18.11.2020 - Środa
„Kto szybciej dookoła?” zabawa ruchowa. Dziecko z rodzicem lub rodzeństwem siedzi parami naprzeciw siebie np. chłopiec z mama. Na hasło: mama - mama wstaje i obiega siedzącego chłopca i siada na swoje miejsce. Na hasło: chłopiec - chłopiec obiega mamę.
Posłuchajcie wiersza „Jeżyk Felek” autorstwa M. Durlej i M. Walkowicz o pewnej cyferce która dziś poznacie.
Jak myślicie o jakiej cyfrze jest wiersz? (Odp. : 8)
„Pokazujemy palce” – zabawa matematyczna – zapoznanie z cyfrą 8.
Kreślenie dużych płynnych linii:
palcem w powietrzu – kreślenie leniwych ósemek;
palcem na rozsypanej kaszy mannie lub mące;
kredkami na dużych arkuszach.
Zapoznanie z wyglądem cyfry osiem drukowaną i pisaną.
Omówienie jej wyglądu: do czego jest podobna, z jakich elementów się składa, czym różni się pisana od drukowanej? Kreślenie cyfry 8: w powietrzu, na dywanie, może na tacy z kaszą manną?
Zabawa plastyczna - tworzenie cyfry 8 z dostępnych w domu materiałów: włóczki, klocków, maskotek na dywanie, guzików …
„Jak płynie prąd?” – rysowanie kolorowymi mazakami „esów –floresów” na dużym arkuszu papieru, praca w zespołach ( z rodzicem lub rodzeństwem). Zachęcanie dziecka do łączenia barw, wdrażanie do współpracy. Na podłodze leżą 4 arkusze dużego brystolu i kolorowe mazaki. Dziecko porusza się po pokoju w rytm muzyki, uważając na leżące brystole. Na przerwę w muzyce dziecko zatrzymują się przy dowolnym arkuszu i rysują wybranym kolorem mazaka „esy -floresy”. Zabawę powtarzamy – dziecko/ rodzeństwa mogą rysować na dowolnym arkuszu papieru. Na koniec dzieci wolne przestrzenie pomiędzy liniami kolorują kredkami.
„Pożyteczne urządzenia” – zabawa słowna do wiersza Bożeny Szuchalskiej (masażyk).
Dzieci dobierają się parami z rodzeństwem lub rodzicem, na zmianę wykonują masażyk na plecach rodzeństwa / rodzica.
„W moim domu mówię wam
Ja urządzeń dużo mam. -rysujemy domek na plecach
Gdy do prądu włączę je,
Życie lżejsze staje się. -uderzamy dwoma palcami
Już lokówkę podłączyłam
Śliczne loki nakręciłam. -rysujemy spirale od góry do dołu
Gdy żelazko się nagrzało,
Pięknie bluzkę prasowało. -otwartymi dłońmi masujemy plecy
Teraz wodę ja nalewami
w czajniku ją podgrzewam. -uderzamy paluszkami po całych plecach
W domu już czyściutko mam,
bo odkurzacz sprząta sam. -piąstką masujemy plecy
Urządzenia elektryczne,
są tak bardzo pożyteczne. -rysujemy uśmiechniętą buźkę
Uciekajmy teraz stąd, -paluszkami uderzamy po całych plecach
czy poczułeś mały prąd? -łaskoczemy pod paszką
Dla chętnych Zadania i Ćwiczenia grafomotoryczne – kreślenie cyfry 8 po śladzie po, które odeślemy Was do strony, z której możecie Państwo wydrukować kartę z cyfrą 8.
Czy uważacie że są nudne dni? Posłuchajcie i spróbujcie odpowiedzieć na pytanie. Możecie wykonać ilustrację na temat „Mój najcudowniejszy dzień!”
Proponujemy dzisiaj zadanie za budowanie odporności emocjonalnej dziecka. Drogie dzieci wybierzcie sobie jedną z waszych ulubionych gier, zaproście do gry rodziców.
Drodzy rodzice spróbujcie tak pokierować grą, aby dziecko miało możliwość wygrania ale również przegrania.
Porozmawiajcie z dziećmi na temat:
- Co czuło gdy wygrało?
- A co gdy przegrało?
- Kiedy czuje się lepiej?
- Dlaczego?
- Czy zawsze wygrywamy?
Zadania matematyczne dla chętnych (zadanie 1, zadanie 2).
Monika Grzelak, Monika Garbarczyk
Język angielski
Dzisiaj przypominamy sobie piosenkę o pogodzie pt. „How’s the weather?” w połączeniu z ilustracją ruchową.
Słówka powtórzymy dzisiaj z pomocą filmiku o mrówce Andy oraz piosenki proponowanej przez Maple Leaf Learning.
Dla chętnych proponuję jeszcze utrwalenie i poszerzenie zasobu słownictwa podczas oglądania filmu oraz kartę pracy, którą trzeba będzie wykonać z pomocą rodziców.
W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl
Życzę udanej zabawy!
Joanna Michalak