Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

16.11.2020 - Poniedziałek

Dzień dobry, witamy po weekendzie. 
W tym tygodniu dzieci poznają pracę listonosza oraz etapy drogi listu od nadawcy do adresata. 
Zapraszamy do zabawy.  

„Roznosimy listy” – zabawy i ćwiczenia poranne (będzie potrzebna koperta, myślę, że każdy z państwa znajdzie taką w domu) 
- Bierzemy koperty – marsz po obwodzie koła – pobranie koperty od rodzica.  
- Z kopertą na głowie – marsz po pokoju w różnych kierunkach z kopertą na głowie, siad skrzyżny – koperta leży na głowie. Dziecko siada i wstaje bez przytrzymywania koperty ręką. 
- Przeskocz przez kopertę – koperta leży na podłodze. Dziecko przeskakuje przez nią obunóż. 
- Koperta jak piórko – koperta leży na dłoni, dziecko stara się ją zdmuchnąć. 

“Listonosz” - zagadka słowna. 
Można zobaczyć go na ulicy jak z torbą swoją wędruje.  
W niej są listy przeróżne,  
które adresat otrzymuje. (listonosz) 

“Praca listonosza” - zabawa dydaktyczna na podstawie wiersza Haliny Szayer “List”. 
Słuchanie wiersza “List” Haliny Szayer czytanego przez rodzica. 
Rozmowa na temat treści wiersza: 
- Na czym polega praca listonosza? 
- Czy listonosz dostarcza tylko listy? Co jeszcze dostarcza listonosz? 
- Skąd listonosz wie, komu dostarczyć trzeba list lub przesyłkę? 
- Czy list bez tych danych doszedłby do osoby, do której go wysyłamy? 
- Jak nazwiemy osobę, która wysyła listy, a jak osobę, która list otrzymuje? (wyjaśnienie słów: „nadawca”, „adresat”). 

Prezentacja postaci listonosza i jego atrybutów. Dziecko ogląda ilustracje przedstawiającą listonosza. Mówi jak wygląda jego strój. Zwraca uwagę na torbę z listami. 

Prezentacja litery “L, l” małej i wielkiej drukowanej i pisanej– omówienie jej wyglądu, do czego jest podobna, co przypomina… 

Zabawy wprowadzające literę i głoskę „L”, „l”. 
„Wstań, gdy usłyszysz” – dziecko siedzi na dywanie, rodzic wypowiada różne słowa zawierające głoskę „l” lub nie. Zadaniem dziecka jest wstać, gdy w słowie usłyszy głoskę „l”. 
„Poszukiwanie” – zadaniem dziecka jest odszukanie w swoim otoczeniu przedmiotów, które zawierają głoskę „l”. 
„Wyszukiwanie” – dziecko wymieniają nazwy zawierające głoskę “l” np.: las, list, motyl, lalka, lis, lupa, listonosz, lód, loki, liście. 

 Analiza i synteza słuchowa słowa „List”. 
- Wybrzmiewanie sylab list (5l.), głosek L-i-s-t (6l.). 
- Wypowiadanie sylab połączone z klaskaniem (5-6l.). 
- Wypowiadanie kolejnych głosek słowa „List” (6l.). 
- Liczenie głosek w słowie „List” (5-6l.). 
- Podawanie wyrazów zawierających głoskę “l” w nagłosie (lampa, lody, lupa), śródgłosie (seler, pralka, pilnik), wygłosie (bal, fotel, motyl).  
- Określenie rodzaju głoski „l” (spółgłoska) (6l.). 

„Muzyczne rytmy” – echo rytmiczne. Rodzic prezentuje dziecku krótkie motywy rytmiczne, a dziecko powtarza je zwracając uwagę na odpowiednią dynamikę oraz sposób wykonania rytmów (klaskanie w dłonie, uderzanie o kolana, stukanie w stół). 

