15.04.2021 r. - Czwartek
Witajcie przedszkolaki. Dzisiaj przyjrzymy się bliżej tulipanom, poznamy ich budowę i zobaczymy jakie są etapy ich wzrostu. Założymy hodowlę szczypiorku, a na koniec....potańczymy. Zapraszam!
1. Poranne zabawy ruchowe - dalej bawimy się wykorzystując zestaw z poniedziałku.
2. Od cebulki do kwiatka - zapoznanie z etapami rozwoju kwiatów cebulowych.
Oglądamy z dzieckiem ilustrację (strona 4), na której pokazane są etapy rozwoju tulipana. Dziecko opisuje jak roślina się zmienia, nazywa ją i wspólnie z rodzicem nazywa wszystkie elementy budowy kwiatu. Dodatkowe zadania i informację znajdziecie na tej interaktywnej prezentacji (wykonujemy zadania od 1 do 3).
3. Mały ogrodnik - zabawa badawcza - zakładanie hodowli szczypiorku. Zachęcam przedszkolaki do posadzenia cebuli (nawet tych, którzy uważają, że szczypiorek jest bleee ). Możemy hodować naszą cebulę w słoiku z woda lub w doniczce z ziemią. Średni słoik dziecko wypełnia wodą, kładzie na nim cebulę, tak aby korzeń dotykał wody i ustawia na parapecie. Doniczkę wypełniamy ziemią i umieszczamy w niej cebulę, korzeniem skierowanym do dołu - połowa cebuli powinna wystawać ponad ziemię, podlewamy i ustawiamy na parapecie. Zachęcamy do codziennych obserwacji oraz pamiętamy o dolewaniu wody/podlewaniu, kiedy szczypiorek już wyrośnie koniecznie go spróbujcie! Z pewnością uda Wam się wyhodować najpyszniejszy szczypiorek jaki kiedykolwiek jedliście!
4. Wiosna w ogrodzie - zapoznanie z piosenką.
Zapraszam do posłuchania piosenki zespołu dziecięcego Fasolki. Po wysłuchaniu piosenki zadajemy przykładowe pytania:
- Podobała Ci się piosenka?
- Kto spał zimą w szopie?
- Kto zbudził narzędzia ogrodnicze?
- Co będzie rosło w zielonym ogrodzie? Kto będzie tam śpiewał?
- Jakie narzędzia pomagały pani Wiośnie w ogrodzie?
5. Tańcząca wiosna - zabawa taneczna z rekwizytem. Do zabawy potrzebne będą kolorowe paski bibuły (dosyć długie około 60 cm) w wiosennych kolorach. Wręczamy dziecku paski (dla siebie też przygotowujemy) i zachęcamy do swobodnego tańca przy poznanej piosence. Paski bibuły unosimy do góry i opuszczamy, wykonujemy obroty z uniesionymi nad głową rękami, kręcimy nimi świderki, potrząsamy, kołyszemy - cokolwiek nam w duszy gra! Mam nadzieję, że ten taniec wprawi Was w wiosenne nastroje....
6. Dla chętnych dzieci proponuję ćwiczenia grafomotoryczne - kolorowanie wg kodu.
Miłej zabawy!
Karolina Magnuska
Język angielski – czwartek – 15.04.2021r.
Podczas dzisiejszych zajęć nadal będziemy gośćmi na farmie MacDonalda. Wracamy do piosenki pt. Old Mac Donald, powtarzamy nazwy zwierząt, które poznaliśmy ostatnio oraz ich odgłosy (cow – krowa, horse – koń, pig – świnka) i sprawdzamy jakie zwierzęta ukryły się w dalszych zwrotkach piosenki i również jakie wydają odgłosy.
Nowe słówka do zapamiętania:
sheep– owca - baaa, baaa
duck – kaczka – quack, quack
rooster – kogut - cock-a-doodle-doo
Dla chętnych jeszcze kolorowanki.
Cow
Horse
Pig
Sheep
Duck
Rooster
W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl
Życzę udanej zabawy!
Joanna Michalak