Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

15.05.2020 - Piątek

Kwiaty rosną - kwiaty więdną – poranna zabawa ruchowa.
Dziecko swobodnie porusza się po pokoju. Na hasło rodzica: kwiaty rosną! Zatrzymuje się, zaczynając z przysiadu podnosi się powoli do góry – ręce wysoko nad głową; hasło: kwiaty więdną! Z pozycji stojącej opada powoli w dół.

Krasnal Teodor  – zabawa dydaktyczna w oparciu o opowiadanie.
Krasnal Teodor mieszkał w pięknym lesie. Miał swój dom w starym dębie. Dąb był też domem rodziny wiewiórek. Mieszkały w starej dziupli i często odwiedzały Teodora. Krasnal miał wielu przyjaciół. Zając Ryszard opowiadał mu o swoich wyprawach na pobliskie pola kapusty. Dzik Franciszek zasięgał informacji, gdzie są najdorodniejsze żołędzie, bo przecież Teodor znał las najlepiej. Mieszkał w nim od dawna i wiedział o nim wszystko. Obok dębu często przebiegały sarny. Ale one nigdy nie miały czasu, aby dłużej porozmawiać z krasnalem. Ciągle szukały miejsc z soczystą trawą, albo urządzały biegi z przeszkodami. Pewnego razu Teodor postanowił zwiedzić cały las. Wybrał się na południe i po długiej wędrówce dotarł do miejsca, którego wcześniej nie znał. Jego oczom ukazał się piękny widok. Trawy w różnych odcieniach zieleni, a wśród nich różnokolorowe kwiaty: rumianki, stokrotki, maki, niezapominajki mieszały się z koniczyną i mniszkami lekarskimi. Czegoś takiego krasnal jeszcze nie widział. Znał swój piękny las, ale to co zobaczył było czymś niesamowitym. Postanowił z bliska zobaczyć kolorowy dywan. w pewnym momencie spostrzegł sadzawkę, a obok niej kamień, na którym siedziała żaba. - Widzę ciebie po raz pierwszy – odezwała się żaba. - Jestem Teodor – odpowiedział krasnal. - a ja jestem Zuzanna – przedstawiła się żaba. - co cię do nas sprowadza? – zapytała Zuzanna. - Mieszkam w lesie – odpowiedział Teodor. I nie wiedziałem, że obok lasu jest coś tak pięknego. - to nasza łąka, tutaj mieszkamy – wyjaśniła Zuzanna. - to oprócz ciebie ktoś tu jeszcze mieszka? – zdziwił się krasnal. - Tak – odpowiedziała żaba. Przedstawię ci moich przyjaciół. I już po chwili Teodor poznał motyla, biedronkę, pszczołę. Zobaczył też kreta, ślimaka i kogoś z kim żaby nie przyjaźnią się – bociana. - Nie lubimy bocianów – powiedziała żaba, ale miło popatrzeć jak krążą nad naszą łąką. Nie robią nic złego, czasem tylko budzą moje dzieci swoim głośnym klekotaniem. - Łąka, to bardzo ładne miejsce – powiedział Teodor. Muszę opowiedzieć o nim swoim przyjaciołom. - Myślę Teodorze – powiedziała Zuzanna, że twoi przyjaciele znają łąkę. Czasami odwiedzają nas. Tutaj odpoczywają lub zjadają pyszną trawę…

Po przeczytaniu opowiadania przeprowadzamy rozmowę z dzieckiem w oparciu o wysłuchane opowiadanie. Możemy zadać przykładowe pytania:
- Gdzie mieszka krasnal Teodor?
- W jakim drzewie krasnal miał swój dom?
- Kto jeszcze mieszkał w starym dębie?
- Jakich przyjaciół miał krasnal Teodor?
- O czym opowiadał Teodorowi zając Ryszard?
- O co pytał Teodora dzik Franciszek?
- Czego szukały sarny?
- Do jakiego miejsca dotarł Teodor?
- Jak wyglądała łąka?
- Kogo Teodor spotkał nad sadzawką?
- Kto oprócz żaby Zuzanny mieszkał na łące?
- Komu Teodor chciał opowiedzieć o łące?
- Czego krasnal dowiedział się od żaby Zuzanny?
- Jak myślisz, jakie zwierzęta odwiedzały łąkę?

Rozśpiewana łąka  – improwizacje melodyczne.

Wolno - szybko  – zabawy z chustą (może to być poszwa, prześcieradło). Na chuście leżą papierowe kwiaty. Dziecko wraz z rodzicem słuchając muzyki spokojnej poruszają lekko chustą powodując lekkie podskakiwanie kwiatów. Przy muzyce szybkiej, wykonują energiczne ruchy chusty tak, aby kwiaty podskakiwały wysoko.  

Śpiewanie rymowanek na wymyśloną melodię.
W pierwszej kolejności powtarzamy dziecku słowa rymowanki, tyle razy ile potrzebuje, aby ją zapamiętać. Kiedy dziecko opanuje już tekst wymyślamy do niego melodię i wspólnie śpiewamy.
- Bocian leci, żaby szuka,
Złapać żabę to jest sztuka.

- Ślimak idzie do sadzawki,
Może znajdzie dwie truskawki.

- Trzy biedronki przyleciały,
I po cztery kropki miały.

- Pszczoła siedzi na rumianku,
Przyleciała o poranku.


- Dwa komary się spotkały,
Długo z sobą rozmawiały.

- Słońce jasno świeci w górze,
I osusza dziś kałuże.

Gdzie jest biedronka?  – zabawa dydaktyczna, ćwiczenie na spostrzegawczość.
Rodzic umieszcza na dywanie arkusz papieru podzielony na pola. W środkowym polu znajduje się biedronka.  Dziecko według wskazówek rodzica porusza biedronką po planszy. Przykładowe hasła: biedronka idzie o jedno pole do góry, w prawo; biedronka idzie dwa pola w dół, itd.

Biedronki na liściach  – zabawa matematyczna. Rodzic prezentuje dziecku kartoniki na których zapisane są działania matematyczne.  Dziecko dokonuje obliczeń i umieszcza na kartonikach odpowiednią ilość biedronek.

Wędrówki Skrzata Borówki  – na zakończenie zachęcamy przedszkolaki do obejrzenia filmu edukacyjnego pt. Ogród z poznanym ostatnio skrzatem Borówką. Dowiecie się jakie rośliny rosną w ogrodach oraz kto w nich zamieszkuje. 

Drodzy rodzice i kochane przedszkolaki życzymy Wam miłego weekendu i do zobaczenia !
Klaudia Ostrowska, Karolina Magnuska

 

Język angielski

https://learningapps.org/watch?v=phx87cgmj20

Anna Kwiatkowska