16.04.2021 - Piątek
Dzień dobry,
Cieszymy się, że w poniedziałek będziemy mogli się wreszcie z Wami spotkać w przedszkolu, a teraz zaczynamy ostatni dzień naszych zdalnych zabaw z muzyką.
„Muzyka” – ćwiczenie grafomotoryczne.
Dziecko słucha muzyki i rysuje na kartce wzory kojarzące się ze słyszaną muzyką.
„Co z tego powstanie” – zabawa konstrukcyjna.
Dziecko z 10 patyczków układa wymyślone przez siebie wzory. Nadaje nazwy wzorom, które powstały.
„Zabawy na łące” – zabawy i ćwiczenia poranne (zabawy opisane 12.04.2021r.).
„O chłopcu, który chciał śpiewać tak jak ptaki” – słuchanie wiersza Bożeny Koronkiewicz - zachęcanie do wypowiadania się na określony temat, wdrażanie do uważnego słuchania oraz budzenie wiary we własne możliwości.
Przebieg:
Słuchanie śpiewu ptaków.
Dziecko słucha śpiewu ptaków, ogląda ilustracje przedstawiające słowika, kanarka, skowronka, wróbla. Odczytuje nazwy ptaków i umieszcza je pod odpowiednimi zdjęciami.
„O chłopcu, który chciał śpiewać tak jak ptaki” – słuchanie wiersza Bożeny Koronkiewicz.
Rozmowa w oparciu o wiersz.
- O czym marzył Tomek?
- Co mówili ludzie o śpiewie Tomka?
- Do kogo poszedł Tomek prosić o radę?
- Co odpowiedział mu słowik?
- Co odpowiedział Tomkowi kanarek i skowronek?
- Jaka radę dał Tomkowi wróbelek?
- Co zrobił Tomek, aby rozwijać swój talent?
- Kto usłyszał Tomka po latach w operze?
- Jaka ważna myśl zawarta jest na końcu wiersza?
„Ptaki” – zabawa plastyczna.
Dziecko na szarym papierze rysuje ptaki kredkami pastelowymi.
"Muzyka wokół nas" - zestaw ćwiczeń gimnastycznych kształtujących rytmikę i harmonię ruchu oraz rozwijających ogólną sprawność fizyczną (zestaw opisany 14.04.2021r.)
„Omijamy pokrzywy”– zabawa ruchowa - na podłodze rodzic rozkłada kilka kartek A4. Dziecko biega w taki sposób, aby nie nastąpić na kartkę.
"F" - karta pracy - utrwalanie głoski "F,f".
Dziecko koloruje pola tak, aby powstała z nich litera "F". W pustej ramce rysuje przedmioty, których nazwa rozpoczyna się głoską "F", próbuje samodzielnie podpisać ilustracje.
„Pszczoła i kwiaty” – zabawa matematyczna.
Rodzic mówi rymowankę, a następnie pokazuje obrazek z kwiatami. Dziecko liczy ile kwiatów jest na obrazku. Może pokazać 2 lub 3 kwiaty – dziecko przelicza wszystkie kwiaty na obrazkach. Mała pszczoła kwiaty zobaczyła.
Ile kwiatów dzisiaj odwiedziła?
Teraz czas na zabawy podejmowane według zainteresowań dziecka, warto zwrócić uwagę na umiejętność bezpiecznego korzystania z zabawek.
W poniedziałek na naszej grupowej tablicy w szatni będzie przygotowane miejsce na Wasze prace wykonane podczas nauki zdalnej.
Karty pracy:
- Tygodnie i miesiące
- Liczenie
- Zaszyfrowane słowa
Filmy:
- Instrumenty muzyczne
- Muzyczne przygody Matyldy
- 10 najlepiej śpiewających ptaków Polski
Miłego dnia i do zobaczenia w poniedziałek
Iwona Jedlińska, Marlena Dratkowicz