18.11.2020 - Środa
Dzień dobry Kochani! Witamy was bardzo serdecznie.
„Roznosimy listy” – zabawy i ćwiczenia poranne (opis zabawy zawarty w dniu 16.11.2020r.).
Czarodziejski worek” - dziecko zamyka oczy i losuje z worka figury - nazywa je, określa kolor, kształt. Do zabawy wykorzystajcie figury z załącznika można je wydrukować, możecie również sami wykonać figury geometryczne.
Porządkowanie figur. Dziecko segreguje figury do obręczy oznaczonych kartonikami z odpowiednim kształtem (trójkąt, kwadrat, koło, prostokąt). Przelicza ich ilość, porównuje.
Zabawa z wierszem A. Łady-Grodzickiej „Dziesięć piłek”.
Rodzicu przeczytaj dziecku fragment wiersza „Dziesięć piłek”:
Kup mi tato piłkę
Prosi Krzyś.
Dobrze synku, chodź do sklepu
– kupimy ją dziś.
W sklepie bardzo trudny wybór,
– tyle piłek jest...
A co jedna to ładniejsza...
Na pierwszej jest pies,
Na drugiej kaczki,
Na trzeciej szlaczki,
Czwarta jest w kratki,
A piąta w kwiatki.
Szósta ma kółka,
Na siódmej mknie jaskółka
Na największej ósmej jest miś,
Właśnie tę wybrał Krzyś.
Po przeczytaniu wiersza zadajemy dziecku pytania:
- Jakie zwierzęta były na piłkach? (pies, kaczki)
- Jaki ptak był na siódmej piłce? (jaskółka)
- Jaką piłkę wybrał Krzyś? (największą ósmą na której jest miś)
- Która z piłek jest ostatnia? (piłka z misiem)
- Skoro piłka z misiem jest ostatnia i jest piłką ósmą, to ile jest wszystkich piłek? (8)
Zabawa ruchowa – dziecko porusza się w rytm muzyki (może to być ulubiony utwór dziecka), na przerwę w muzyce, rodzic pokazuje kartonik z cyfrą od 1-7, zadaniem dziecka jest wykonanie tylu podskoków, ile wskazuje cyfra.
Zapoznanie z wyglądem cyfryosiem drukowanej i pisanej.
Omówienie jej wyglądu: do czego jest podobna, z jakich elementów się składa? Kreślenie cyfry 8: w powietrzu, na dywanie, może być na tacy z kaszą manną.
Zabawa manipulacyjna – tworzenie cyfry 8 z dostępnych w domu materiałów: plasteliny, włóczki, szalika…
Ćwiczenia grafomotoryczne – kreślenie cyfry 8 po śladzie (5l.), po śladzie i samodzielnie (6 l.).
“Figury geometryczne” zabawa matematyczna
Posłuchajcie piosenki o "Figurach".
Następnie porozmawiajcie: Jaki kształt mają koperty? Powiedzcie po czym poznajemy prostokąt? Jakie są cechy charakterystyczne tej figury geometrycznej? Możecie pokolorować rysunek “Figury geometryczne” zgodnie z podaną instrukcją. Wskażcie na rysunku koła, trójkąty, kwadraty, prostokąty. Policzcie, ile ich jest. Których figur jest najwięcej, których jest najmniej?
Na wyciszenie organizmu zachęcamy do wysłuchania muzyki relaksacyjno - kompensacyjnej , podczas słuchania możecie stworzyć kompozycje z wcześniej wyciętych figury geometrycznych, użyjcie własnej wyobraźni.
Teraz czas na krótkie zadanie dla Was. Jesteście przewodnikiem Pana listonosza. Kodowanie "Zaprowadź listonosza na pocztę". Powodzenia!
Zabawa ruchowa „Po równiutkiej dróżce”: przygotujcie 2 kawałki sznurka lub 2 szaliki, kilka kół np. 5 wyciętych z gazety.
Dziecko siedzi na dywanie. Na podany sygnał idzie „na spacer”, a rodzic w tym czasie mówi wierszyk.
Idą dzieci równą drogą (ze sznurka lub szalika ułożonej prosto)
Po kamyczkach iść nie mogą (omija koła z gazety)
Po kamyczkach hop, hop, hop (wraca i skacze wybierając 3 koła- hop, hop, hop)
Do dołeczka skok. (wskakuje do koła ułożonego ze sznurka lub szalika)
Na zakończenie proponujemy zadania doskonalące pamięć i spostrzegawczość „Zadania dla małych bystrzaków”.
Ściskamy Was,
Marlena Dratkowicz, Iwona Jedlińska
Język angielski
Podczas dzisiejszych zajęć powtarzamy piosenkę pt. „Rain rain go away” w połączeniu z ilustracją ruchową.
Ponadto 5-latki będą miały za zadanie pokolorować obrazek rodzinyi nazwać po angielsku jej członków.
6- latki spróbują dopasować napisy do postaci i również pokolorować obrazki.
Słownictwo związane z rodziną możemy również powtórzyć słuchając lubiane przez dzieci piosenki „Baby Shark” i „The Family Finger”.
Zachęcam dzieci do zaprezentowania ilustracji ruchowej ich słów.
Chętne dzieci, które chcą utrwalić i poszerzyć słownictwo związane z rodziną zapraszam do obejrzenia I części animacji „Family”.
W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl
Życzę udanej zabawy!
Joanna Michalak