Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

16.11.2020 - Poniedziałek

Nasz temat  na ten tydzień to: „Technika – urządzenia”.

Zabawa ruchowa Jazda wagoników z węglem.
Dziecko dobiera się parę z rodzicem lub rodzeństwem, stają jedno za drugim, podając sobie ręce. Tak utworzone wagoniki poruszają się po pokoju. Na umówiony sygnał zatrzymują się i wykonują skłony boczne, naśladują wysypywanie się węgla.

Zabawa słowna. Oglądanie zdjęcia pasieki, z widocznymi pszczołami.
− Co to za miejsce?
− Jak nazywają się te małe, drewniane domki?
− Kto w nich mieszka?
− Kto jest najważniejszy w ulu?
− Dlaczego pszczoły są pożyteczne?
− Kto opiekuje się pasieką?
Rodzic wyjaśnia dziecku, że dawniej ule były w wydrążonych pniach drzew i nosiły nazwę barci.
Następnie dziecko ogląda ilustrację i wymieniają słowa zawierające głoskę „u” (rzeczy, osób...) znajdujących się na ilustracji- zacznijcie od słów rozpoczynających się głoską „u”.

Zabawa ruchowa – „Gdzie jest „u”?” – rozkładamy na podłodze ilustracje, dziecko porusza się w rytm ulubionego utworu muzycznego, na przerwę w muzyce podnosi obrazek z nazwą rzeczy rozpoczynających się głoską „u”.

Analiza i synteza słuchowa słowa podstawowego – Ule.
Wybrzmiewanie sylab i głosek.
Dzieci:

  • dzielą słowo Ule na sylaby, określają z ilu sylab się składa.
  • dzielą słowo Ule na głoski.
  • przeliczają z ilu głosek się składa.
  • określają położenie głoski „u” w słowie (na początku słowa).
  • podają słowa z głoską „u” w:

- nagłosie (czyli na początku słowa np.: ubranie, ucho, umywalka, …)
- śródgłosie (w środku sowa np.: zupa, mucha, buda, …)
- wygłosie (na końcu słowa np.: budynku, pokoju, ubraniu, …).

Wyeksponowanie wyrazu podstawowego – „Ule”  (górna cześć ilustracji).
Analiza i synteza wzrokowa wyrazu podstawowego „Ule”.
Dziecko:

  • układa wyraz z liter drukowanych, następnie pisanych (proszę skorzystać z alfabetu wysłanego na maile)
  • układa schemat wyrazu z białych kartoników – jeden kartonik pod jedną literą, przeliczają kartoniki, określają z ilu liter składa się wyraz;
  • układają schemat wyrazu z kolorowych cegiełek – niebieska to spółgłoska, czerwona samogłoska, określają z ilu spółgłosek, a ilu samogłosek składa się wyraz Ule.

Cegiełki – kartoniki w kształcie prostokąta wytnijcie z białego, niebieskiego i czerwonego kartonu.
Rodzice przypomnijcie dziecku jakie wyrazy piszemy wielką, a jakie małą literą.

Pokaz litery małej i wielkiej drukowanej i pisanej– omówienie jej wyglądu, do czego jest podobna, co przypomina…

A teraz spróbujcie ułożyć literę „u” z kawałka sznurka. Dzieci, przy nagraniu spokojnej melodii, układają na podłodze literę „u” ze sznurka.

Zabawa graficzna – litera „u”, „U”- demonstracja pisowni litery – pomocne będą czerwone strzałki.

„Ule Hani” – zabawa plastyczna w której zastosujcie technikę wydzieranki. Odrywając kawałki kolorowego papieru, wyklejając ul oraz pokolorować jego mieszkańców i otoczenie. Dla chętnych zapraszamy do wykonania pszczółki z rolki po papierze toaletowym i kolorowego papieru.

Chwilę odpoczynku proponujemy spędzić przy słuchaniu „Opowiadań do chichotania".

Zabawa z głoskami – wytnijcie litery oraz obrazki. Nazwijcie to co znajduje się na ilustracji. Następnie określcie na jaką głoskę się zaczyna.  Przyporządkujcie ilustrację do odpowiedniej. litery.

I jeszcze zadanie z kodowania.

Monika Grzelak, Monika Gabrarczyk

Język angielski

W tygodniu podczas zajęć z j. angielskiego zajmiemy się pogodą. Posłuchajmy piosenki pt. „How’s the weather?” 
Powtarzamy słownictwo związane z pogodą. Zachęcam do skorzystania z flashcards.
Przedszkolaki bardzo lubią ilustrować piosenki ruchem.

Teraz wszystkie 6- latki spróbują odpowiedzieć na pytanie:
How’s the weather today? – Jaka jest dzisiaj pogoda?
Today is sunny. - Dzisiaj jest słonecznie.
Today is rainy. - Dzisiaj jest deszczowo.
Today is cloudy. - Dzisiaj jest pochmurnie.
Today is snowy. - Dzisiaj jest śnieg.

Dzieci, które chciałyby utrwalić wprowadzone słownictwo oraz poznać nowe słówka związane z pogodą zapraszam do skorzystania z poniższej strony:
https://www.flashcardsforkindergarten.com/weather-flashcards/

W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie.

Joanna Michalak