzic wypowiada pierwszą sylabę wybranego urządzenia – dziecko wskazuje obrazek z odpowiednim urządzeniem;
  • Rodzic wypowiada ostatnią sylabę wybranego urządzenia – dziecko wskazuje obrazek z odpowiednim urządzeniem;
  • Rodzic wypowiada głoskę, na którą rozpoczyna się nazwa wybranego urządzenia – dziecko podaje jego pełną nazwę (o – odkurzacz);
  • Rodzic wypowiada głoskę, którą kończy się nazwa wybranego urządzenia – dziecko podaje jego pełną nazwę (r – telewizor).

„Sokole oko” – dopasowywanie wyciętych fragmentów obrazka.

„Szukaj zabawki”– rodzic pokazuje dziecku to, co zamierzamy schować. Chowa zabawkę tak, aby dziecko tego nie widziało. Zadanie dziecka jest odnalezienie zabawki. Rodzic udziela wskazówek jak dziecko ma iść, aby odnaleźć zabawkę np. dwa kroki do przodu, skręć w prawą stronę, teraz idź prosto trzy kroki…

„Dom” – rysowanie według wzoru.

Życzę udanej zabawy!
Małgorzata Grabarczyk