Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

17.11.2020 - Wtorek

Na początek dnia proponujemy ćwiczenia oddechowe „Jak odkurzacze”. (do wykonania ćwiczenia potrzebny będzie kubek z niewielką ilością wody oraz rurka do napojów).
Dziecko wciąga wodę przez rurkę, a następnie wydmuchuje ją do kubeczka i wdmuchuje powietrze przez rurkę, obserwując pojawiające się pęcherzyki.

Zapraszamy teraz do porannych zabaw ruchowych (opis w dniu 16.11.2020r.)

„Pralka” – tworzenie pracy według instrukcji (5l), z pomocą dorosłego (4l). Instrukcja wykonania pralki.  

Po wykonaniu pracy zapraszamy do zabawy ruchowej „Raz, dwa, trzy”.

Teraz czas na zabawy matematycznePara – nie para” podczas których dzieci będą nazywały i wskazywały części ciała występujących podwójnie, a dzieci 5 poznają zapis graficzny liczby 2.

  • „Moja para” - zabawa orientacyjno-porządkowa. Rodzic zadaje pytanie: Jeśli mamy ustawić się w parze, to znaczy po ile osób? Po uzyskaniu odpowiedzi dziecko staje w parze rodzicem lub rodzeństwem. Następnie rodzic włącza muzykę do marszu, a dziecko porusza się po pokoju w rytm muzyki. Gdy milknie, dziecko wraca do swojej
  • Ćwiczenia logorytmiczne - rodzic mówi tekst, dzieci powtarzają i pokazują odpowiednie części ciała.
  • „Dobieranie przedmiotów do pary” – rodzic przygotowuje kilka par butów (pantofli), rękawiczek, czapek, szalików. Dziecko dobra je w pary.
  • Skarpetki do pary– karta pracy (4 latki).
  • Cyfra 2 – poznanie zapisu graficznego liczby (5 latki)
  • pokaz znaku graficznego liczby 2;
  • analiza kształtu (do czego jest podobna, co przypomina, co można narysować z cyfry 2);
  • kreślenie znaku ręką w powietrzu według wzoru i bez wzoru;
  • dziecko wybiera liczbę 2 z pośród różnych liczb i bierze tyle klocków, ile wskazuje liczba;
  • dziecko odpowiada na pytania rodzica
    - Ile masz klocków?
    - Co się stanie, gdy zabierzemy 1 klocek?
    - Co się stanie, gdy dołożymy 1 klocek?
    - Co się stanie, gdy zabierzemy 2 klocki?
    - Ile musimy dodać do zera, żeby były 2?
    - Jaką cyfrę dzisiaj poznałeś?
  • Dwa– karta pracy (5 latki).

Po zabawach matematycznych proponujemy chwilę odpoczynku podczas słuchania opowiadania „Ania pomaga mamusi”.

Ostatnim zadaniem na dziś są ćwiczenia dźwiękonaśladowcze „Naśladujemy odgłosy” - dziecko naśladują odgłosy wydawane przez wybrane urządzenia elektryczne, np.: suszarkę do włosów – szszszsz; odkurzacz – buuuu, buuuu; pralkę – wrrrr, wrr, wrr; maszynę do szycia – terrrrr, terrrr; mikser – bzzzz, bzzzz; lodówkę – wyyyyy, wyyyy; czajnik elektryczny – pyyyk, pyyyk.

Życzyny udanej zabawy.
Małgorzata Grabarczyk, Joanna Michalak