Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

15.05.2020 - Piątek

Drodzy Rodzice, 

Dziś proponujemy zabawy ruchowe mające na celu wzmacnianie mięśni tułowia.

Powitanie – rodzic wypowiada powitanie, a następnie dziecko je powtarza: Miły dzień mamy, ślimaczkowo się witamy (rysowanie palcem wskazującym w powietrzu spirali – muszli ślimaka).

Wróżka z łąki – poranna, naśladowcza zabawa ruchowa.

Lubię się bawić – swobodna zabawa - zaspokojenie naturalnej potrzeby zabawy, wdrażanie do samodzielnego wyboru zabawek i porządkowania ich po skończonej zabawie.

Ślimak – zabawa utrwalająca znajomość kolorów. Dziecko otrzymuje kolorowe nakrętki (lub niewielkie, kolorowe koła wycięte z kartki) i układa z nich wzór zakręconej muszli ślimaka według schematu podanego przez rodzica.

Rozmowy na łące – utrwalanie inscenizacji (opisana w dniu 11.05.2020r.).

Ślimak – kolorowanie według podanego kodu – rozwijanie koordynacji oko - ręka. Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 13 cz.4.

Zabawy ruchowe:
- Wróżki, Reksio, Czarownice, Flinstonowie - zabawa orientacyjno-porządkowa.
Dziecko przemieszcza się po pokoju, rodzic podaje hasła:
Wróżki – dziecko biegnie i machając rękami naśladuje latające wróżki.
Reksio – dziecko przyjmuje pozycje przysiad z ramionami uniesionymi w górę i złączonymi nad głową tworząc dach budy.
Czarownice – dziecko i rodzic stają w parze i chwytając się za ręce wykonują ruchy jakby mieszali w kotle.
Flinstonowie – dziecko biega w miejscu.
Rodzic podaje hasła w przypadkowej kolejności, dziecko wykonuje odpowiednie zadania. Zabawę powtarzamy 2-3 razy.

Zabawy w parach:
-
 dziecko i rodzic siadają buziami do siebie w siadzie skrzyżnym i przybijają piątki na zmianę prawymi dłońmi, następnie lewymi, (po 5 razy);
- zabawa jak wyżej tylko stopami;
- teraz przybijamy piątki, ale leżąc na brzuchach twarzami do siebie (należy zwrócić uwagę, żeby podczas zabawy dziecko nie podpierało się na łokciach);
- następnie dziecko i rodzic kładą się na plecach stopami do siebie, stopy oparte o stopy osoby współćwiczącej i wykonują ruchy nóg jak przy jeździe rowerem;
- uczestnicy zabawy siadają w siadzie rozkrocznym twarzą do siebie stopy oparte o stopy, chwyt za ręce, jedna z osób odchyla się do tyłu pociągając za sobą drugą osobę, która wykonuje skłon tułowia w przód i zmiana ról (powtarzamy 4 razy);
- w siadzie prostym stopami do siebie, stopy oparte podeszwowo, ramiona w górze, dziecko i rodzic wykonują skłon tułowia w przód z wydechem, wyprost tułowia z wdechem.

Ślimak i ślimaczek – ćwiczenia słownikowe. Wzbogacanie słownictwa o zdrobnienia, zgrubienia. Rodzic mówi: duży, wielki … (dziecko dopowiada ślimak); Maleńki (dziecko dopowiada)… ślimaczek.
Rodzic podaje różne nazwy zwierząt (biedronka, kret, żaba, bocian itd), a dziecko dopowiada zdrobnienia lub zgrubienia.

Gąsienice i motyle – zabawa bieżna. Dziecko swobodnie biega naśladując fruwanie motyli, a na hasło gąsienice zatrzymuje się. Zabawę powtarzamy 2-3 razy.

Taniec kwiatów – improwizacje ruchowo taneczne przy muzyce P. Czajkowskiego „Walc kwiatów” (opisana w dniu 11.05.2020r.).

Sprawne paluszki – naśladowanie, dwoma palcami ruchu cięcia nożyczek.
Zielona trawa – samodzielne cięcie zielonego papieru lub bibułki nożyczkami, bez oznaczonej linii cięcia. Wyciętą trawę dziecko nakleja na kartkę, następnie rysuje kwiaty, biedronkę, pszczołę, tak aby powstała łąka. 
Chętnie zobaczymy jakie prace wyszły dzieciom.

Umiem grać, układać – zabawy przy stoliku wdrażające do poznawania i przestrzegania reguł oraz kształtujące odporność emocjonalną (gry planszowe, układanki, puzzle).

Dla chętnychŁąka - karty pracy.pdf

Iwona Jedlińska, Małgorzata Grabarczyk

 

Język angielski

https://learningapps.org/watch?v=po1gob77a20

Anna Kwiatkowska