17.11.2020 - Wtorek
Witajcie Kochane Przedszkolaki.
Zapraszamy Was na kolejną porcję zabaw i zadań.
Rozpocznijmy nasze spotkanie od zabawy: "Przywitajmy się wesoło".
„Rzucamy do celu” - prosta, ale zajmująca gra. Na podłodze stawiacie miskę lub wiaderko i wrzucacie do niego piłki, balony lub zmięte w kulki gazety. Oczywiście wygrywa ten, kto wykona najwięcej prawidłowych rzutów z linii mety.
Zabawa słowna „Polowanie na głoskę”. Rodzic wypowiada różne słowa, kiedy słowo zaczyna się na głoskę „l” dziecko wykonuje ustalony wcześniej gest np.: macha ręką, tupie nogą…
Zabawa dydaktyczna na podstawie wiersza „Na poczcie” M. Brykczyński; prosimy rodziców o przeczytanie wiersza.
Po wysłuchaniu wiersza możemy zadać dzieciom następujące pytania:
- Jakie sprawy możemy załatwić na poczcie?
- Co, oprócz listów, wysyła się pocztą?
- Czego nie można wysłać pocztą? Dlaczego?
- Jaki jest najszybszy sposób przesłania wiadomości?
„Koperta” – rysowanie do wiersza Arkadiusza Maćkowiaka.
Mam dla ciebie propozycję, mam nową ofertę.
Narysujesz ze mną pięknie pocztową kopertę.
Na początek stwórz prostokąt.
W nim się trójkąt chowa,
Co wierzchołek ma na dole.
Koperta gotowa.
Rodzic recytuje wierszyk rysując mazakami na kartce lub na tacce z kaszą manną. Następnie rodzic i dziecko robią to wspólnie.
Zabawa ruchowa „Wysyłamy listy”.
Wyjaśniamy dzieciom, że listy mogą być przewożone do innych miejscowości lud do dalekich krajów przy pomocy samolotu, pociągiem lub samochodem.
Szykujemy karteczki w trzech kolorach (np. niebieskim czerwonym i zielonym). Włączamy dowolną piosenkę i na pauzę w muzyce dziecko ruchem będzie musiało pokazać, jak list dotarł do adresata np.: rodzic pokazuje czerwona karteczkę, a dziecko pokazuje jak jedzie pociąg (niebieski – samolot, czerwony – pociąg, zielony – samochód).
“Znaczek pocztowy”- praca plastyczna
Spróbujcie zaprojektować swój znaczek pocztowy. Możecie go ozdobić według własnego pomysłu używając do tego kredek, mazaków lub farb.
„Droga listonosza” – zabawa ortofoniczna. Rodzic przeprowadza z dzieckiem krótka rozmowę, która ma na celu przypomnienie środków lokomocji, którymi może poruszać się listonosz rozwożąc listy do adresatów. Następnie wspólnie z dzieckiem ustala jakie dźwięki wydają: rower – dryń, dryń, samochód – brum, brum, motor – wrr, wrr, idzie pieszo – tup, tup. Dzieci naśladują odgłosy wydawane przez pojazdy i idącego listonosza.
Na wyciszenie zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmu przedstawiającego drogę listu od adresata do nadawcy pt. “Poczta”.
Zabawa "Przyszedł Pan Listonosz".
Dzieci siedzą z rodzicem na dywanie, rozmawiają ze sobą:
Przyszedł pan listonosz. (Rodzic)
A z czym? (Dziecko)
Z listem. (Rodzic)
A z jakim znaczkiem? (Dziecko)
Np. Niebieskim (Rodzic) - zadaniem dziecka jest wyszukanie w pokoju koloru niebieskiego.
Zabawę powtarzamy, używamy różnych kolorów. Można zamieniać się rolami.
Propozycje dla chętnych:
Zabawa stemplami - przygotujcie wraz z rodzicami koperty lub kartki w kształcie prostokąta, przygotujcie stemple według instrukcji z filmików. Możecie pobawić się w stemplowanie listów lub po prostu udekorujcie kartkę pieczątkami. Dobrej zabawy!
Twórcza zabawa - pieczątki z ziemniaków.
Edukacyjne pieczątki z ziemniaka.
Życzymy udanej zabawy!
Marlena Dratkowicz, Iwona Jedlińska