Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

18.11.2020 - Środa

Dzień dobry Kochani! Witamy was bardzo serdecznie.

„Roznosimy listy” – zabawy i ćwiczenia poranne (opis zabawy zawarty w dniu 16.11.2020r.).

Czarodziejski worek” - dziecko zamyka oczy i losuje z worka figury - nazywa je, określa kolor, kształt. Do zabawy wykorzystajcie figury z załącznika można je wydrukować, możecie również sami wykonać figury geometryczne.   

Porządkowanie figur. Dziecko segreguje figury do obręczy oznaczonych kartonikami z odpowiednim kształtem (trójkąt, kwadrat, koło, prostokąt). Przelicza ich ilość, porównuje.

 Zabawa z wierszem A. Łady-Grodzickiej „Dziesięć piłek”.
Rodzicu przeczytaj dziecku fragment wiersza „Dziesięć piłek”:
Kup mi tato piłkę
Prosi Krzyś.
Dobrze synku, chodź do sklepu
– kupimy ją dziś.
W sklepie bardzo trudny wybór,
– tyle piłek jest...
A co jedna to ładniejsza...
Na pierwszej jest pies,
Na drugiej kaczki,
Na trzeciej szlaczki,
Czwarta jest w kratki,
A piąta w kwiatki.
Szósta ma kółka,
Na siódmej mknie jaskółka
Na największej ósmej jest miś,
Właśnie tę wybrał Krzyś.

Po przeczytaniu wiersza zadajemy dziecku pytania:
- Jakie zwierzęta były na piłkach? (pies, kaczki)
- Jaki ptak był na siódmej piłce? (jaskółka)
- Jaką piłkę wybrał Krzyś? (największą ósmą na której jest miś)
- Która z piłek jest ostatnia? (piłka z misiem)
- Skoro piłka z misiem jest ostatnia i jest piłką ósmą, to ile jest wszystkich piłek? (8)

Zabawa ruchowa – dziecko porusza się w rytm muzyki (może to być ulubiony utwór dziecka), na przerwę w muzyce, rodzic pokazuje kartonik z cyfrą od 1-7, zadaniem dziecka jest wykonanie tylu podskoków, ile wskazuje cyfra.

Zapoznanie z wyglądem cyfryosiem drukowanej i pisanej.
Omówienie jej wyglądu: do czego jest podobna, z jakich elementów się składa? Kreślenie cyfry 8: w powietrzu, na dywanie, może być na tacy z kaszą manną.

Zabawa manipulacyjna – tworzenie cyfry 8 z dostępnych w domu materiałów: plasteliny, włóczki, szalika…

Ćwiczenia grafomotoryczne – kreślenie cyfry 8 po śladzie (5l.), po śladzie i samodzielnie (6 l.).

“Figury geometryczne” zabawa matematyczna
Posłuchajcie piosenki o "Figurach"
Następnie porozmawiajcie: Jaki kształt mają koperty? Powiedzcie po czym poznajemy prostokąt? Jakie są cechy charakterystyczne tej figury geometrycznej? Możecie pokolorować rysunek “Figury geometryczne” zgodnie z podaną instrukcją. Wskażcie na rysunku koła, trójkąty, kwadraty, prostokąty. Policzcie, ile ich jest. Których figur jest najwięcej, których jest najmniej?

Na wyciszenie organizmu zachęcamy do wysłuchania muzyki relaksacyjno - kompensacyjnej , podczas słuchania możecie stworzyć kompozycje z wcześniej wyciętych figury geometrycznych, użyjcie własnej wyobraźni.

Teraz czas na krótkie zadanie dla Was. Jesteście przewodnikiem Pana listonosza. Kodowanie "Zaprowadź listonosza na pocztę". Powodzenia!

Zabawa ruchowa „Po równiutkiej dróżce”: przygotujcie 2 kawałki sznurka lub 2 szaliki, kilka kół np. 5 wyciętych z gazety.
Dziecko siedzi na dywanie. Na podany sygnał idzie „na spacer”, a rodzic w tym czasie mówi wierszyk.
Idą dzieci równą drogą (ze sznurka lub szalika ułożonej prosto)
Po kamyczkach iść nie mogą (omija koła z gazety)
Po kamyczkach hop, hop, hop (wraca i skacze wybierając 3 koła- hop, hop, hop)
Do dołeczka skok. (wskakuje do koła ułożonego ze sznurka lub szalika)

Na zakończenie proponujemy zadania doskonalące pamięć i spostrzegawczość „Zadania dla małych bystrzaków”.

Ściskamy Was,
Marlena Dratkowicz, Iwona Jedlińska

 

Język angielski

Podczas dzisiejszych zajęć powtarzamy piosenkę pt. „Rain rain go away” w połączeniu z ilustracją ruchową.

Ponadto 5-latki będą miały za zadanie pokolorować obrazek rodzinyi nazwać po angielsku jej członków.

6- latki spróbują dopasować napisy do postaci i również pokolorować obrazki.

Słownictwo związane z rodziną możemy również powtórzyć słuchając lubiane przez dzieci piosenki „Baby Shark” i „The Family Finger”.

Zachęcam dzieci do zaprezentowania ilustracji ruchowej ich słów.

Chętne dzieci, które chcą utrwalić i poszerzyć słownictwo związane z rodziną zapraszam do obejrzenia I części animacji „Family”.

W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl

Życzę udanej zabawy!
Joanna Michalak