Piosenka “Pan Listonosz” – dzieci słuchają piosenki, następnie opowiadają rodzicom o czym była piosenka. Warto zwrócić uwagę na zwrotki i refren. Rodzice tłumaczą dzieciom co to jest zwrotka, a co to jest refren w piosence. Dzieci wskazują zwrotki i refren podczas powtórnego słuchania piosenki. Przedszkolaki spróbujcie zaśpiewać piosenkę. 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych. 
Część wstępna:  
Zabawa ożywiająca: Dziecko biega po pokoju, na hasło podane przez rodzica przyjmuje określoną postawę i zastyga w miejscu. Hasła podawane przez rodzica: 
- drzewo – dziecko zatrzymuje się w rozkroku z ramionami w górze, 
- litera T – postawa o nogach złączonych ramiona w bok, 
- most – pozycja na czworakach z wyprostowanymi nogami, 
- litera i – dziecko w postawie o nogach złączonych ramiona w górze, 
Część główna:  
Dziecko (zachęcamy do ćwiczeń wszystkich domowników - rodzeństwo, rodziców) pobierają po 1 paczce chusteczek higienicznych, następnie ustawiają się na obwodzie koła na odległość ramion w bok i wykonujemy ćwiczenia: 
- rozkrok obunóż, ramiona w bok, w prawej dłoni chusteczki na 1 – wznos ramion bokiem w górę z jednoczesnym przełożeniem chusteczek z prawej dłoni do lewej, na 2 – opust ramion w boki przekazanie chusteczek lewą ręką w dłoń prawą osoby stojącej obok. Powtarzamy 4 razy 
- ustawiamy się prawym bokiem do środka koła, chusteczki trzymamy w dłoniach, na "1” – skłon tułowie w przód z jednoczesnym położeniem chusteczek jak najdalej między nogami kierunku osoby stojącej z tyłu, na 2 – zabieramy chusteczki, które otrzymaliśmy od osoby z przodu i wykonujemy wyprost tułowia, ćwiczenie powtarzamy 4 razy, następnie odwracamy się lewym bokiem do środka koła i powtarzamy ćwiczenie 4 razy,  
- leżenie przodem, ręce na karku, czoło oparte na paczce chusteczek, na hasło „pokaż łokcie” dziecko unosi łokcie w górę, na hasło „schowaj łokcie” opuszcza łokcie na podłogę i odpoczywa  
siadamy w siadzie o nogach ugiętych, przed stopami leżą chusteczki, palce stóp oparte są na chusteczkach, - rysujemy kółka na podłodze stopami 5 powtórzeń w prawą stronę, 5 w lewą  
- przesuwamy stopami chusteczki najpierw w prawą stronę i pobieramy chusteczki z lewej strony, ćwiczenie powtarzamy 4 razy i zmieniamy kierunek przekazywania chusteczek, 
Część końcowa:  
Ćwiczenie oddechowe: W marszu po obwodzie koła wykonujemy wdech z jednoczesnym wznosem ramion bokiem w górę i wydech z jednoczesnym opustem ramion bokiem w dół, powtarzamy 5 razy. 

Wyciszenie organizmu podczas masażyku relaksacyjnego “List do Cioci Halinki” 
Rodzic recytuje wiersz i wykonuje masażyk - rysując palcem na plecach dziecka 
“Do Cioci Halinki! - (piszemy palcem po plecach dziecka) 
posyłam Ci malinki. - (kończymy dużym wykrzyknikiem) 
Malinki kłują - (lekko kłujemy palcami)  
drapią - (drapiemy) 
spadają - (przesuwamy dłonie z góry na dół) 
i się rozgniatają. - (naciskamy dłońmi)  
Pakujemy malinki do pudełka - (krzyżujemy ręce i nogi dziecka) 
naklejamy taśmę - (przesuwamy kilka razy po plecach)  
znaczek - (dotykamy czoła płasko ułożoną dłonią) 
przybijamy pieczątkę - (lekko stukamy pięścią w czubek głowy)  
i........ wysyłamy. - (popychamy dziecko lekko na bok, troskliwie je asekurując). 

Zachęcamy do ćwiczeń w pisaniu litery „l, L” - karta pracy 6-latek. 
Dla dzieci młodszych ćwiczenia grafomotoryczne - karta pracy 5-latek. 

Powodzenia 
Marlena Dratkowicz, Iwona Jedlińska

Język angielski

W tym tygodniu podczas zajęć z j. angielskiego powtarzamy i utrwalamy słownictwo związane z rodziną. Zapraszam do wysłuchania piosenki pt. „Rain rain go away”.
Słownictwo pomogą nam utrwalić flashcards.
daddy – tatuś
mommy – mamusia
brother – brat
sister – siostra
baby – dzidziuś, dziecko
family – rodzina

Zachęcam do przyłączenia się do śpiewu połączonego z ilustracją ruchową.

Teraz z pewnością wszystkie dzieci udzielą odpowiedzi na pytanie: „Who wants to play?”
Dla chętnych 6- latków proponuję jeszcze kartę pracy.

W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika.

Joanna Michalak