17.11.2020 - Wtorek
Na początek dnia proponujemy ćwiczenia oddechowe „Jak odkurzacze”. (do wykonania ćwiczenia potrzebny będzie kubek z niewielką ilością wody oraz rurka do napojów).
Dziecko wciąga wodę przez rurkę, a następnie wydmuchuje ją do kubeczka i wdmuchuje powietrze przez rurkę, obserwując pojawiające się pęcherzyki.
Zapraszamy teraz do porannych zabaw ruchowych (opis w dniu 16.11.2020r.)
„Pralka” – tworzenie pracy według instrukcji (5l), z pomocą dorosłego (4l). Instrukcja wykonania pralki.
Po wykonaniu pracy zapraszamy do zabawy ruchowej „Raz, dwa, trzy”.
Teraz czas na zabawy matematyczne „Para – nie para” podczas których dzieci będą nazywały i wskazywały części ciała występujących podwójnie, a dzieci 5 poznają zapis graficzny liczby 2.
- „Moja para” - zabawa orientacyjno-porządkowa. Rodzic zadaje pytanie: Jeśli mamy ustawić się w parze, to znaczy po ile osób? Po uzyskaniu odpowiedzi dziecko staje w parze rodzicem lub rodzeństwem. Następnie rodzic włącza muzykę do marszu, a dziecko porusza się po pokoju w rytm muzyki. Gdy milknie, dziecko wraca do swojej
- Ćwiczenia logorytmiczne - rodzic mówi tekst, dzieci powtarzają i pokazują odpowiednie części ciała.
- „Dobieranie przedmiotów do pary” – rodzic przygotowuje kilka par butów (pantofli), rękawiczek, czapek, szalików. Dziecko dobra je w pary.
- „Skarpetki do pary” – karta pracy (4 latki).
- „Cyfra 2” – poznanie zapisu graficznego liczby (5 latki)
- pokaz znaku graficznego liczby 2;
- analiza kształtu (do czego jest podobna, co przypomina, co można narysować z cyfry 2);
- kreślenie znaku ręką w powietrzu według wzoru i bez wzoru;
- dziecko wybiera liczbę 2 z pośród różnych liczb i bierze tyle klocków, ile wskazuje liczba;
- dziecko odpowiada na pytania rodzica
- Ile masz klocków?
- Co się stanie, gdy zabierzemy 1 klocek?
- Co się stanie, gdy dołożymy 1 klocek?
- Co się stanie, gdy zabierzemy 2 klocki?
- Ile musimy dodać do zera, żeby były 2?
- Jaką cyfrę dzisiaj poznałeś? - „Dwa” – karta pracy (5 latki).
Po zabawach matematycznych proponujemy chwilę odpoczynku podczas słuchania opowiadania „Ania pomaga mamusi”.
Ostatnim zadaniem na dziś są ćwiczenia dźwiękonaśladowcze „Naśladujemy odgłosy” - dziecko naśladują odgłosy wydawane przez wybrane urządzenia elektryczne, np.: suszarkę do włosów – szszszsz; odkurzacz – buuuu, buuuu; pralkę – wrrrr, wrr, wrr; maszynę do szycia – terrrrr, terrrr; mikser – bzzzz, bzzzz; lodówkę – wyyyyy, wyyyy; czajnik elektryczny – pyyyk, pyyyk.
Życzyny udanej zabawy.
Małgorzata Grabarczyk, Joanna Michalak