Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

15.04.2021 - Czwartek

Zabawa na powitanie Powitajmy się wesoło. Naśladujcie ruchem piosenkę.

Co nam dają zwierzęta? - zabawa dydaktyczna. Obejrzyjcie wesołą prezentacje o tym co dają nam zwierzęta. Po obejrzeniu spróbujcie sami odpowiedzieć co daje krowa, świnia, koza, kura.

Drodzy rodzice przeczytajcie swoim pociechom opowiadanie Gospodarstwo Agatki. Po przeczytaniu zadajcie dzieciom kilka pytań dotyczących opowiadania:
- Gdzie mieszka Agatka?
- Co robi Agatka codziennie rano?
- Jakie zwierzęta ma Agatka w swoim gospodarstwie?
- Co by się stało gdyby Agatka nie nakarmiła zwierząt?
- Jakie znacie inne zwierzęta mieszkające na wsi?

Kaczuchy - zabawa muzyczna do piosenki Mini Disco – Kaczuszki. Dziecko naśladuje ruchem i gestem kaczki, zwróćcie uwagę na tempo i rytm melodii.

Odgłosy zwierząt - puszczamy dzieciom najpierw film z wizją potem bez. Następnie sami spróbujcie udawać odgłosy wiejskich zwierząt, np.: chrumkaj jak świnka, piej jak kogut.

Muzykalne zwierzęta - śpiewanie rymowanek na melodię „Panie Janie” lub dowolnie wymyśloną melodię. Dziecko powtarza za Rodzicem fragmenty rymowanek. Podczas tej zabawy można wykorzystać garnek oraz dwie łyżki, które posłużą do wystukiwania rytmu słów rymowanek. Grać można na "instrumencie" w dowolny sposób.

Na chwilę odpoczynku zapraszam do wysłuchania opowiadania pt.: "Wiejskie ustronie" Ewy Stadtmuller.

Zabawy w echo - powtarzajcie słowa z dzieckiem lub krótkie teksty z uwzględnieniem podanego rytmu, tempa, dynamiki, intonacji itp. (wolniej, szybciej, ciszej, głośniej).

Kolorowe koraliki - mama lub tata przygotowuje koraliki w różnych kolorach lub kształtach. Układa przed dzieckiem wzór, dziecko układa w takiej samej kolejności głośno określając kolor lub kształt koralika, np. koło - domek - koło - domek. Utrudniając zadanie dokładamy jeszcze inny kolor lub kształt koralika.

Pory roku - rodzic zaczyna opowiadać o aktualnej porze roku: Teraz jest wiosna. Po wiośnie będzie lato. Jak się lato skończy, nasłanie jesień. Po jesieni nadejdzie zima. Jak skończy się zima, znów będzie wiosna. Po wiośnie nadejdzie znów lato. Opowiadanie to dorosły powtarza jeszcze dwa, trzy razy, aby dziecko dostrzegło rytm i stałe następstwo pór roku. Potem proponuje: Ułożymy kalendarz. Tym razem zaznaczymy na nim pory roku. Pomysłowość dzieci jest duża. Układając kalendarz dziecko dokonało następującego przekładu: z opowiadanie wyodrębniło powtarzające się elementy i ułożyło je z przedmiotów według stałego następstwa. Dla podkreślenia tego trzeba koniecznie kalendarz przeczytać. Dziecko wskazuje ułożone elementy i czyta: Wiosna, lato, jesień, zima, wiosna, lato, jesień, zima, wiosna, lato, jesień, zima...Takie czytanie jeszcze raz uświadamia dziecku rytm pór roku i ich stałe następstwo.

W wolnej chwili wykonujcie zadania z kart pracy część 4, strony od 16 do 17 i od 22 do 24, można rozłożyć na dziś i jutro. Pamiętajcie o nauce czytania! Zaproponuje naszą książkę, strony 70 i 71.

Miłego popołudnia Monika Grzelak