14.05.2020 - Czwartek
Szanowni Państwo,
Celem proponowanych dziś działań jest zapoznanie z piosenką do nauki i kształcenie predyspozycji muzycznych.
Powitanie – rodzic wypowiada powitanie, a następnie dziecko je powtarza: Miły dzień mamy, jak żabki się witamy (kilka podskoków).
Lubię się bawić – dowolna zabawa swobodnie wybranymi zabawkami.
Wróżka z łąki - naśladowcza, poranna zabawa ruchowa (opisana w dniu 11.05.2020r).
Tropimy żabę – zabawa dydaktyczna jak „ciepło – zimno”. Dziecko poszukuje ukrytej maskotki żaby (ślimaka, pszczoły, biedronki, motyla), a rodzic wskazuje kierunek: w prawo, w bok, do góry, ciepło (jeśli dziecko jest blisko maskotki), zimno (jeśli dziecko jest daleko od maskotki). Znalazcę zabawki nagradzamy oklaskami.
Rozmowy na łące – utrwalanie inscenizacji (opisana w dniu 11.05.2020r).
Jaka żaba – ćwiczenie spostrzegawczości i kolorowanie według wzoru. Dziecko łączy kolorowe postacie z ich cieniami oraz koloruje żabę według podanego wzoru. Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 14 cz.4.
Poszła żabka spacerować – słuchanie piosenki - słowa i muzyka: autor nieznany.
https://www.youtube.com/watch?v=ystVXOc95-A
Poszła żabka spacerować, la, la, la
świeżej trawce się dziwować. la, la, la,
zieloną sukienkę miała nasza żabusia mała, la. la, la.
Mama żabce przykazała, la, la, la
by do domu wnet wracała, la, la, la,
gdy zobaczysz bociana, skocz do wody kochana, la, la, la.
Poszła żabka spacerować –rozmowa o treści i melodii piosenki
- Jaka jest piosenka, wesoła/smutna, wolna/szybka?
- O czym jest piosenka?
- Co robiła żabka?
- Co miała żabka?
- Co powiedziała mama żabce?
- Co powinna zrobić żabka, gdy zobaczy bociana?
Po rozmowie na temat piosenki, przyszedł czas na jej naukę. Rodzic śpiewa fragment piosenki (uruchamia nagranie), dzieci powtarzają „la, la, la”. Następnie rodzic śpiewa fragment piosenki, a dziecko powtarza za rodzicem.
Wesołe żabki – zabawa z elementem skoku. Rodzic daje gwizdkiem (klaśnięciem) sygnał, że żabka może skakać, podskakiwać, na hasło „ bocian idzie ” żabka się zatrzymuje i kuca.
Taniec kwiatów – improwizacje ruchowo taneczne przy muzyce P. Czajkowskiego „Walc kwiatów”.
Posłuchamy bajeczki – słuchanie (oglądanie) wybranej przez dzieci bajki.
Małgorzata Grabarczyk