Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

18.06.2020 - Czwartek

Powitanie - rodzic wypowiada powitanie, a dziecko je powtarza: " Już zabawę zaczynamy i jak auta się witamy" (ruch naśladujący kierowanie kierownicą). 

Pojazdy – poranna zabawa ruchowa. Dziecko biega w dowolnych kierunkach naśladując różne pojazd – samochody, samoloty, motocykle. Na hasło rodzica stop! – zatrzymuje się. Na hasło w drogę! – zabawa jest kontynuowana.

Co by było, gdyby…nie było aut? – zabawa słowna aktywizująca myślenie i mowę. Dziecko zgłasza różne pomysły, spostrzeżenia, a rodzic zapisuje je, można pomóc dziecku zilustrować podane przez nie sytuacje. 

Samolot i burza – zabawa bieżna. Dziecko, z rozłożonymi na boki rękoma naśladuje latający samolot; na dźwięk – uderzenie w bębenek (klaśnięcia) zatrzymuje się na chwilę, a następnie ponownie naśladuje samolot.

Gdzie poruszają się pojazdy? – zabawa dydaktyczna. Pomieszane obrazki (można wykorzystać ilustracje z wczorajszych zabaw) przedstawiające pojazdy leżą rozłożone na dywanie, obrazkiem do dołu (niewidoczne dla dziecka). Przed dzieckiem leżą trzy plansze z rysunkami: drogi, chmur, morza. Dziecko wybiera obrazek z rozsypanki i układa na właściwej planszy:
- obrazki przedstawiające pojazdy pływające – plansza z rysunkiem morza,
- obrazki przedstawiające pojazdy latające – plansza z rysunkiem chmur,
- obrazki przedstawiające pojazdy pływające – plansza z rysunkiem drogi.
Dziecko przelicza, ile pojazdów pływa, lata, jedzie.

Ziemia – powietrze – woda – zabawa naśladowcza. Rodzic podaje hasło: ziemia – dziecko poruszają się po pokoju naśladując jadący samochód; na hasło: powietrze - dziecko porusza się po pokoju naśladując samolot; na hasło: woda - dziecko porusza się po pokoju naśladując łódź.

Zabawa ruchowa: Samochody i garaże – zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa. Rodzic podaje rytm na bębenku (wyklaskuje), a dziecko naśladuje poruszające się samochody, dostosowując prędkość poruszania się do podanego rytmu; na słowne hasło „do garażu” wszystkie auta – dziecko zatrzymuje się w miejscu wskazanym przez rodzica np. obok biurka, koło łóżka czy też w przestrzeni określonej taśmą papierową. Zabawę powtarzamy 2-3 razy.

Co tak brzmi? - zabawa ortofoniczna - ćwiczenie narządów mowy. Dziecko naśladuje za rodzicem odgłosy pojazdów:
pociąg - puf, puf, puf
samolot – szz, szz, szz
samochód - wrr, wrr, wrr.

Czego nie ma? – zabawa dydaktyczna rozwijająca uwagę i spostrzegawczość. Przed dzieckiem rodzic układa kilka zabawek – pojazdów. Przez chwilę dziecko przygląda się przedmiotom i stara się je zapamiętać. Rodzic poleca dziecku zamknięcie oczu, zabiera jedną zabawkę i pyta: czego nie ma? Zabawę powtarzamy kilka razy, zależnie od zainteresowania dziecka.

Chcę porysować – swobodna ekspresja plastyczna - rysowanie na temat dowolny. 

Zabawa muzyczno-ruchowa przy piosenkach dla dzieci; zaspokajanie naturalnej potrzeby ruchu. Dziecko porusza się w rytm słuchanych piosenek wg własnej inwencji lub zgodnie z ruchem podanym przez rodzica.
https://www.youtube.com/watch?v=gs8gSN8PboA
https://www.youtube.com/watch?v=gR7dva-rfRo
https://www.youtube.com/watch?v=PxGgWNgOU-I
https://www.youtube.com/watch?v=FpU9X2a22lM
https://www.youtube.com/watch?v=tlCH6BFEISg

Iwona Jedlińska