Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

16.04.2021 - Piątek

Dzień dobry, 
Cieszymy się, że w poniedziałek będziemy mogli się wreszcie z Wami spotkać w przedszkolu, a teraz zaczynamy ostatni dzień naszych zdalnych zabaw z muzyką.

„Muzyka” – ćwiczenie grafomotoryczne.
Dziecko słucha muzyki i rysuje na kartce wzory kojarzące się ze słyszaną muzyką.

„Co z tego powstanie” – zabawa konstrukcyjna.
Dziecko z 10 patyczków układa wymyślone przez siebie wzory. Nadaje nazwy wzorom, które powstały.

„Zabawy na łące” – zabawy i ćwiczenia poranne (zabawy opisane 12.04.2021r.).

„O chłopcu, który chciał śpiewać tak jak ptaki” – słuchanie wiersza Bożeny Koronkiewicz - zachęcanie do wypowiadania się na określony temat, wdrażanie do uważnego słuchania oraz budzenie wiary we własne możliwości.
Przebieg:
Słuchanie śpiewu ptaków.
Dziecko słucha śpiewu ptaków, ogląda ilustracje przedstawiające słowika, kanarka, skowronka, wróbla. Odczytuje nazwy ptaków i umieszcza je pod odpowiednimi zdjęciami.
„O chłopcu, który chciał śpiewać tak jak ptaki” – słuchanie wiersza Bożeny Koronkiewicz.
Rozmowa w oparciu o wiersz.
- O czym marzył Tomek?
- Co mówili ludzie o śpiewie Tomka?
- Do kogo poszedł Tomek prosić o radę?
- Co odpowiedział mu słowik?
- Co odpowiedział Tomkowi kanarek i skowronek?
- Jaka radę dał Tomkowi wróbelek?
- Co zrobił Tomek, aby rozwijać swój talent?
- Kto usłyszał Tomka po latach w operze?
- Jaka ważna myśl zawarta jest na końcu wiersza?
„Ptaki” – zabawa plastyczna.
Dziecko na szarym papierze rysuje ptaki kredkami pastelowymi.

"Muzyka wokół nas" - zestaw ćwiczeń gimnastycznych kształtujących rytmikę i harmonię ruchu oraz rozwijających ogólną sprawność fizyczną (zestaw opisany 14.04.2021r.)

„Omijamy pokrzywy”– zabawa ruchowa - na podłodze rodzic rozkłada kilka kartek A4. Dziecko biega w taki sposób, aby nie nastąpić na kartkę.

"F" - karta pracy - utrwalanie głoski "F,f".
Dziecko koloruje pola tak, aby powstała z nich litera "F". W pustej ramce rysuje przedmioty, których nazwa rozpoczyna się głoską "F", próbuje samodzielnie podpisać ilustracje. 

„Pszczoła i kwiaty” – zabawa matematyczna.
Rodzic mówi rymowankę, a następnie pokazuje obrazek z kwiatami. Dziecko liczy ile kwiatów jest na obrazku. Może pokazać 2 lub 3 kwiaty – dziecko przelicza wszystkie kwiaty na obrazkach. Mała pszczoła kwiaty zobaczyła.
Ile kwiatów dzisiaj odwiedziła?

Teraz czas na zabawy podejmowane według zainteresowań dziecka, warto zwrócić uwagę na umiejętność  bezpiecznego korzystania z zabawek.

W poniedziałek na naszej grupowej tablicy w szatni będzie przygotowane miejsce na Wasze prace wykonane podczas nauki zdalnej.

Karty pracy: 
- Tygodnie i miesiące
- Liczenie
- Zaszyfrowane słowa

Filmy:
- Instrumenty muzyczne
- Muzyczne przygody Matyldy
- 10 najlepiej śpiewających ptaków Polski

Miłego dnia i do zobaczenia w poniedziałek
Iwona Jedlińska, Marlena Dratkowicz