17.11.2020 - Wtorek
Współczesne dzieci mają niezliczoną ilość zabawek.
A gdyby tak spróbować pobawić się bez zabawek?
Zapraszamy Was
„Dwa –trzy –cztery” –zabawa ruchowa. Zanim przejdziemy do zajęć trzeba się trochę poruszać. Dziecko porusza się po pokoju. Na hasło: dwa–dziecko ustawia się na baczność, na hasło: trzy– stoi na dwóch stopach i jednej dłoni, na hasło: cztery–stoi na dwóch stopach i dwóch dłoniach, na hasło: pięć- leży na plecach, na hasło: sześć- leży tylko na brzuchu, na hasło siedem- wybiera dowolna pozycje jak chce stanąć.
„Co to jest prąd elektryczny?” –zabawa na podstawie opowiadania Joanny Myślińskiej.
„W poszukiwaniu prądu” -zabawa ruchowa, wyszukiwanie w mieszkaniu miejsc, gdzie znajduje się prąd i urządzenia na prąd i oznaczanie ich czerwonymi kółkami (koła wycięte z czerwonego papieru). Dziecko chodzi po mieszkaniu i wyszukuje rzeczy, które działają na prąd, np. kontakt, telewizor, włącznik światła… .
Zapraszamy na gimnastykę na początku wykonaj rozgrzewkę:
- 8 pajacyków
- 8 skrętoskłonów
- 8 krążeń ramion i 8 w tył
- krążenie biodrami w prawo 8 i w lewo 8 powtórzeń
- powolne krążenia głowy w prawą i lewą stronę po 8 powtórzeń
Ćwiczenia w parach: rodzic – dziecko lub rodzeństwo wspólnie. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
Zapraszamy do wysłuchania słuchowiska „Król Bul”. Następnie opowiedzcie Rodzicom o czym było słuchowisko. Pamiętajcie aby wypowiadać się całymi zdaniami.
Ćwiczenia grafomotoryczne – kreślenie litery U,u po śladzie. Zadanie proponuję podzielić na dwa dni, jednego dnia niech dzieci kreślą literę wielką, następnego dnia małą. Drogie dzieci pamiętajcie o właściwym kierunku pisania litery.
Moi drodzy poznaliśmy już kilka liter, dlatego dziś proponują wam zabawę z ich wykorzystaniem. Przesyłam szablony liter, wybierzcie sobie jedną lub więcej, wytnijcie a następnie przekształćcie w coś innego, tu znajdziecie małą podpowiedź.
Udanej zabawy i do zobaczenia już niedługo
Monika Grzelak, Monika Garbarczyk