18.11.2020 - Środa
Drodzy rodzice!
Zapraszam do skorzystania z propozycji zabaw i ćwiczeń, które usprawniają percepcję słuchową i wzrokową.
„Rymowanki” – dziecko łączy w pary nazwy rymujących się przedmiotów.
„Ile jest?” – do zabawy potrzebne będą liczmany np. guziki, patyczki lub klocki i powycinane obrazki.Dziecko wycina po linii obrazki do zabawy;
- Rodzic podaje zdanie – dziecko układa tyle liczmanów, ile jest słów w tym zdaniu: np. „Mamy nową pralkę”. „Czajnik gotuje wodę”. „Kasia ma dużą lodówkę.” „Suszarka suszy mamie włosy”.
- Rodzic mówi nazwę wybranego urządzenia elektrycznego – dziecko układa tyle liczmanów, ile jest sylab w wypowiadanym słowie np. suszarka, odkurzacz….
- Rodzic wypowiada pierwszą sylabę wybranego urządzenia – dziecko wskazuje obrazek z odpowiednim urządzeniem;
- Rodzic wypowiada ostatnią sylabę wybranego urządzenia – dziecko wskazuje obrazek z odpowiednim urządzeniem;
- Rodzic wypowiada głoskę, na którą rozpoczyna się nazwa wybranego urządzenia – dziecko podaje jego pełną nazwę (o – odkurzacz);
- Rodzic wypowiada głoskę, którą kończy się nazwa wybranego urządzenia – dziecko podaje jego pełną nazwę (r – telewizor).
„Sokole oko” – dopasowywanie wyciętych fragmentów obrazka.
„Szukaj zabawki”– rodzic pokazuje dziecku to, co zamierzamy schować. Chowa zabawkę tak, aby dziecko tego nie widziało. Zadanie dziecka jest odnalezienie zabawki. Rodzic udziela wskazówek jak dziecko ma iść, aby odnaleźć zabawkę np. dwa kroki do przodu, skręć w prawą stronę, teraz idź prosto trzy kroki…
„Dom” – rysowanie według wzoru.
Życzę udanej zabawy!
Małgorzata Grabarczyk