16.06.2020 - Wtorek
Powitanie - rodzic wypowiada powitanie, a dziecko je powtarza: " Już zabawę zaczynamy i jak auta się witamy" (ruch naśladujący kierowanie kierownicą).
Pojazdy – poranna zabawa ruchowa. Dziecko biega w dowolnych kierunkach naśladując różne pojazd – samochody, samoloty, motocykle. Na hasło rodzica stop! – zatrzymuje się. Na hasło w drogę! – zabawa jest kontynuowana.
Lubię się bawić – swobodna zabawa w wybranymi zabawkami - zaspokojenie naturalnej potrzeby zabawy, wdrażanie do samodzielnego wyboru zabawek i porządkowania ich po skończonej zabawie.
Ułóż pojazd – składanie obrazka pojazdu z 3-4 części (3-latki), z 5-6 części (5-latki), 7-8 części (6-latki). Rodzic przygotowuje obrazki pojazdów: straży pożarnej, policji, pogotowia; dzieciom młodszym rozcina po linii, a dziecko składa obrazek, dzieci starsze rozcinają obrazek samodzielnie, a następnie składają go.
Jak karetka (policja, straż pożarna) – usprawnianie aparatu artykulacyjnego poprzez wydłużone wymawianie samogłosek: a-i, e-o, i-e, o-y, a-u itp.
Kształtowanie prawidłowej postawy ciała:
Samolot, odrzutowiec, rakieta, supermen - zabawa organizacyjno - porządkowa. Dziecko przemieszcza się w określony przez rodzica sposób. Rodzic podaje hasła:
- Samolot – dziecko przemieszcza się z ramionami w bok naśladując samolot,
- Odrzutowiec – dziecko przemieszcza się z ramionami odwiedzionymi do tyłu naśladując lecący odrzutowiec,
- Rakieta – dziecko zatrzymuje się i z ramionami uniesionymi w górę podskakuje w miejscu,
- Supermen – dziecko podskakuje w miejscu unosząc raz jedną raz drugą rękę w górę, naśladując lecącego supermena.
Różne pojazdy (5,6-latki):
- bieg w miejscu x 2 po około 15 sekund
- skłony tułowia w przód x 5
- stanie na prawej nodze ramiona w bok, rodzic liczy głośno do 10 zmiana nogi,
- rozkrok obunóż ramiona na biodrach, krążenia bioder w prawo i w lewo po 5 razy,
- rozkrok obunóż ramiona w przód , skłon tułowia raz do prawej nogi raz do lewej za każdym razem wyprost tułowia, po 4 razy,
- dzieci w siadzie skrzyżnym, ramiona w bok, przedramiona w górę ugięte, obracając głowę raz w prawą stronę raz w lewą mocno dmuchamy na dłonie.
Numery alarmowe - ćwiczenia słuchowe - kształcenie wrażliwości słuchowej. Słuchanie nagrania sygnałów: policji, straży pożarnej, karetki pogotowia. Dziecko słucha i nazywa jakie sygnały rozpoznało, jaki pojazd kojarzy mu się z usłyszanym sygnałem.
112, każdy wie i tam dzwoni, gdy jest źle – nazywanie pojazdów, utrwalanie znajomości numerów alarmowych i doskonalenie sprawności manualnych.
Umiem grać, układać – zabawy przy stolikach wdrażające do poznawania i przestrzegania reguł oraz kształtujące odporność emocjonalną (gry, układanki, puzzle).
Zabawy dowolne według zainteresowań dziecka.
Iwona Jedlińska