Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

16.11.2020 - Poniedziałek

Drodzy Rodzice!
Tematyka na ten tydzień to Urządzenia elektryczne.

Dzisiaj tradycyjnie zaczynamy od porannych zabaw ruchowych, które doskonalą umiejętność szybkiej reakcji na sygnał.
„Idź - stój!” - zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko, kiedy usłyszy hasło „idź” porusza się po pokoju. Na hasło „stój!” – zatrzymuje się i stoi bez ruchu.
„Samochody na baterie”  -   zabawa bieżna. Dziecko – samochód porusza się w wygrywanym  lub wyklaskiwanym przez rodzica rytmie, dostosowuje swój ruch do tempa (wolno, szybko, coraz szybciej, coraz wolniej).
„Wkręcamy żarówki” – zabawa z elementem równowagi. Dziecko wspina się na palcach, naśladuje wkręcanie żarówek wysoko nad głową – w prawą i w lewą stronę.

Po zabawie czas na rozmowę na temat „Oświetlenie domu dawniej i dziś” – rodzic pokazuje obrazki - dziecko nazywa przedstawione przedmioty.

Do dzisiejszego zajęcia potrzebne będą kukiełki „Małgosi i Jacka” myślę, że dzieci z Państwa pomocą poradzą sobie z ich zrobieniem oraz obrazki różnych źródeł światła.

„Światło” (zał.4) teatrzyk kukiełkowy według tekstu I. R. Salach.

  1. Rozmowa na temat teatrzyku – Dlaczego nie należy bawić się zapałkami i świecą?
  2. Nazywanie i wskazywanie na obrazkach poszczególnych źródeł światła.
  3. Wyjaśnienie, w jaki sposób dają światło; układanie obrazków zgodnie z kolejnością pojawiania się źródeł światła; zwrócenie uwagi na postęp techniczny.
  4. Tworzenie wspólnie z dzieckiem krótkich dialogów, z wykorzystaniem kukiełek przestrzegających przed zabawą świecą i zapałkami, a przekonujących do stosowania w domu urządzeń elektrycznych.

Proponujemy teraz wykonanie zadania w karcie pracy. 

Po wysiłku umysłowym czas na zestaw zajęć ruchowych usprawniający równowagę dziecka. Do zabaw potrzebny będzie plastikowy krążek (mały talerz), zielne i czerwone koła wycięte z kartonu lub klocki w tym kolorze.
Część wstępna

  • ćwiczenie orientacyjno-porządkowe i wyprostne: dziecko kładzie krążek na głowę, chodzi powoli i ostrożnie, aby nie spadł krążek,
  • zabawa ożywiająca „Samochody” – dziecko trzyma krążek jak kierownicę samochodu. Kiedy rodzic trzyma kolor zielony — samochody jeżdżą w różnych kierunkach, mijają się ostrożnie, aby nie było zderzenia. Podniesienie koloru czerwonego zatrzymuje samochody. Samochody ruszą wtedy, kiedy znów będzie kolor zielony…

Część główna

  • ćwiczenie tułowia — skłony w przód: stajemy w parze (rodzic lub rodzeństwo) tyłem do siebie, w rozkroku w odległości kroku. Podajecie sobie krążek w skłonie między nogami, potem podajcie krążki nad głową,
  • ćwiczenie zwinności: dziecko kładzie krążek na podłogę. Na klaśnięcie — szybko siada skrzyżnie na krążku. Dziecko siedząc prostuje nogi i na kolejne klaśnięcie znowu siada skrzyżnie. Powtarzamy kilka razy,
  • ćwiczenie zwinności: dziecko wstaje i na klaśnięcie siada skrzyżnie na krążku. Powtarzamy kilka razy,
  • rzuty: dziecko maszeruje w różnych kierunkach, podrzuca krążek do góry i łapcie. Można spróbować teraz cały czas biegać, rzucać krążki i łapać,
  • ćwiczenie mięśni brzucha: dziecko siada na podłodze i stawia stopy na krążku, ręce ma oparte mocno z boku. Odsuwamy krążek stopami i przysuwamy do siebie. Powtarzamy kilka razy,
  • ćwiczenie równowagi: dziecko staje prosto, podnosi nogę i kładzie krążek na kolanie. (brawo - jeśli udało się chwilę postać i krążek nie spadł z kolana) Powtarzamy ćwiczenie kładąc krążek na drugiej nodze,
  • ćwiczenie mięśni grzbietu: dziecko kładzie się na brzuszku i wyciąga ręce z krążkiem w przód. Unosi lekko proste ręce wraz z krążkiem i przegląda się jak w lusterku. (dziecko stara się, aby nogi były złączone)

Część końcowa

  • ćwiczenie stóp: „Obracanie naleśników” (ćwiczenie koniecznie na boso). Dziecko siedzi na podłodze, chwyta stopami krążek i obraca nim jak naleśnikiem,
  • ćwiczenie rytmu: dziecko maszeruje po obwodzie koła i wystukuje o krążek rytm kroków. 

Teraz zabawy w języku angielski. Dzisiaj zapraszam do wysłuchania piosenki pt. „Rain rain go away”, która przypomina i utrwala słownictwo związane z rodziną.
daddy – tatuś
mommy – mamusia
brother – brat
sister – siostra
baby – dzidziuś, dziecko
family – rodzina
Piosenki tej słuchamy w deszczowe dni żeby „wygonić’ deszcz i wtedy potrzebna jest ilustracja ruchowa.
W utrwalaniu słownictwa pomocne mogą być flashcards.
Teraz nasze 5- latki postarają się odpowiedzieć na pytanie: „Who wants to play?”

Czas na trochę ruchu przy zabawie „Urządzenia elektryczne” rozwijającej szybką reakcję na sygnał.
Dziecko porusza się po pokoju przy muzyce lub w rytmie wystukiwanym przez rodzica. Podczas przerwy rodzic wymienia nazwy różnych przedmiotów. Jeśli do ich pracy jest potrzebny prąd, dziecko klaszcze, jeśli nie – tupie. (Przykładowe przedmioty: wiaderko, odkurzacz, pralka, miska, stolik, lodówka, krzesło, mikser, telewizor...).

Po zabawie zadanie w karcie pracy dla dzieci 4 letnich i 5 letnich.

Na koniec chwila odpoczynku podczas słuchania ulubionych przez dzieci opowiadań Renaty Piątkowskiej z książki „Opowiadania do chichotania”.

Udanej zabawy!
Małgorzata Grabarczyk, Joanna Michalak