Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

16-18.06.2020r.

Usprawnianie syntezy słuchowej w oparciu o opowiadanie Promyk.

Wprowadzenie – opowiadanie Promyk.                                                                                   
Promyk słońca wpadł do kurnika. Kury jeszcze spały. Kogut otworzył jedno oko, ale szybko je zamknął. Uparty promyk słońca świecił coraz mocniej. Zbudził śpiocha koguta. Kogut rozprostował skrzydła i zapiał głośno (a jak?). Kura zbudziła się i zawołała (jak?). Przez otwarte okno wyskoczył kogut na podwórko, a za nim kura. Pies też się obudził, zaszczekał (jak?), jakby chciał wszystkim oznajmić, że on tu jest gospodarzem. Wyszedł także kot ze swojej kryjówki, zamiauczał (jak?). Już krowa porykuje (jak?) i koń parska (jak?).

Syntezowanie głosek ze słuchu.                                                                                                
Rodzic rozkłada na dywanie lub stole obrazki zwierząt, powoli odczytuje ich nazwę głoskując, a dziecko odszukuje odpowiedni obrazek, podaje jego nazwę

k-o-g-u-t         p-i-e-s             k-r-o-w-a        i-n-d-y-k         k-o-t    k-o-ń

Posłuchaj i podaj nazwę.                                                                                                            
Dziecko słucha nagrań odgłosów zwierząt https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE i podaje jego nazwę.

Zabawa ruchowa.                                                                                                                      
Dziecko naśladuje dowolne zwierzęta głosem, ruchem, rodzic odgaduje o jakie zwierzę chodzi.

Zamień lub dodaj głoskę y.                                                                                                          
Rodzic wymawia słowa kura, kogut, kot, krowa, a dziecko zamienia ostatnia głoskę na y bądź ją dodaje (kury, koguty, koty, krowy).                                                                          

Składanka-niespodzianka.                                                                                                               
Rodzic podaje dziecku składankę. Dziecko zaczyna rozwijać pasek okienko po okienku, rozpoznając kolejne litery. W ostatnim okienku paska narysowany jest przedmiot, oznaczony przez rozpoznane słowo (element zagadki – samokontrola).

Rozsypanka sylabowa.                                                                                                        
Dziecko otrzymuje w kopercie pocięte sylaby, z których ma ułożyć wyraz.

Domino sylabowe.                                                                                                                     
Dziecko otrzymuje kartoniki z sylabami (sylaby z poprzedniej zabawy). Rodzic dokłada kartonik tworząc nowy wyraz.