Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

16.06.2020 - Wtorek

Powitanie - rodzic wypowiada powitanie, a dziecko je powtarza: " Już zabawę zaczynamy i jak auta się witamy" (ruch naśladujący kierowanie kierownicą). 

Pojazdy – poranna zabawa ruchowa. Dziecko biega w dowolnych kierunkach naśladując różne pojazd – samochody, samoloty, motocykle. Na hasło rodzica stop! – zatrzymuje się. Na hasło w drogę! – zabawa jest kontynuowana.

Lubię się bawić – swobodna zabawa w wybranymi zabawkami - zaspokojenie naturalnej potrzeby zabawy, wdrażanie do samodzielnego wyboru zabawek i porządkowania ich po skończonej zabawie.

Ułóż pojazd – składanie obrazka pojazdu z 3-4 części (3-latki), z 5-6 części (5-latki), 7-8 części (6-latki).  Rodzic przygotowuje obrazki pojazdów: straży pożarnej, policji, pogotowia; dzieciom młodszym rozcina po linii, a dziecko składa obrazek, dzieci starsze rozcinają obrazek samodzielnie, a następnie składają go.

Jak karetka (policja, straż pożarna) – usprawnianie aparatu artykulacyjnego poprzez wydłużone wymawianie samogłosek: a-i, e-o, i-e, o-y, a-u itp.

Kształtowanie prawidłowej postawy ciała:
Samolot, odrzutowiec, rakieta, supermen - zabawa organizacyjno - porządkowa. Dziecko przemieszcza się w określony przez rodzica sposób. Rodzic podaje hasła:
- Samolot – dziecko przemieszcza się z ramionami w bok naśladując samolot,
- Odrzutowiec – dziecko przemieszcza się z ramionami odwiedzionymi do tyłu naśladując lecący odrzutowiec,
- Rakieta – dziecko zatrzymuje się i z ramionami uniesionymi w górę podskakuje w miejscu,
- Supermen – dziecko podskakuje w miejscu unosząc raz jedną raz drugą rękę w górę, naśladując lecącego supermena.

Różne pojazdy (5,6-latki):
- bieg w miejscu x 2 po około 15 sekund
- skłony tułowia w przód x 5
- stanie na prawej nodze ramiona w bok, rodzic liczy głośno do 10 zmiana nogi,
- rozkrok obunóż ramiona na biodrach, krążenia bioder w prawo i w lewo po 5 razy,
- rozkrok obunóż ramiona w przód , skłon tułowia raz do prawej nogi raz do lewej za każdym razem wyprost tułowia, po 4 razy,
- dzieci w siadzie skrzyżnym, ramiona w bok, przedramiona w górę ugięte, obracając głowę raz w prawą stronę raz w lewą mocno dmuchamy na dłonie.

Numery alarmowe - ćwiczenia słuchowe - kształcenie wrażliwości słuchowej. Słuchanie nagrania sygnałów: policji, straży pożarnej, karetki pogotowia. Dziecko słucha i nazywa jakie sygnały rozpoznało, jaki pojazd kojarzy mu się z usłyszanym sygnałem.

112, każdy wie i tam dzwoni, gdy jest źle – nazywanie pojazdów, utrwalanie znajomości numerów alarmowych i doskonalenie sprawności manualnych.

Umiem grać, układać – zabawy przy stolikach wdrażające do poznawania i przestrzegania reguł oraz kształtujące odporność emocjonalną (gry, układanki, puzzle).

Zabawy dowolne według zainteresowań dziecka.

Iwona Jedlińska