Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

18.11.2020 - Środa

Na początek dnia proponujemy ćwiczenie słuchu fonemowego „Co ułatwia nam pracę w domu” - rodzic pokazuje dziecku obrazki urządzeń elektrycznych (dziecko nazywa przedstawione na obrazkach przedmioty); rodzic wypowiada nazwę wybranego przedmiotu dzieląc go na sylaby – dziecko łączy sylaby i pokazuje odpowiedni obrazek; następnie wypowiada pierwszą sylabę - dziecko wskazuje obrazek, który zaczyna się taką sylabą; może teraz podać sylabę na końcu– dziecko wskazuje odpowiedni obrazek. Dziecko wybiera przedmioty, które nazwa ma 2, 3 lub 4 sylaby.

Zapraszamy teraz do porannych zabaw ruchowych (opis w dniu 16.11.2020r.)

„Lampa”  - ozdabianie sylwety lampki nocnej z wykorzystaniem gotowych elementów (4- latki) i papieru kolorowego (5- latki). Do wykonania dzisiejszej pracy potrzebny będzie wydrukowany obrazek, kolorowy papier (5- latki), gotowe elementy do ozdabianie lampy np. powycinane paski, kwadraty, koła lub naklejki (4- latki) oraz nożyczek i kredek.
Dzieci ozdabiają obrazek lampy według własnego pomysłu wykorzystując dostępne materiały.

Po wykonaniu pracy proponujemy zabawę ruchową „Naśladujemy urządzenia elektryczne” rozwijającą umiejętność szybkiej reakcji na sygnał.
Dziecko porusza się swobodnie po pokoju. Kiedy usłyszy hasło: „Komputer” – naśladuje pisanie na klawiaturze komputera; „Odkurzacz” – naśladuje sposób, w jaki sprząta się odkurzaczem; „Żelazko” – naśladuje prasowanie; „Mikser” – obraca się wokół własnej osi.

„Mieszkanie Hani” zabawy słowne w oparciu o fragment wiersza Cz. Janczarskiego.

  • Dziecko słucha czytanego wiersza, a po jego wysłuchaniu odpowiada na pytania: Jakie urządzenia elektryczne były w mieszkaniu Hani?; Jakie urządzenia występujące w wierszu są w naszym domu?;
  • Rodzic podaje zdania – dziecko układa tyle klocków ile jest słów w tym zdaniu; np. „Mamy nową pralkę”. „Czajnik gotuje wodę”. „Kasia ma dużą lodówkę.” „Nasz odkurzacz głośno szumi.” „Suszarka suszy mamie włosy”;
  • Rodzic podaje nazwę urządzenia elektrycznego – dziecko podaje określenia, jakie jest to urządzenia np. Lodówka jest…..wysoka, biała, zimna…
  • Rodzic opisuje urządzenie – dziecko podaje jego nazwę.

Teraz proponujemy trochę ruchu podczas zabawy „Prawda czy fałsz?” Dziecko stoi i słucha wypowiadanych przez rodzica zdań. Jeżeli zdanie jest prawdziwe, dziecko klaszcze, jeśli nie – tupie i wyjaśniają, gdzie jest błąd, np.:
- Odkurzacz służy do szycia ubrań.
- W lodówce przechowujemy żywność.
- Pralka jest potrzebna do miksowania koktajli. 
- Żelazko służy do prasowania ubrań.
- Kiedy chcemy obejrzeć film, włączamy radio.
- Płyty CD wkładamy do magnetofonu. Itp.
Po zakończeniu zabawy dziecko może samodzielnie układać podobne zdania dla rodzica lub rodzeństwa.

„Urządzenia w gospodarstwie domowym dawniej i dziś” karta pracy - łączenie w pary rysunków urządzeń o takim samym przeznaczeniu, stosowanych dawniej i dziś.

Zapraszamy teraz do obejrzenia filmu „Nie taki prąd straszny” podczas którego dzieci dowiedzą się skąd w domu bierze się prąd. 

Dla chętnych dzieci proponujemy jeszcze rysowanie po śladzie „Urządzenia elektryczne”  - karta pracy oraz zabawy czytelnicze „Imiona” – wyszukiwanie swojego imienia pośród innych, szukanie liter ze swojego imienia w innych imionach, porównywanie liczby liter w imionach.

Można z dziećmi bawić się i powtarzać wierszyk, którego uczyliśmy się w ostatnio w przedszkolu „Dom” lub skorzystać z propozycji zabaw wydawnictwa mac.

Dobrej zabawy.
Joanna Michalak, Małgorzata Grabarczyk