Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

18.11.2020 - Środa

„Kto szybciej dookoła?” zabawa ruchowa. Dziecko z rodzicem lub rodzeństwem siedzi parami naprzeciw siebie np. chłopiec z mama. Na hasło: mama - mama wstaje i obiega siedzącego chłopca i siada na swoje miejsce. Na hasło: chłopiec - chłopiec obiega mamę.

Posłuchajcie wiersza „Jeżyk Felek” autorstwa M. Durlej i M. Walkowicz o pewnej cyferce która dziś poznacie.
Jak myślicie o jakiej cyfrze jest wiersz? (Odp. : 8)

„Pokazujemy palce” – zabawa matematyczna – zapoznanie z cyfrą 8.
Kreślenie dużych płynnych linii:
palcem w powietrzu – kreślenie leniwych ósemek;
palcem na rozsypanej kaszy mannie lub mące;
kredkami na dużych arkuszach.

Zapoznanie z wyglądem cyfry osiem drukowaną i pisaną.
Omówienie jej wyglądu: do czego jest podobna, z jakich elementów się składa, czym różni się pisana od drukowanej? Kreślenie cyfry 8: w powietrzu, na dywanie, może na tacy z kaszą manną?

Zabawa plastyczna - tworzenie cyfry 8 z dostępnych w domu materiałów: włóczki, klocków, maskotek na dywanie, guzików …

„Jak płynie prąd?” – rysowanie kolorowymi mazakami „esów –floresów” na dużym arkuszu papieru, praca w zespołach ( z rodzicem lub rodzeństwem). Zachęcanie dziecka do  łączenia barw, wdrażanie do współpracy. Na podłodze leżą 4 arkusze dużego brystolu i kolorowe mazaki. Dziecko porusza się po pokoju w rytm muzyki, uważając na leżące brystole. Na przerwę w muzyce dziecko zatrzymują się przy dowolnym arkuszu i rysują wybranym kolorem mazaka „esy -floresy”. Zabawę powtarzamy – dziecko/ rodzeństwa mogą rysować na dowolnym arkuszu papieru. Na koniec dzieci wolne przestrzenie pomiędzy liniami  kolorują kredkami.

„Pożyteczne  urządzenia”   – zabawa  słowna  do wiersza  Bożeny  Szuchalskiej (masażyk).
Dzieci dobierają się parami z rodzeństwem lub rodzicem, na zmianę wykonują masażyk na plecach rodzeństwa / rodzica.
„W moim domu mówię wam
Ja urządzeń dużo mam.            -rysujemy domek na plecach
Gdy do prądu włączę je,
Życie lżejsze staje się.         -uderzamy dwoma palcami
Już lokówkę podłączyłam
Śliczne loki nakręciłam.             -rysujemy spirale od góry do dołu
Gdy żelazko się nagrzało,
Pięknie bluzkę prasowało.        -otwartymi dłońmi masujemy plecy
Teraz wodę ja nalewami
 w czajniku ją podgrzewam.     -uderzamy paluszkami po całych plecach
W domu już czyściutko mam,
bo odkurzacz sprząta sam.        -piąstką masujemy plecy
Urządzenia elektryczne,
są tak bardzo pożyteczne.          -rysujemy uśmiechniętą buźkę
Uciekajmy teraz stąd,                -paluszkami uderzamy po całych plecach
czy poczułeś mały prąd?           -łaskoczemy pod paszką

Dla chętnych Zadania i Ćwiczenia grafomotoryczne – kreślenie cyfry 8 po śladzie po, które odeślemy Was do strony, z której możecie Państwo wydrukować kartę z cyfrą 8.

Czy uważacie że są nudne dni? Posłuchajcie i spróbujcie odpowiedzieć na pytanie. Możecie wykonać ilustrację na temat „Mój najcudowniejszy dzień!”

Proponujemy dzisiaj zadanie za budowanie odporności emocjonalnej dziecka. Drogie dzieci wybierzcie sobie jedną z waszych ulubionych gier, zaproście do gry rodziców.
Drodzy rodzice spróbujcie tak pokierować grą, aby dziecko miało możliwość wygrania ale również przegrania.
Porozmawiajcie z dziećmi na temat:
- Co czuło gdy wygrało?
- A co gdy przegrało?
- Kiedy czuje się lepiej?
- Dlaczego?
- Czy zawsze wygrywamy?

Zadania matematyczne dla chętnych (zadanie 1, zadanie 2).

Monika Grzelak, Monika Garbarczyk

 

Język angielski

Dzisiaj przypominamy sobie piosenkę o pogodzie pt. „How’s the weather?” w połączeniu z ilustracją ruchową.

Słówka powtórzymy dzisiaj z pomocą filmiku o mrówce Andy oraz piosenki proponowanej przez Maple Leaf Learning.

Dla chętnych proponuję jeszcze utrwalenie i poszerzenie zasobu słownictwa podczas oglądania filmu oraz kartę pracy, którą trzeba będzie wykonać z pomocą rodziców.

W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl

Życzę udanej zabawy!
Joanna Michalak